Gå til innhold

Svigerrinne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... Søt&hyggelig, men... Er det ikke noe rart når de bare prioriterer hennes venner og familie? De har vel vært sammen i snart 2 år & vi har knapt sett dem, men vet at de er hos hennes familie regelmessig, hun har ikke hilst på noen av kammeratene hans (min mann og hans bror er i samme omgangskrets) & nå kom plutselig spørsmålet om vi kunne treffe dem lille julaften, fordi de var så busy i julen... (Spørsmålet kom fra henne via min svigermor som også synes dette er rart) Hva sier man? Vi har 3 barn som savner onkelen sin (hvetfall de 2 eldste) & vi har en nevø vi har møtt 4 ganger (han er 1 år). Jeg mener hun "kupper" min svoger helt, min man mener jeg overdriver??

Anonymous poster hash: 3eca8...58c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg vil mene at det er onkelen som er sløv her. Skjønner godt at hun vil være med sin familie og hvis ikke onkelen gir like sterkt uttrykk for at han vil være med sin familie, så blir det vel sånn da...

Det er virkelig ikke din svigerinnens ansvar å opprettholde hyppigheten i kontakt med din familie. Men det er jo typisk at damene i et forhold alltid får skylda, mens sløve mannfolk alltid går fri...

Anonymous poster hash: b62b5...7eb

Skrevet

Vi har også en sånn i vår familie.

Mannen hennes, som er fra vår familie, er dessverre en ekte tøffel. Det hele handler om hennes familie og vår er ikke viktig.

Vi har tatt det opp mange ganger, men det blir ikke tatt alvorlig.

Utrolig sårt!

Anonymous poster hash: e8fd6...26b

Skrevet

... Søt&hyggelig, men... Er det ikke noe rart når de bare prioriterer hennes venner og familie? De har vel vært sammen i snart 2 år & vi har knapt sett dem, men vet at de er hos hennes familie regelmessig, hun har ikke hilst på noen av kammeratene hans (min mann og hans bror er i samme omgangskrets) & nå kom plutselig spørsmålet om vi kunne treffe dem lille julaften, fordi de var så busy i julen... (Spørsmålet kom fra henne via min svigermor som også synes dette er rart) Hva sier man? Vi har 3 barn som savner onkelen sin (hvetfall de 2 eldste) & vi har en nevø vi har møtt 4 ganger (han er 1 år). Jeg mener hun "kupper" min svoger helt, min man mener jeg overdriver??

Hvorfor er de heller sammen med hennes venner og familie? Er de morsommere folk å tilbringe tid med enn dere? Jeg skal ikke si sikkert, men det kan hende, og livet er kort... Ta en titt på om du er en likandes person å være med :)

Jeg synes det var hyggelig at hun tok initiativ til at dere kunne treffes i julen jeg. Hun sa at nå hadde de mye planer, men forhørte seg med dere fordi de ville treffe dere også. Hva er så galt med det? Du kan ikke sutre fordi du fikk "feil" dag.

Men jeg skjønner at det er sårt om de ikke ønsker et like nært forhold til dere som dere ønsker til dem. Jeg har vært i den situasjonen selv, men sånn er det bare av og til..

Anonymous poster hash: bba4b...6fb

Skrevet

Tja, jeg vil mene at det er onkelen som er sløv her. Skjønner godt at hun vil være med sin familie og hvis ikke onkelen gir like sterkt uttrykk for at han vil være med sin familie, så blir det vel sånn da...

Det er virkelig ikke din svigerinnens ansvar å opprettholde hyppigheten i kontakt med din familie. Men det er jo typisk at damene i et forhold alltid får skylda, mens sløve mannfolk alltid går fri...

Anonymous poster hash: b62b5...7eb

Nei, selvfølgelig ikke hennes ansvar - men jeg ville ALDRI følt meg komfortabel med en sånn situasjon ovenfor min mann eller barn.. Alltid prioriter mine liksom, not good!! Og når man har barn også??

Skrevet

Hvorfor er de heller sammen med hennes venner og familie? Er de morsommere folk å tilbringe tid med enn dere? Jeg skal ikke si sikkert, men det kan hende, og livet er kort... Ta en titt på om du er en likandes person å være med :)

Jeg synes det var hyggelig at hun tok initiativ til at dere kunne treffes i julen jeg. Hun sa at nå hadde de mye planer, men forhørte seg med dere fordi de ville treffe dere også. Hva er så galt med det? Du kan ikke sutre fordi du fikk "feil" dag.

Men jeg skjønner at det er sårt om de ikke ønsker et like nært forhold til dere som dere ønsker til dem. Jeg har vært i den situasjonen selv, men sånn er det bare av og til..

Anonymous poster hash: bba4b...6fb

Joda, hennes familie er sikkert verdens fineste. Men kan man dermed bare avskaffe barnets fars familie & venner? Min mann og hans bror var verdens bestekompiser før hun kom inn i bildet (og ja-helt naturlig at det blir forandringer osv, men fullstendig avskaffelse?) Vi er en stor vennegjeng som har holdt sammen i nesten 15 år - hun har ikke hilst på en eneste!! Og dette er hans gamle barndomskompiser/beste venner... Når det gjelder julen, så handlet det om å treffe oss lille julaften fordi de hadde planer hele romjulen(hennes familie/venner) - vi snakker julaften til nyttårsaften, så joda-kanskje vi skal være glad for det? Og da snakker vi også om mine svigerforeldre og mine barn...

Skrevet

Jeg er en som blir sett på, på samme måte som din svigerinne, vi har bare kontakt med mine.

Men vi blir aldri invitert til hans familie, mens min familie synes det er hyggelig å invitere. Og jeg ringer ikke til noen for å invitere meg selv, iallefall ikke når jeg føler meg lite velkommen. De gangene jeg har invitert meg selv og ungene til noen i hans familie har de sagt at jeg ikke trenger å komme, for det er hyggeligere om vi kommer sammen. Når jeg har invitert de, kan de aldri. Jeg har derfor kastet inn håndkle, mannen får ta seg av besøk til hans familie. Jeg blir meg så lenge jeg er velkommen.

Anonymous poster hash: 3ce42...8f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...