Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 Han klarer å gå med støtte og nærmest løper når han har vogn foran seg, men setter seg raskt ned når støtten blir borte. Han kan gå på knærne, men foretrekker fortsatt å krabbe. Prøver å oppmuntre han til å gå fra bordkanten, men når han slipper for å prøve, så setter han seg bare ned.. Noen tips til hvordan få han til å slippe taket? Jeg vet det varierer veldig når barn begynner å gå, men er det ikke litt sent å ikke gå når han er 17mnd? Anonymous poster hash: d1f89...885
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #2 Skrevet 2. oktober 2014 Jenta mi er også 17 mnd og går heller ikke alene. Vi stresser ikke med det, hun gjør det når hun er trygg og klar. Ser jo at hun kan når hun går langs møbler, med vogn og når vi holder henne, men når hun ikke vil kan vi ikke tvinge henne. Hun er uansett flinkere finmotorisk enn grovmotorisk, har alltid vært det Anonymous poster hash: a9d98...c97
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #4 Skrevet 2. oktober 2014 Det høres jo ut som han egentlig kan gå, men at han ikke tørr helt å slippe seg. Hvis han løper med vogn, så må han jo ha god balanse... Jeg hadde ikke vært bekymret og tenkt at det løsner nok snart og da går det antagelig raskt. Anonymous poster hash: e55c9...b1e
Gjest Skrevet 2. oktober 2014 #5 Skrevet 2. oktober 2014 Sistemann begynte ikke å gå føre han var 16 mndr og var ganske så ustø i flere mnd etter dette. Noen er bare treige og litt mer usikre enn andre Løsner nok snart.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #6 Skrevet 2. oktober 2014 Det er innenfor normalen (opptil 18 mndr). Anonymous poster hash: 0f571...4a6
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #7 Skrevet 2. oktober 2014 jenta mi bestemte seg plutseleg for å gå når ho var nesten 17 mnd gammel så er ganske sikker på at du kan slappe av og at det ikkje er noko galt..mine andre har vært 1 år ca Anonymous poster hash: 75c3c...a7d
Preggie Skrevet 2. oktober 2014 #8 Skrevet 2. oktober 2014 Det høres ut som at han egentlig kan, men ikke tørr. Datteren min var også sånn. Ikke bekymr deg, det kommer snart!
me_87 Skrevet 2. oktober 2014 #9 Skrevet 2. oktober 2014 Gutten min var 20 mnder før han begynte å gå,så ville ikke beskymret meg.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #10 Skrevet 2. oktober 2014 Det kommer når han er klar. Min var 19 mnd. Anonymous poster hash: cd99b...c95
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #11 Skrevet 2. oktober 2014 Hold i en pinne. Du øverst og han under, gå sammen og så slipper du når han er opptatt med noe annet! :-) Anonymous poster hash: 6526f...b88
Guttaboys Skrevet 2. oktober 2014 #12 Skrevet 2. oktober 2014 Nr 2 her gikk når han var 18 mnd Samme her.
Leirha Skrevet 2. oktober 2014 #13 Skrevet 2. oktober 2014 Normalen er vel å gå fra 11-18mndr?Etter det så blir det kontroller, for å se om det kan være en årsak.Min siste gutt begynte å gå rett før han var 18mndr, men han tok sine første skritt da han var 10mndr, men det ble med det.Gikk stødig med vogn foran seg og gikk/løp rundt boder og langs vegger. Men gå av seg selv ville han ikke.Men jeg var egentlig ikke urolig, han kunne jo på sett og vis gå, hadde vært mer urolig hadde han ikke kunnet reise seg eller gå langs noe som helst.Mine to første gikk når de var 10mndr og 12mndr.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #14 Skrevet 2. oktober 2014 Min lille jente var18 mnd når hun begynte å gå. Husker jeg begynte å bli litt stressa på slutten, men plutselig gikk hun gitt Anonymous poster hash: ac7a0...aac
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 2. oktober 2014 #15 Skrevet 2. oktober 2014 Førstemann her gikk sine første 10 (!) skritt da hun var rett over året. Så satte hun seg ned og ville ikke gå på egenhånd før hun var nesten 20 mnd. Hun var skeptisk og usikker Andremann har akkurat nå begynt å rusle litt rundt aleine, men ikke hele tiden. Han er ikke skeptisk men har trengt tid på å finne ut av det. Men alltis lurt å få litt synspunkt fra helsestasjon/fysio når man er 18 mnd. Jeg gjorde det med begge, men ingen var bekymret på noen måte. Men vi fikk komme noen ganger til fysio for å snakke og få noen øvelser som kunne hjelpe i "hjemmelekse"
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #16 Skrevet 2. oktober 2014 Nå er det på tide for meg å gå og legge meg... hver gang jeg har skrollet forbi denne tråden så har jeg lest: "17. mai og kan ikke gå".... og hver gang har jeg tenkt "17. mai, det er jo så lenge til, er jo verre enn julemaset her inne dette" Natta herfra Anonymous poster hash: db95d...9f6
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #17 Skrevet 3. oktober 2014 Takk for masse innspill! Han har faktisk gått 3 skritt for litt over 1 mnd siden, og da hadde han beina i skikkelig Chaplin.stilling, med nærmest en meter mellomrom. Ja han kan nok gå alene, kjenner det når han holder meg i fingeren som støtte, men setter seg ned så fort jeg slipper taket. Han elsker å gå og holde meg i fingeren, da går han helst fort fort, eller så tøyser han med å løfte føttene høyt opp og trampe bortover. Da blir han så gira og ler så han nesten detter. Han er, som en annen her skriver, veldig god finmotorisk, kan f.eks. sitte lenge og ta av og på korken på pennen. Det tipset med å holde en pinne høres litt lurt ut. Men hvis han er usikker og redd for å gå selv, vil han ikke da bli enda mer usikker og redd når jeg helt plutselig slipper taket? Jeg prøvde noen ganger å slippe taket mens han sto, men det resulterte bare i at han ikke ville gå med meg på en god stund, nektet rett og slett å reise seg (eller satte seg raskt ned så fort jeg satte han ned på gulvet) Er det sånn at det automatisk settes i gang utredning om barnet ikke går av seg selv ved en viss alder? Hi Anonymous poster hash: d1f89...885
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #18 Skrevet 3. oktober 2014 ikke noe unormalt det, alt mellom 12-20 mnd er helt vanlig, går de ikke etter det,blir du innkalt til helsesøster. har et søskenbarn som gikk når han var 19mnd, kom ingen inn da,men hadde det gått en mnd til hadde de innkalt Anonymous poster hash: 9e45f...6a7
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #19 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg har hørt historier om barn som gikk allerede da de var 7mnd !!!! Jeg er jo egentlig veldig glad for at han ikke begynte å gå så veldig tidlig, ble bare litt bekymret for om det var unormalt. Skal prøve å puste ut og nyte den tiden som er nå, for plutselig er det slutt på krabbingen, og det blir sikkert like trist som da det var slutt på ålingen. *sukk* Han vokser så alt for fort... Hi Anonymous poster hash: d1f89...885
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå