Gå til innhold

Prøver å trene meg opp men ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mange år uten trening og 2 babyer har heg nå begynt med styrketrening. Både sal-timer og egentrening i studio. Nå har jeg trent 2-3 ganger og uke i over 2 måneder men jeg syns ikke jeg blir sterkere. Noen av øvelsene er blitt litt lettere men jeg har ikke nok støttemusklatur til å trene nok.

F.eks hvis keg skal trene brustmusklene er det skuldrene som blir slitne først. Eller hvis jeg skal magen, er det nakken som begrenser meg.

Begynner å miste motivasjonen litt merker jeg.

Noen som har langtidserfaring med styrketrening og som har trent seg opp fra å være veldig svak som kan si om det snart blir bedre?

Jeg begynner å like treningen veldig godt men er redd jeg gjør noe galt.

Anonymous poster hash: 2aaef...8ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må trene veldig allsidig og øke motstand ofte om du skal trene deg opp.

Skrevet

Vist det er en instruktør der så spør etter en treningsplan.

Skrevet

Du må trene kjernemuskulaturen, den er mest sannsynlig kjempesvak. Planke, sit-ups og alt det grunnleggende.

Anonymous poster hash: b093c...bf0
Skrevet

Be om hjelp til å utføre øvelsene korrekt. Jeg vil tro mye av problemet ligger der. I tillegg må du øke vekter og presse deg skikkelig. Tar du feks seks repitisjoner i tre omganger, skal du bare såvidt klare å øvelsen siste gang. Du må også passe på å rullerer øvelsene, så du bygger hele kroppen. Kjernemusklaturen som andre nevner er også viktig. Bruk de på senteret for alt det er verdt, de har ofte mye kunnskap. Vil også råde deg til å investere i pt timer. Styrke kommer ikke over natta, men likevel tror jeg du har blitt sterkere og fått en bedre helse enn du selv tenker :)

Anonymous poster hash: b8098...5eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...