Gå til innhold

barnevern falsk bekymringsmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en anonym bekymringsmelding. Den er falsk og innsendt av min psykisk ustabile mor som uken før har truet meg med hevn fordi hun selv har blitt meldt til bv. Hun tror det er jeg som har meldt henne. Noe som ikke er tilfelle.

Jeg har bevis på trusselmld fra henne.

Har blitt innkalt til møte hos bv. Jeg lurer på om hva som kan skje når jeg har ganske tydelige bevis på at dette kun dreier seg om hevn og når hun i tillegg hsr lang historie med bv fra før?

Kan det få konsekvenser for henne?

Anonymous poster hash: e9c56...185

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun små barn som bor hjemme? Får jo håpe det får konsekvenser. I mine øyne er det ganske alvorlig å sende falske bekymringmeldinger. Det tar opp både tid og ressurser for bv. Og ikke minst kan det være ganske traumatisk for den som blir meldt. Ikke er det lov heller vel

Skrevet

Skjedde ingenting i vårt tilfelle. Mye samme greia. Vi anmeldte for trakassering. Meldingen var et ledd i en lang rekke ting. Men saken ble henlagt grunnet "intet straffbart forhold".

Skrevet

Har hun små barn som bor hjemme? Får jo håpe det får konsekvenser. I mine øyne er det ganske alvorlig å sende falske bekymringmeldinger. Det tar opp både tid og ressurser for bv. Og ikke minst kan det være ganske traumatisk for den som blir meldt. Ikke er det lov heller vel

Ja. Lillebroren min som kun er 3 mnd gammel. Noen har meldt dem til bv for 1 mmd siden. Og de har hele tiden mistenkt meg for det og sendt meg meldinger om hevn.

Jeg har tidligere som eldste søsken tatt grep om familien og varslet barnevernet for noen år siden. Så bv har hele familiehistorien vår i arkivet der de ser hvor ansvarsfull jeg har vært.

Møte er ikke før om 10 dager. Jeg er høygravid i tillegg og er rett og utslitt av dette. Tror dere at jeg kan ringe å be om å få møte snarest? Får ikke sove eller hvilt meg slik som det er nå

Skrevet

Ja. Lillebroren min som kun er 3 mnd gammel. Noen har meldt dem til bv for 1 mmd siden. Og de har hele tiden mistenkt meg for det og sendt meg meldinger om hevn.

Jeg har tidligere som eldste søsken tatt grep om familien og varslet barnevernet for noen år siden. Så bv har hele familiehistorien vår i arkivet der de ser hvor ansvarsfull jeg har vært.

Møte er ikke før om 10 dager. Jeg er høygravid i tillegg og er rett og utslitt av dette. Tror dere at jeg kan ringe å be om å få møte snarest? Får ikke sove eller hvilt meg slik som det er nå

Jada, bare ring dem. Vi snakket med dem 15 minutter, sende dokumentasjon og så var det over.
Skrevet

Ring å forklar situasjon. Si det du skriver her i denne tråden å be om et møte med en gang. Jeg må bare legge til at folk som går rundt å truer med hevn i mine øyne er ustabile mennesker som jeg tviler på burde ha ansvar for andre enn seg selv. Så det høres ut som en bekymringsmelding og oppfølging av din mor er rett.
Skrevet

Fikk framskyndet møte til neste uke. Så får bare holde ut til da.

ja, de er ustabile.. du har helt rett

• 5 måneder senere...
Skrevet

Vi har en mildt sagt underlig sak jeg kunne tenkt meg å lufte for deg. I korte trekk: min kone var ute og hennes nøkler og mobil lå hjemme, mens jeg var ute. Jeg hadde nettopp fått tilbake min datter etter hun hadde blitt passet på i 12 timer av min kones  familie. Da jeg skal skifte bleier oppdager jeg at begge bena har flere blåmerker og reiser sporentreks til legevakt for å finne ut om dette skyldes lek eller om det kan ha blitt påført av andre. I mellomtiden ringer politiet og lurer på hvor jeg er, siden min kone ikke kommer inn i huset vårt og har ikke fått tak i meg.  De skal sies at min kone og jeg først hadde en disputt fordi hun ble forarget over at jeg kunne tro at hennes familie hadde vært hardhendt mot vår datter. Jeg forklarer politiet i korte trekk hvor jeg er og hvorfor. Dagen etter ringer barnevernet og vil sette oss under oppsyn og varsler at de vil komme på uanmeldte besøk etc. Det var jo jeg som varslet om at barnevaktene kanskje kunne ha gjort noe mot vår datter, og så blir det hele snudd rundt på hodet. Jeg har sagt opp jobben for å ta meg av datteren jeg forguder. Hva er dette for noe?

Jeg har intet å frykte. Jeg sa jeg kunne slipe en nøkkel til dem så de kunne komme og gå nøyaktig når de ville, men hva skjer fremover nå da? Vi har pakket jenta i bomull siden hun kom til verden og hun ligger i øvre skiktet hva angår høyde og vekt. Alt var normalt inntil jeg fortalte politiet at jeg ville sjekke noen blåmerker på min datter etter at hun kom fra barnevakten. Huff. Nå frykter jeg barnevernet kan overreagere og kanskje henge seg opp i de få kranglene kona og jeg har hatt. Vi lever ellers et harmonisk liv og føler ikke vi har noe å frykte, men synes dette er lite hyggelig uansett.

Barnelegene kunne for øvrig konkludere med at merkene mest sannsynligvis skyldtes lek. Og det var godt å få bekreftet det i hvertfall. Nå venter jeg/vi spent på barnevernets neste trekk 😔

Anonymous poster hash: 70f47...5f6
Skrevet

14:04:

Det går nok bra til slutt, men du har vel gjort flere skrøpelige vurderinger underveis som førte til at både politi og Bv er alarmerte.

Du ble hysterisk, og så ble de hysteriske.

Til HI:

Alle som har mistet barn til Bv tidligere, står i stor risiko for å miste nye barn til Bv.

Anonymous poster hash: 09a90...c40
Skrevet

Vi har en mildt sagt underlig sak jeg kunne tenkt meg å lufte for deg. I korte trekk: min kone var ute og hennes nøkler og mobil lå hjemme, mens jeg var ute. Jeg hadde nettopp fått tilbake min datter etter hun hadde blitt passet på i 12 timer av min kones familie. Da jeg skal skifte bleier oppdager jeg at begge bena har flere blåmerker og reiser sporentreks til legevakt for å finne ut om dette skyldes lek eller om det kan ha blitt påført av andre. I mellomtiden ringer politiet og lurer på hvor jeg er, siden min kone ikke kommer inn i huset vårt og har ikke fått tak i meg. De skal sies at min kone og jeg først hadde en disputt fordi hun ble forarget over at jeg kunne tro at hennes familie hadde vært hardhendt mot vår datter. Jeg forklarer politiet i korte trekk hvor jeg er og hvorfor. Dagen etter ringer barnevernet og vil sette oss under oppsyn og varsler at de vil komme på uanmeldte besøk etc. Det var jo jeg som varslet om at barnevaktene kanskje kunne ha gjort noe mot vår datter, og så blir det hele snudd rundt på hodet. Jeg har sagt opp jobben for å ta meg av datteren jeg forguder. Hva er dette for noe?

Jeg har intet å frykte. Jeg sa jeg kunne slipe en nøkkel til dem så de kunne komme og gå nøyaktig når de ville, men hva skjer fremover nå da? Vi har pakket jenta i bomull siden hun kom til verden og hun ligger i øvre skiktet hva angår høyde og vekt. Alt var normalt inntil jeg fortalte politiet at jeg ville sjekke noen blåmerker på min datter etter at hun kom fra barnevakten. Huff. Nå frykter jeg barnevernet kan overreagere og kanskje henge seg opp i de få kranglene kona og jeg har hatt. Vi lever ellers et harmonisk liv og føler ikke vi har noe å frykte, men synes dette er lite hyggelig uansett.

Barnelegene kunne for øvrig konkludere med at merkene mest sannsynligvis skyldtes lek. Og det var godt å få bekreftet det i hvertfall. Nå venter jeg/vi spent på barnevernets neste trekk 😔

Jeg tenker at du er psykisk ustabil og helt sprø. Løper til legevakt pga noen blåmerker? Det er så mye rart med denne historien at jeg vet ikke hva jeg skal si
Skrevet

Vi har en mildt sagt underlig sak jeg kunne tenkt meg å lufte for deg. I korte trekk: min kone var ute og hennes nøkler og mobil lå hjemme, mens jeg var ute. Jeg hadde nettopp fått tilbake min datter etter hun hadde blitt passet på i 12 timer av min kones  familie. Da jeg skal skifte bleier oppdager jeg at begge bena har flere blåmerker og reiser sporentreks til legevakt for å finne ut om dette skyldes lek eller om det kan ha blitt påført av andre. I mellomtiden ringer politiet og lurer på hvor jeg er, siden min kone ikke kommer inn i huset vårt og har ikke fått tak i meg.  De skal sies at min kone og jeg først hadde en disputt fordi hun ble forarget over at jeg kunne tro at hennes familie hadde vært hardhendt mot vår datter. Jeg forklarer politiet i korte trekk hvor jeg er og hvorfor. Dagen etter ringer barnevernet og vil sette oss under oppsyn og varsler at de vil komme på uanmeldte besøk etc. Det var jo jeg som varslet om at barnevaktene kanskje kunne ha gjort noe mot vår datter, og så blir det hele snudd rundt på hodet. Jeg har sagt opp jobben for å ta meg av datteren jeg forguder. Hva er dette for noe?

Barnelegene kunne for øvrig konkludere med at merkene mest sannsynligvis skyldtes lek. Og det var godt å få bekreftet det i hvertfall. Nå venter jeg/vi spent på barnevernets neste trekk

Hvorfor åpner du en gammel tråd for å lufte dette? Tror dette er tull. Ingen drar vel til legevakta for noen blåmerker dersom det var ingen annen indikasjon tilstede? Enten er dette tull, eller du er hysterisk/ gal.

Anonymous poster hash: 76a37...aab

Skrevet

Har vært utsatt for det. Meldingen var så godt skrevet at bv i første omgang tok den svært alvorlig. En times møte med oss og alt var avklart.

Anonymous poster hash: dd6b9...2c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...