Gå til innhold

SFO og søskenmoderasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en sånn mine, dine, våre barn familie og har har to "stesøsken" på SFO.

De har samme adresse og bor hos oss 100% begge to da den ene ikke har kontakt med sin mor og den andre ikke kontakt med sin far.

Vet de har 45% søskenmoderasjon på sfo og fikk derfor sjokk da vi fikk full regning på begge to.

Kontaktet kommunen og de sa det ikke gjaldt stesøsken?!?! Kan det virkelig stemme???

Dette er jo helt ekstremt.. vi har totalt 5 barn, og drukner i bhg og sfo utgifter (nesten en hel mnds lønn). Finnes det noe regler på dette, eller er det virkelig sånn det er?  Jeg er helt satt ut og vurderer å slutte jobben for å gå hjemme istede, tror det lønner seg i denne sammenhengen.

Anonymous poster hash: 4dfc4...856
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere får ikke søskenmoderasjon på barn som ikke er søsken!

Skrevet

Her har de ingen former for søskenmoderasjon. Da regner jeg med at de faktisk har lov til å lage et slik regelverk som du skisserer også.

Anonymous poster hash: ad538...ad3
Skrevet

Jeg syns egentlig det er rart at dersom det er samme familie som betaler regning for alle så får man ikke moderasjon fordi man er stesøsken. Hva med adoptiv barn? Eller fosterbarn? Man er da søsken selv om man ikke er biologiske søsken når man vokser opp i det samme hjemmet?

Anonymous poster hash: 61dca...e00

Skrevet

Alle kommuner har forskjellige regler for SFO.

I Oslo er det f.eks ikke søskenmoderasjon i det hele tatt.

Det er 3 graderte priser avhengig av familiens samlede inntekt, uavhengig av antall barn.

Men hvis kommunen din i utgangspunktet har søskenmoderasjon ville jeg kjempet for å få det.

De er, etter min mening, søsken når de bor i samme familie.

Anonymous poster hash: 22cb9...6d7
Skrevet

Jeg syns egentlig det er rart at dersom det er samme familie som betaler regning for alle så får man ikke moderasjon fordi man er stesøsken. Hva med adoptiv barn? Eller fosterbarn? Man er da søsken selv om man ikke er biologiske søsken når man vokser opp i det samme hjemmet?

Nå får adoptivbarn samme mor og far som de andre barna i familien, vet ikke med fosterbarn men det er sikkert det samme, men i hi er det snakk om mine og dine barn i sfo de har ikke samme mor og far så de er ikke søsken i statens øyner dermed ingen søskenmoderasjon.

Men til hi er det søskenmoderasjon i sfo? det er det ikke her.

Skrevet

Nå får adoptivbarn samme mor og far som de andre barna i familien, vet ikke med fosterbarn men det er sikkert det samme, men i hi er det snakk om mine og dine barn i sfo de har ikke samme mor og far så de er ikke søsken i statens øyner dermed ingen søskenmoderasjon.

Ja, de har søskenmoderasjon i denne kommunen, men er jo ingen andre enn vi som betaler, de bor jo begge 100% fast hos oss. Vi har igrunn aldri tenkt på de som stesøsken eller, siden de har vært søsken siden hun minste var 1 år. Kjenner jeg blir utrolig skuffa og lei meg, her prøver man å leve et mest mulig normalt liv og behandle alle ungene som normale søsken (siden de mangler den biologiske andre delen i livet sitt), så får man kasta dette tilbake i tryne.. vil bare gråte av det!

Skrevet

Ja, de har søskenmoderasjon i denne kommunen, men er jo ingen andre enn vi som betaler, de bor jo begge 100% fast hos oss. Vi har igrunn aldri tenkt på de som stesøsken eller, siden de har vært søsken siden hun minste var 1 år. Kjenner jeg blir utrolig skuffa og lei meg, her prøver man å leve et mest mulig normalt liv og behandle alle ungene som normale søsken (siden de mangler den biologiske andre delen i livet sitt), så får man kasta dette tilbake i tryne.. vil bare gråte av det!

Men da får dere sende klage til kommunen!

Skrevet

Jeg ville sendt en skriftlig klage.

Anonymous poster hash: 22cb9...6d7
Skrevet

Send en klage!

Men de kan fint lage seg slike regler, antagelig har de gjord det fordi halvparten av ungene kommer fra mine-dine-våre hjem og de bare har måttet sette en regel som gjelder alle stesøsken uavhengig av samværsbrøker.

De tenker nok at om dere får moderasjon vil alle andre splittede familier søke om det samme og siden skilsmissestatistikken er på 50% blir det en betydelig mengde barn...

Men skriv en klage og be om fritak for stesøskenregelen med grunnlag i at dere har begge barna 100%, det er det jo ikke mange som har i splittede hjem.

Anonymous poster hash: 42964...080

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...