Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 Det er 9 dager siden jeg forventet mens, men ennå ingen tegn. Hvor tidlig kan man teste positiv? Testet negativ på mandag. Tror du/dere jeg kan teste igjen på lørdag morgen, og evt teste positiv eller er det for tidlig? Eller er jeg bare ikke gravid, selv med alle disse symptomene.(Murring, trøtthet, mensmerter, hodepine og kvalme) Anonymous poster hash: 2b967...242
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #3 Skrevet 2. oktober 2014 Nr 1: 2 dager etter, tydelig test Nr 2: 2 dager før, tydelig test. Nr 3: 4 dager før, svak test De to første var planlagte, jeg hadde ikke prøvd å teste før jeg fikk positiv. Siste var overraskelse, testet fordi jeg følte meg dårlig, og for å utelukke graviditet, hadde en test liggende. Det sies jo at man kan forvente positivt svar fra dagen man skulle hatt mens, men det finnes mange eksempler på at noen tester positivt senere, hvis de ikke har så store mengder hcg enda. Men det er jo også dette hormonet som gir symptomer, så da er det jo litt rart at du merker så mye. Mens og graviditetssymptomer er ganske like i starten. Anonymous poster hash: ff873...919
Sunshine4 Skrevet 2. oktober 2014 #4 Skrevet 2. oktober 2014 Hvis jeg ikke tester positiv på lørdag, så er jeg nok ikke gravid. (Står jo mye på nettet om at mange ikke tester positiv før uke 3-4) Og etter mine beregninger, om jeg er gravid så er jeg i uke 3 nå. Men kan jo hende syklusen min er litt forstyrret og henger litt etter, bare syntes det er så rart at mensen ikke har kommet enda. Takk for svar.
TanteTroll Skrevet 2. oktober 2014 #5 Skrevet 2. oktober 2014 Hvis jeg ikke tester positiv på lørdag, så er jeg nok ikke gravid. (Står jo mye på nettet om at mange ikke tester positiv før uke 3-4) Og etter mine beregninger, om jeg er gravid så er jeg i uke 3 nå. Men kan jo hende syklusen min er litt forstyrret og henger litt etter, bare syntes det er så rart at mensen ikke har kommet enda. Takk for svar. Du er ikke i uke 3 hvis du er 9 dager over forventet mens. Svangerskapet regnes fra første dag i siste mens.
Sunshine4 Skrevet 2. oktober 2014 #6 Skrevet 2. oktober 2014 Hvis jeg ikke tester positiv på lørdag, så er jeg nok ikke gravid. (Står jo mye på nettet om at mange ikke tester positiv før uke 3-4) Og etter mine beregninger, om jeg er gravid så er jeg i uke 3 nå. Men kan jo hende syklusen min er litt forstyrret og henger litt etter, bare syntes det er så rart at mensen ikke har kommet enda. Takk for svar. Du er ikke i uke 3 hvis du er 9 dager over forventet mens. Svangerskapet regnes fra første dag i siste mens. Jeg er ikke helt sikker på hvilken dag (sistedag av mens er) Vi har ikke planlagt og bli gravide, selv om vi har ei datter fra før, så det er jo bare glede om det kommer en til. Tror siste dag i mens var rundt den 3-4 september, som betyr vel at jeg hadde eggløsning rundt 7-10 september, i følge eggløsningskalkulatoren. Og hvis jeg ble fruktbar iløpet av denne perioden, er jeg vel rundt 3-4 uker på vei? Eller er jeg helt på bærtur
TanteTroll Skrevet 2. oktober 2014 #7 Skrevet 2. oktober 2014 Hvis jeg ikke tester positiv på lørdag, så er jeg nok ikke gravid. (Står jo mye på nettet om at mange ikke tester positiv før uke 3-4) Og etter mine beregninger, om jeg er gravid så er jeg i uke 3 nå. Men kan jo hende syklusen min er litt forstyrret og henger litt etter, bare syntes det er så rart at mensen ikke har kommet enda. Takk for svar. Du er ikke i uke 3 hvis du er 9 dager over forventet mens. Svangerskapet regnes fra første dag i siste mens. Jeg er ikke helt sikker på hvilken dag (sistedag av mens er) Vi har ikke planlagt og bli gravide, selv om vi har ei datter fra før, så det er jo bare glede om det kommer en til. Tror siste dag i mens var rundt den 3-4 september, som betyr vel at jeg hadde eggløsning rundt 7-10 september, i følge eggløsningskalkulatoren. Og hvis jeg ble fruktbar iløpet av denne perioden, er jeg vel rundt 3-4 uker på vei? Eller er jeg helt på bærtur Første dag i siste mens, altså den dagen mensen starter. Ved 28 dagers syklus er du 4 uker på vei den dagen du forventer mens.
Leirha Skrevet 2. oktober 2014 #8 Skrevet 2. oktober 2014 Vel hvis du hadde eggløsning den 7 september s er du nesten 6 uker på vei. Du må regne fra EL ikke mens.Det er bare dem me en pefekt syklus som kan gjør det.Legg det innpå en "terminkalkulator", så ser du.
Sunshine4 Skrevet 2. oktober 2014 #9 Skrevet 2. oktober 2014 Vel hvis du hadde eggløsning den 7 september s er du nesten 6 uker på vei. Du må regne fra EL ikke mens. Det er bare dem me en pefekt syklus som kan gjør det. Legg det innpå en "terminkalkulator", så ser du. Jeg ser det. Men hvorfor får jeg da negative tester og mensen ikke kommer? Sist når jeg fikk lillemor, testet jeg positiv når jeg var 6 uker på vei.. Det er nå snart 4 år siden, så er ikke helt inn i gamet. Jeg får kjøpe en sånn clearblue test i morgen, og teste meg tidlig på lørdag? For hvis den er negativ, kan jeg umulig være gravid vell?
Leirha Skrevet 2. oktober 2014 #10 Skrevet 2. oktober 2014 Vel hvis du hadde eggløsning den 7 september s er du nesten 6 uker på vei. Du må regne fra EL ikke mens. Det er bare dem me en pefekt syklus som kan gjør det. Legg det innpå en "terminkalkulator", så ser du. Jeg ser det. Men hvorfor får jeg da negative tester og mensen ikke kommer? Sist når jeg fikk lillemor, testet jeg positiv når jeg var 6 uker på vei.. Det er nå snart 4 år siden, så er ikke helt inn i gamet. Jeg får kjøpe en sånn clearblue test i morgen, og teste meg tidlig på lørdag? For hvis den er negativ, kan jeg umulig være gravid vell? Det kan jo hende at mensen din er blitt utsatt. Jeg har selv hoppet over en mens, uten at det er noe som helst som sulle tilsi at jeg sulle gjøre det. Har normalt en kort syklus, plutselig hadde jeg en syklus på 60 dager, og ingen graviditet. Legen sa det kunne være sånn noen ganger, men vanskelig å si hvorfor.
Sunshine4 Skrevet 2. oktober 2014 #11 Skrevet 2. oktober 2014 Vel hvis du hadde eggløsning den 7 september s er du nesten 6 uker på vei. Du må regne fra EL ikke mens. Det er bare dem me en pefekt syklus som kan gjør det. Legg det innpå en "terminkalkulator", så ser du. Jeg ser det. Men hvorfor får jeg da negative tester og mensen ikke kommer? Sist når jeg fikk lillemor, testet jeg positiv når jeg var 6 uker på vei.. Det er nå snart 4 år siden, så er ikke helt inn i gamet. Jeg får kjøpe en sånn clearblue test i morgen, og teste meg tidlig på lørdag? For hvis den er negativ, kan jeg umulig være gravid vell? Det kan jo hende at mensen din er blitt utsatt. Jeg har selv hoppet over en mens, uten at det er noe som helst som sulle tilsi at jeg sulle gjøre det. Har normalt en kort syklus, plutselig hadde jeg en syklus på 60 dager, og ingen graviditet. Legen sa det kunne være sånn noen ganger, men vanskelig å si hvorfor. Det kan hende det også, men syntes det er rart jeg har disse symptomene. Men er testen negativ på lørdag, så må jeg nok bare skuffe meg selv og vente litt til
Leirha Skrevet 2. oktober 2014 #12 Skrevet 2. oktober 2014 Du får vente litt til å ta en test til helgen.Det kan være at eggløsningen din har vær senere, da vil mensen utsettes, for fra eggløsning til mens er rimelig konstant på dagen, mens fra mens til eggløsning kan variere, og gjør det ofte også.Derfor er det vanskelig å si nøyaktig når en har eggløsning.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #13 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg testet positiv 2 dager før forventet mens:) Anonymous poster hash: d51ce...bf6
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #14 Skrevet 2. oktober 2014 Ikke for å skuffe deg, men etter jeg sluttet på hormonprevensjon lever mensen sitt eget liv. Noen ganger et par dager forsinket, andre ganger 1-2 uker. Og jeg har mens/"gravid " symptomer fra jeg skulle hatt den Anonymous poster hash: ff873...919
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå