Preggie Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 Datteren min er to og ett halvt år, og veldig avhengig av smokken sin. Vi har innskrenket smokkebruken til når hun sover og når vi kjører bil, dette har vi gjort de siste månedene. Hun protesterer daglig på innskrenkningen, og vi gir ikke etter. Det skal sies at hun begynte i ny barnehage i høst, og på meg har det virket som om hun kanskje har hatt ekstra behov for den tryggheten og tørsten som smokkebruken gir. En tannlege har fortalt meg at det er viktig å kvitte seg med sokken før man er tre, for da skjer det mye utvikling i munnen som smokken kan ødelegge. Har dere noen gode tips for hvordan vi skal gå fram for å kvitte oss med smokken på en god måte? Det bør også nevnes at hun blir storesøster få uker etter tre års dagen sin.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #2 Skrevet 2. oktober 2014 Vår er akkurat lik, uten at vi har byttet bhg. Jeg trenger også tips! Anonymous poster hash: 79ad0...e75
MammantilNurket Skrevet 2. oktober 2014 #3 Skrevet 2. oktober 2014 Vi snakket faktisk med HS om akkurat dét i går. Hun sa at etter fylte 12 mnd. og opp til 3 år var smokk OK ved soving og ev.bilkjøring. På jobb har jeg vært med på å hjelpe store og små med å slutte med smokken Hva med å "bytte inn" smokken i noe attraktivt som hun ønsker seg? Dukkevogn, sparkesykkel/løpesykkel e.l. For en del barn er det å få småsøsken en god motivasjon, men dette er ikke gitt. Det kan også slå helt bakut. Jeg ville forsøkt å bli kvitt den før hun får søsken - for sikkerhets skyld Jeg har hørt om flere varianter: grave den ned i hagen sammen med solsikkefrø, feste den i gassballong, sende til Kaptein Sabeltann eller henge den i et lokalt smokketre. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #4 Skrevet 2. oktober 2014 Vi bare sa at i kveld er siste dagen med smokken, i morgen er du stor gutt og vi skal ta vekk alle smokkene. Så gjorde vi det da.. Litt urolig på kvelden et par dager, men det gikk veldig fint. Anonymous poster hash: c1b4e...4fc
Mother Gothel Skrevet 2. oktober 2014 #5 Skrevet 2. oktober 2014 Her har begge to fått vite tidlig at smokken skal sendes til Kaptein Sabeltann på treårsdagen. Det gikk helt fint med eldste. Yngste har et år igjen å forberede seg på Men nå har ingen av mine vært avhengige av smokken. De har kun hatt den i senga (og i bilen hvis vi skulle langt og ved sykdom) etter de ble 1/2-1 år gamle. Finner de en smokk liggende i stua f.eks. så løper de og kaster den i senga. Jeg tipper det beste er å snakke masse om at nå skal smokken bort og gjøre det til noe gøy/en konkurranse eller noe i den duren. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #6 Skrevet 2. oktober 2014 Mine gutter var begge drøyt 3 år da de sluttet med smokken. Begge to sendte de til kaptein Sabeltann, og vi gjorde en litt stor greie ut av det. Første kelden gråt de etter smokken i nesten 20 minutter. Andre kvelden var det 3 minutters surving. Tredje kvelden spurte de ikke etter smokken. Fordelen med å vente til de er såpass store med smokkeslutt er at de faktisk skjønner hva som skjer, og godtar det mye lettere. Anonymous poster hash: 50d78...a56
Elskerhøsten2014 Skrevet 3. oktober 2014 #7 Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Kanskje begynne med og ta fra henne, min har ikke sutten så lenge han er våken ,kun når han sover,syk og veldig sliten. ikke gi henne smokken hele tiden, er veldig vanskelig og slutte da, min var 1 år når han ikke brukte den på dagen,nå er han 20mnd og vil nesten ikke ha den,bortsett fra når han sover, er syk og veldig sliten Endret 3. oktober 2014 av Elskerhøsten2014
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå