Gå til innhold

Sønnen min er så needy.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Needy er kanskje feil ord når det er snakk om et barn. Men han er veldig, veldig på meg. Han er 11 år gammel. Og han har asperger. Problemet er at han hele tiden vil ha meg med på ting. Å spille tv-spill, brettspill, leke ute, bli med ut, leke med figurer inne, tegne, se på film. Hele,hele tiden vil han ha noens oppmerksomhet. Og det blir jo da min eller søsteren sin. Helst begges.

Jeg koser meg mye med barna og er med på mer enn de fleste foreldre er med sine 11 år gamle barn tror jeg. Likevel blir han aldri fornøyd. Dvs, han er fornøyd der og da,men når jeg sier nei til noe kan han finne på å spørre ti ganger og si "du er jo aldri med....!"

Jeg blir ærlig talt litt frustrert. Men siden jeg ikke har noe å sammenligne med; hvor mye er dere sammen med deres så store barn og hva gjør dere da?

Anonymous poster hash: 87a0f...282

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bruker dere "sosiale historier" hjemme eller på skolen?

Hva med å lage en om dette? :)

F.eks.

"Noen ganger spiller jeg spill. Det er gøy! Av og til spør jeg Mamma/søster om de vil spille sammen med meg. Noen ganger sier de "Ja". Det er fint. Noen ganger sier de "Nei. Det er greit. Da kan jeg spille alene. Alle synes at jeg er kjempeflink når jeg spiller alene" ... eller noe i den dur?? :D

Sjekk ut "The New Social Story Book" av Carol Grey. Jeg vil tro at "Tegneseriesamtaler" også kan brukes her :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Dytter denne for deg. Selv har jeg ikke så store barn, men jeg har en sønn på fire som vi har lurt på om kan ha Asperger. Han krever også veldig mye oppmerksomhet, men han er jo bare fire år da så han er liten enda.

Anonymous poster hash: 98a3f...cf8
Skrevet

Takk for tipset med sosiale historier. Jeg var mye flinkere til å lete frem slike ting da sønnen var rundt 6-7 år. Da brukte jeg sosiale historier og leste mange bøker om alternative kommunikasjonsmetoder. Nå har det tydeligvis bare gått i glemmeboka. Så takker :)

Hilsen hi. 

Anonymous poster hash: 87a0f...282
Skrevet

Er sønnen din mye sammen med andre barn på fritiden? Jeg vet at barn med Asperger ofte har vanskeligheter med sosialisering, så jeg vet ikke helt hvordan sønnen din er i forhold til andre barn på sin egen alder.. Jeg synes i hvertfall de over her har kommet med gode forslag :)

Anonymous poster hash: 2de8c...ea6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...