Gå til innhold

Skolebarn med hodepine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist uke var åtteåringen hjemme fra skolen en dag pga hodepine. Han er så godt som aldri syk, og elsker å være på skolen, så vet at han virkelig hadde vondt. Men utover dagen bør jeg så usikker. Hadde jeg selv hatt vondt i hodet hadde jeg selvfølgelig tatt smertestillende og gått på jobb som vanlig. Vil ikke at han skal lære at det er ok å være hjemme bare man er litt tufs, men ville nok heller ikke følt det greit å sende ham avgårde med paracett. Hva gjør dere når barna har vondt i hodet? (Barnhehagebarn hadde jeg selvfølgelig holdt hjemme).

Anonymous poster hash: 05afb...fb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble sendt på skolen med vondt i hodet og husker det som noe grusomt.

Paracet fungerte ikke og jeg lå med hodet på pulten hele dagen. Var sånn vær eneste gang.

Nå som voksen så går jeg på jobb og lider meg gjennom. Vanskelig spørsmål for meg, men absolutt noe å tenke på...

Anonymous poster hash: 8e7d5...70b

Skrevet

Jeg ble sendt på skolen med vondt i hodet og husker det som noe grusomt.

Paracet fungerte ikke og jeg lå med hodet på pulten hele dagen. Var sånn vær eneste gang.

Nå som voksen så går jeg på jobb og lider meg gjennom. Vanskelig spørsmål for meg, men absolutt noe å tenke på...

Anonymous poster hash: 8e7d5...70b

Ja, det er det jeg er redd for. Har jo ikke kjempegod tid på morgenen til å vente på at en tablett skal virke, og vil helst ikke gi mer smertestillende enn nødvendig. Redd det skal være noe annet enn "bare" hodepine også. Kommer sikkert til å holde ham hjemme hvis det blir en ny runde også. Får få inn god arbeidsmoral senere eller ved andre anledninger :)

Skrevet

Har en datter som har mye hodeverk. Hun går nå i 3.klasse.

Siden hun kan ha vondt opptil flere ganger i uken, så har vi en avtale med lærer at vi gir henne paracet om morgenen. Om den ikke virker eller hun blir dårligere utover dagen kan de ringe oss slik at vi kan hente henne. Hun har også paracet liggende i sekken som hun kan ta ved behov. Vi har enda ikke behøvd å hente henne da det ofte er bedre midt på dag.

Hun er mest plaget på ettermiddag og det har hendt noen ganger at hun ikke har fått gjort lekser. Det har vert greit for lærer.

Om barnet ditt har vondt sjelden og ikke er mye syk ellers synes jeg det må være greit å ha en dag hjemme for å komme seg.

Anonymous poster hash: 05987...41b

Skrevet

Har en datter som har mye hodeverk. Hun går nå i 3.klasse.

Siden hun kan ha vondt opptil flere ganger i uken, så har vi en avtale med lærer at vi gir henne paracet om morgenen. Om den ikke virker eller hun blir dårligere utover dagen kan de ringe oss slik at vi kan hente henne. Hun har også paracet liggende i sekken som hun kan ta ved behov. Vi har enda ikke behøvd å hente henne da det ofte er bedre midt på dag.

Hun er mest plaget på ettermiddag og det har hendt noen ganger at hun ikke har fått gjort lekser. Det har vert greit for lærer.

Om barnet ditt har vondt sjelden og ikke er mye syk ellers synes jeg det må være greit å ha en dag hjemme for å komme seg.

Anonymous poster hash: 05987...41b

Stakkars jente! Da skjønner jeg at dere må ha en avtale med skolen. Det er første gang på over et år gutten vårvær fravær, så vi er heldige slik.

Skrevet

På vår skole er de veldig på det at om de bare er litt tufs, klager på litt vondt i magen, hodet etc, så bør de sendes på skolen. De mener man bør ha høy terskel for å holde barn hjemme. Jeg vurderer dette etter hva jeg føler er rett. Og mine barn har ikke mye fravær av den grunn.

Anonymous poster hash: 4ac92...20a

Skrevet

Jeg husker det var grusomt å gå på skolen med hodepine, og det er det fortsatt. Til meg viste det seg at jeg trengte briller, og fikk hodepinen pga det. Et tips å tenke på dersom han fortsetter å få vondt i hodet jevnlig :)

Anonymous poster hash: 07642...243
Skrevet

På vår skole er de veldig på det at om de bare er litt tufs, klager på litt vondt i magen, hodet etc, så bør de sendes på skolen. De mener man bør ha høy terskel for å holde barn hjemme. Jeg vurderer dette etter hva jeg føler er rett. Og mine barn har ikke mye fravær av den grunn.

Anonymous poster hash: 4ac92...20a

Jeg er enig i at barn som bare er litt tufse bør sendes på skolen, men gutten her har høy smerte- og klageterskel, og vil helst på skolen hver dag. Når han sier han er syk eller har vondt så tror jeg på ham. Storebroren, derimot, må vurderes nøyere. Han faller omtrent i koma om han får flis i fingeren. Enig med deg om å følge magefølelsen og vurdere situasjonen.

Skrevet

Jeg husker det var grusomt å gå på skolen med hodepine, og det er det fortsatt. Til meg viste det seg at jeg trengte briller, og fikk hodepinen pga det. Et tips å tenke på dersom han fortsetter å få vondt i hodet jevnlig :)

Takk, skal følge med :)

Han syklet seg av ganske kraftig dagen før, og slo hodet, så det var nok årsaken denne gangen. Takk og lov for hjelmen! Våger ikke tenke på hvordan det hadde gått hvis han ikke hadde brukt hjelm, når han ble såpass medtatt med. HI

Skrevet

Huff, ja, hjelm er viktig! Godt han brukte det, så får vi håpe at han kommer raskt til hektene igjen :)!

Skrevet

Jeg slet mye med hodepine gjennom hele oppveksten, det var først på ungdomsskolen at jeg fikk diagnosen migrene.

Å gå på skole med migrene er tortur. Man er lyssky, lydsky og skal helst bare ha det stille, mørkt og kaldt.

Anonymous poster hash: 35a7c...b91

Skrevet

Jeg slet mye med hodepine gjennom hele oppveksten, det var først på ungdomsskolen at jeg fikk diagnosen migrene.

Å gå på skole med migrene er tortur. Man er lyssky, lydsky og skal helst bare ha det stille, mørkt og kaldt.

Anonymous poster hash: 35a7c...b91

Ja, det høres virkelig ille ut. Mannen har migrene, og marerittet mitt er at barna skal få det. Mannen min hadde det forresten som deg, gikk lenge udiagnostisert. HI

Skrevet

Hodepine kan også være et tegn på dårlig syn. Husker at jeg gjennom oppveksten ble tatt med til optiker etter tilbakefall av hodepine, kom hjem med sterkere briller hver gang. Absolutt verdt å sjekke :)

Anonymous poster hash: 8593d...50a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...