Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #1 Skrevet 3. oktober 2014 Vi venter andre mann til våren, og da er førstemann 2 år og 3 måneder. Så en søskenvogn må kjøpes... Jeg har mest lyst på Baby Jogger City Select. Den virker veldig praktisk, da det er her vi bor, veldig smale fortau. En vogn som går på bredden, vil ta hele fortauet, og ingen vil komme forbi uten å gå ned på veibanen.Men vi er mye på tur, type grussti og ellers litt steinete/ujevne områder... Tenker denne vognen vil være veldig stiv og ubehagelig med så små hjul (i hvert fall forhjulene), og forhjulene er jo ikke lufthjul heller. Jeg ser på mange av de andre Baby Jogger vognene, og de er har store, gode lufthjul, eller i det minste ei vinterhjul-pakke med mer støtvennlige hjul... Har nå Baby Jogger City Versa Mini, og den er helt forferdelig på disse veiene. Bruker da den tunge og digre Simo vogna til dette formål nå, men det vil ikke gå når andremann kommer.Så det jeg lurer på: Vet noen om det er mulig å sette på hjul på Select som egentlig passer til en annen Baby Jogger vogn, med fire hjul? På bildene ser det jo ut som festemekanismene er det samme. Anonymous poster hash: 49f19...aa2
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #2 Skrevet 3. oktober 2014 Hvorfor må du ha vogn? Min 3 åring har ikke sittet i vogn siden dagen han ble 2 og hadde ikke søskenvogn til mine ( under 2 år mellom de) Med mindre du går til og fra bhg og det er veldig langt å gå hadde jeg i hvertfall aventet innkjøp til du ser om du trenger... Anonymous poster hash: 49ca1...db8
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #3 Skrevet 3. oktober 2014 Vi går lange turer nesten daglig, det er planlagt lange dager i dyreparken (mye gåing), så jeg er ganske sikker på at vogn blir nødvendig. Vi skal også komme oss fra A til Å uten å bruke timer - f.eks til butikken. Det er et stykke å gå. Vi velger nemlig å bruke beina fremfor bil veldig ofte - men det tar aaaltfor lang tid om barnet skal gå selv! Barnet sover også fremdeles på dagtid (2-3 timer), og jeg ser ikke helt bortifra at hun kommer til å gjøre det ei stund fremover. Det er mye søvn å plutselig kutte ut... Og da må vi nesten ha vogn. Anonymous poster hash: 49f19...aa2
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #5 Skrevet 3. oktober 2014 Vi går lange turer nesten daglig, det er planlagt lange dager i dyreparken (mye gåing), så jeg er ganske sikker på at vogn blir nødvendig. Vi skal også komme oss fra A til Å uten å bruke timer - f.eks til butikken. Det er et stykke å gå. Vi velger nemlig å bruke beina fremfor bil veldig ofte - men det tar aaaltfor lang tid om barnet skal gå selv! Barnet sover også fremdeles på dagtid (2-3 timer), og jeg ser ikke helt bortifra at hun kommer til å gjøre det ei stund fremover. Det er mye søvn å plutselig kutte ut... Og da må vi nesten ha vogn. Anonymous poster hash: 49f19...aa2 Ser den - vi gikk ikke lange turer hver dag, men vi var "alltid" to voksne på helgeturene, Evt hadde jeg med bæremeis. Husk at det er tungt å trille søskenvogn (greiere med to vogner og to voksne) og det er ikke alltid så greit å komme seg frem med de brede søskenvognene. Jeg ville i hvertfall ventet til du så behovet - finne ut hvilken vogn du Evt vil kjøpe kan du jo alltids gjøre uansett så er du klar til å trekke kortet om du ser behovet. Vi var også i dyreparken- tror vi hadde med en liten trille uten at vi brukte den (klarte oss med en vogn), når eldste trengte en hvil var yngste i bæresele. Av erfaring ser jeg at vi har kjøpt veldig mye som vi aldri har brukt og som jeg ikke hadde kjøpt igjen- ting tar jo plass også.... Anonymous poster hash: 49ca1...db8
2 prinser <3 Skrevet 3. oktober 2014 #6 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg bruker min city select veldig mye, bla frem og tilbake til bhg hver dag. Er et godt stykke, og eldste på 3,5 hadde aldri funnet seg i å gå så langt på morgenen. Er blytungt da, vogna+ungene. Synes ikke hjulene er noe problem.de bakerste er lufthjul. Vi kjører også litt på grus, og ulendt terreng- 0 problem. En ting er sikkert, hadde ikke klart meg uten den!:-)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #7 Skrevet 3. oktober 2014 Vi er ikke alltid to voksne på tur, og bæresele er kanskje ikke så greit på vinteren, tenker jeg? I all slags vær og temperatur... Er jo ikke sikkert barnet liker bæresele heller, det gjorde aldri førstemann. Vi har også kjøpt mye som ikke er blitt brukt særlig, men vogn er ikke en av dem her i hus ;-) Og vi har tre forskjellige... Jeg er kanskje litt i overkant glad i vogner. Skjønner søskenvogn er tungt, men nå har vi valgt å få to tette barn, og da må vi nesten bare tåle det :-) Jeg vet de har Select på Babyshop her jeg bor, så da kan jeg jo prøve den litt rundt i butikken i hvert fall... Hvis den ikke er noe problem på grus, er jo valget relativt lett. Jeg har hørt Phil & Teds er så upraktiske sammenlagt? At de tar mye plass... Anonymous poster hash: 49f19...aa2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå