Gå til innhold

Virkelig bare jeg som blir sløv av paraceth?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har googlet og lest alt som leses kan om paraceth. Men at man blir sløv er visst bare tøv.

Vel, JEG blir sløv, trøtt, slapp i kroppen og den virker både beroligende og søvndyssende på meg. Men hvorfor?

Fikk beskjed om å ta 4 paraceth før en operasjon i vinter. Og jeg grudde meg veldig! Var på grensen til angst. Etter å ha tatt de 4 paraceth så var til og med alle sommerfugler i magen borte!

Begynnere å frykte at det er noe galt med meg siden de virker sånn på meg.

Jeg skal noe i morgen som jeg gruer meg veldig til, og da skal jeg ta to paracet for å bli roligere i kroppen.

Er det ikke noe av dette som henger på greip?

Anonymous poster hash: 9d462...426

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paraceth?

Anonymous poster hash: b1b3b...60a
Skrevet

Jeg og er sånn. Har fått veldig små doser med sånt når jeg var liten, sånn at jeg trenger generelt lave doser av medisiner. Skal jeg noe neste dag som jeg gruer meg til, eller er veldig spent på, så tar jeg en paracet på kvelden før jeg skal sove, sovner som en stein. Før Egguthenting til IVF i fjor, så tk jeg halv dose paracet, fordi jeg hadde vært helt bortreist og sløv om jeg skulle tatt full dose. Helsepersonell synes det er fascinerende at jeg reagerer slik, men har aldri fått beskjed om at jeg IKKE skulle reagert sånn.

Skrevet

PARACET. Og ja, det finnes andre som blir sløve av smertestillende.

Skrevet

Selv om de fleste ikke blir sløv av paracet så kan det godt være at du blir det. Min mor blir også sløv av paracet. Hun har funnet ut at stikkpillene ikke gir samme sløvheten. Vi er alle forskjellige og kan reagere forskjellig. Ikke vær redd å stole på hvorden DU reagerer.

Anonymous poster hash: 92303...01b
Skrevet

*Paracet... Beklager.

Godt å høre Stella Maris! Jeg aner ikke hvordan jeg reagerer på sterkere medesiner. Har ikke turt å prøve siden jeg reagerer sånn jeg gjør.

Eneste jeg har prøvd er migrenemedesin og da sovner jeg og hører ikke en gang mine barn som hyler på natta :/

Så det tar jeg IKKE mer!

Ved migrene så tar jeg aspirin. Ble anbefalt det av nevrolog siden jeg blir sløv av paracet.

Skrevet

*Paracet... Beklager.

Godt å høre Stella Maris! Jeg aner ikke hvordan jeg reagerer på sterkere medesiner. Har ikke turt å prøve siden jeg reagerer sånn jeg gjør.

Eneste jeg har prøvd er migrenemedesin og da sovner jeg og hører ikke en gang mine barn som hyler på natta :/

Så det tar jeg IKKE mer!

Ved migrene så tar jeg aspirin. Ble anbefalt det av nevrolog siden jeg blir sløv av paracet.

Jeg bruker gjerne ibux i stedet for paracet, men kan ikke ta mye av det heller. Holder meg langt unna feks morfin pga kjedelige bivirkninger, og de gangene jeg har hatt behov for så sterke preparater har jeg bedt om  andre typer medisiner i stedet.

Som en over sier, alle reagerer forskjellig, og eneste måten å finne ut hvordan du responderer på en gitt type medisin er å prøve den, men kan jo være lurt å diskutere dosen evt, med legen som foreskriver deg medisiner.

Jeg tåler feks ikke så godt generiske medikamenter, og må alltid huske på å nevne dette når de på apoteket prøver å gi meg en annen medisin enn det som står på resepten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...