Gå til innhold

Det er så sårt.. Så vondt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen fikk ei lita frøken for snart 3 år siden, hun fyller tre år i desember. Jeg er veldig klar for og begynne prøvingen, og tenke på en liten baby til. Derimot mannen min er absolutt ikke klar. Jeg går andre året på Høgskolen, og vil jo da være ferdig med andre året før neste mann kommer evt. og jeg sier at jeg kan ta siste året hjemmefra. Han vil ikke det, han vil vi skal vente til jeg er ute i jobb igjen. Det vil si 2 år til med venting?!! Da har vår datter begynt på skolen.. Jeg jobber litt ved siden av skolen selvsagt, og vi har ingen problemer økonomisk. 

Det er så sårt for meg, alle rundt meg plopper ut barn og jeg vil så gjerne ha en baby til og at det ikke skal bli så altforstor aldersforskjell mellom barna mine. 
Kan noen gi meg litt innspill? Er jeg slem som ikke vil vente? Og jeg vet at jeg kan gå på skolen gravid, for det gjorde jeg med førstemann. Fullførte skolen høygravid med glans.. (heldigvis et veldig vellykket og godt svangerskap) 

Jeg er så følsom overfor dette teamet, og mange rundt oss maser "når kommer nestemann"? Er setninger jeg ofte får slengt i tryne.. Da sitter jeg med tårer i øynene og sier, " vi har valgt og vente" 

Jeg har vel så og si, på en måte blitt enige om og vente litt til.. Men syntes to er i drøyeste laget. Jeg forstår at mannen kun vil det beste for oss, og at jeg skal ha en fast jobb før vi får en liten baby til.. Men det er jo så lenge til? 

Er jeg egoistisk som drømmer om at jeg en dag våkner og er gravid? 

Anonymous poster hash: bc0b4...0c4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke du er egoistisk som ønsker et barn til nå. Jeg kan veldig godt skjønne at du ikke ønsker så stor aldersforskjell, men noen ganger så må man bare vente litt. Jeg så for meg maks to år mellom mine, men nå er gutten 4 år og enda ingen søsken på vei (vi vil begge to, men går ikke).

Men hvorfor vil han vente? Er det pga økonomien siden han sier at han vil at du skal ha jobb først? Eller er det pga han ikke er klar? 

Er han en fornuftig mann så hører han på dine gode argumenter når du sier at dette er veldig viktig for deg :) Ordenltig klar for barn blir man vel egentlig aldri uansett. 

Anonymous poster hash: 485c4...a2b
Skrevet

Er i samme båt som deg. Det "værste " er at jeg blei så desperat at jeg slutta på pillen i mars, men blir ikke gravid, karma??? Uansett, sympatiklem fra babysyk jente gone wild!

Anonymous poster hash: 1d920...e90

Skrevet

Han mener vi ikke er klare fordi vi begge ikke har fast jobb, han har jo fast 100% stilling, men han mener vi får det enda bedre om begge to er ute i jobb. Men da må jeg jo først få en fast jobb etter jeg er ferdig utdannet, og jobbe en stund for og tjene meg nok til å kunne gå ut i permisjon igjen? Nå jobber jeg deltid og fremdeles får penger i permisjon om skulle bli gravid nå. (I nærmeste fremtid) Bare ikke like mye som en fulltids betalt jobb. Det er nok derfor han vil vente.. Han vet jeg blir veldig lei meg når vi snakker om dette, og hadde ei runde her hvor jeg trodde jeg var gravid men det viste seg og ikke være sånn.. Det var en tung periode.  (Jeg går ikke på prevensjon nå, av andre årsaker) Så er jeg heldig, kanskje det skjer noe.. Men vil ikke presse på mannen min en baby til om han absolutt ikke vil. Han sier han har lyst på et barn til, og at blir vi gravide så beholder vi jo barnet selvsagt, men han skulle ønske vi kunne vente to-tre år til  :huh:  :snurt:

Skrevet

Er i samme båt som deg. Det "værste " er at jeg blei så desperat at jeg slutta på pillen i mars, men blir ikke gravid, karma??? Uansett, sympatiklem fra babysyk jente gone wild!

Anonymous poster hash: 1d920...e90

Hehe.. Det kan jo være karma, eller at det bare tar litt tid?  Jeg tror faktisk at i vår situasjon vil man så gjerne få barn at man gjør mye rart. Men det er noe med samvittigheten vår, hva sitter du igjen med hvis du har lurt mannen din til og få barn, uten og være en del av prosessen?  :fnise: 

Sender deg en sympatiklem tilbake.. (Noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne bli gravid på prevensjon) 

Skrevet

Si til mannen din at du vil få stipend fra lånekassen på 9000 skattefrie kroner i måneden pluss ca den månedlige inntekten du har nå. Om du har utbetalt ca 5000- så blir det jo en grei inntekt det?

Kravet fra lånekassen er at du har vært fulltidsstudent i 6 måneder før du går ut i permisjon.

Ellers kan jeg jo være litt enig i at det kan være greit å få seg jobb først også.

Skrevet

Ja, jeg er klar over det og at han ikke vil jeg skal utsette skolen noe mer.. Men hvis vi venter litt til, og starter prøvingen ved mai 2015, så kan jeg jo rekke og gå ferdig siste året før jeg får neste mann evt. 
Det her er så vanskelig. Jeg skal ta en prat med han og høre hva han mener.
Takk for støttende kommentarer og råd. Dere er gode!

Skrevet

Si til mannen din at du vil få stipend fra lånekassen på 9000 skattefrie kroner i måneden pluss ca den månedlige inntekten du har nå. Om du har utbetalt ca 5000- så blir det jo en grei inntekt det?

Kravet fra lånekassen er at du har vært fulltidsstudent i 6 måneder før du går ut i permisjon.

Ellers kan jeg jo være litt enig i at det kan være greit å få seg jobb først også.

Støtter lånekassen permisjon, selv når du har levert bachelor oppgaven? så hvis jeg blir gravid neste sommer, og går gravid hele året (fullfører siste året) Vil de da fremdeles støtte i permisjon, selv om jeg da egentlig ferdig på skolen?

Skrevet (endret)

Støtter lånekassen permisjon, selv når du har levert bachelor oppgaven? så hvis jeg blir gravid neste sommer, og går gravid hele året (fullfører siste året) Vil de da fremdeles støtte i permisjon, selv om jeg da egentlig ferdig på skolen?

Ja de kan de gjøre, men du må da melde deg opp som student og betale semesteravgift. Og dette er ikke å jukse, lånekassen vil selv anbefale deg dette slik at du ikke faller mellom to stoler. Det stilles ikke krav til å ta eksamen mens du er i permisjon.

Jeg vil anbefale deg å jobbe mens du er gravid slik at du og får foreldrepenger fra Nav. Da får mannen din også fedrekvote. Får du ikke til dette så vil du selvsagt få engangsstønad.

Endret av Nyttårs barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...