Gå til innhold

Irriterer meg over en mor i klassen til barnet mitt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har "dårlig råd" og sønnen får ikke fortsette med aktiviteten han liker så godt. Den er ikke kjempedyr, men midt på treet. Samtidig så er hun svært opptatt av å alltid ha det aller nyeste av telefoner og merkeklær til seg selv. Trist :(

Anonymous poster hash: 539a6...819
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så framt du ikke har all info rundt dette, har du da ingen rett til å irritere deg. Det kan være grunner du ikke vet om.

Anonymous poster hash: 81809...43d
Skrevet

Du kjenner dem skikklig godt skjønner jeg.

Anonymous poster hash: 8bce0...0ca
Skrevet

Er så irritert på mennesker som dømmer uten å vite alt. Jeg feks, får telefon fra jobb og får dekket en del arbeidstøy da jeg skal være representativ.

Synes du høres litt misunnelig ut jeg.

Anonymous poster hash: 38e82...9ad

Skrevet

Utrolig tåpelig å dra opp misunnelig-kortet hver gang man reagerer på noe. Hva tenker du at hi skal være misunnelig på? At hun ikke har råd til at barnet kan gå på aktivitet?

Skrevet

Utrolig tåpelig å dra opp misunnelig-kortet hver gang man reagerer på noe. Hva tenker du at hi skal være misunnelig på? At hun ikke har råd til at barnet kan gå på aktivitet?

Vel. Slik HI uttaler seg uten å vite så mye åpenbart så må det ligge noe til grunn for å komme med slike smålige kommentarer.

Sjalusi er OFTE grunn til at kvinner føler de må rakke ned på andre.

Anonymous poster hash: 38e82...9ad

Skrevet

Telefoner får man til 1 kr!

Klærna kan hun arve fra søster eller noe. Hva vet du???

Anonymous poster hash: 285ea...13f
Skrevet

Vi har og en sånn mor. Barna hennes har ikke feiret bursdag pga dårlig råd, og hun er ikke den som legger skjul på at det er manko på penger, det drar hun opp ved hver anledning! Klager tilogmed på at ungene får lus så hun må kjøpe den dyre kuren. Er uføretrygdet, har to hester, 2 bikkjer, røyker som en gal (i bilen med barna ) og drikker hver helg...

Anonymous poster hash: 4ac52...4b6

Skrevet

Vi har og en sånn mor. Barna hennes har ikke feiret bursdag pga dårlig råd, og hun er ikke den som legger skjul på at det er manko på penger, det drar hun opp ved hver anledning! Klager tilogmed på at ungene får lus så hun må kjøpe den dyre kuren. Er uføretrygdet, har to hester, 2 bikkjer, røyker som en gal (i bilen med barna ) og drikker hver helg...

Anonymous poster hash: 4ac52...4b6

Helt utrolig!… Slikt skulle man ikke fått lov til å holde på! herregud! 

Anonymous poster hash: 6a849...5ee

Skrevet

På avbetaling ja. Ganske fjernt å kjøpe en ny dyr tlf på avbetaling hvis det velter økonomien hver mnd.

Ang arvet klær er jeg enig. Jeg arver mye som jeg aldri hadde brukt penger på selv.

Skrevet

Man får ikke telefonen til en krone, du vet det? Da må man betale ekstra i måneden som er form for avbetaling. Og har til gode og se den nyeste iphonen til 1 krone, selv med det dyreste abonnementet.

Men om denne moren har samme tankegang som deg og tror at telefonen er billig om den selges for 1 krone, så skjønner man hvorfor hun ikke har råd til ting. Du høres ut som en gluping, akkurat som moren det snakkes om her.

Anonymous poster hash: 1c2d0...548

Skrevet

Dere er så utrolig teite av og til, vi har dårlig råd, men allikevel har vi noen dyre ting:

- begge har dyre telefoner og nettbrett fra jobben.

-vi arver mye merkeklær til barna fra mannen min sin shoppinggale søster.

-foreldrene våre gir oss alltid pene klær i bursdags og julegaver.

Anonymous poster hash: a0265...cf3

Skrevet

Har man ikke relativt bra jobb om man får tlf og nettbrett der, som kan brukes privat?

Anonymous poster hash: a35d9...f95

Skrevet

Nå er det sånn at ingen barn skal stå utenfor en aktivitet pga økonomi til foreldrene, da er det mulig å søke kommunen om støtte til kontingent.

Anonymous poster hash: 73344...dcd

Skrevet

Tror ikke unger tar skade av å ikke ha en fast betalt fritidsaktivitet altså. Ingen av oss hadde det (fire søsken). Det virker som barn som vokser opp nå til dags vil få store arr på sjelen om de ikke får alt de peker på i livet og blir enstøinger hvis de ikke har minst to forskjellig betalte fritidsaktiviteter å holde på med. Glasurgenerasjonen. Det er direkte trist hvordan vi skaper en generasjon med unger som egentlig ikke tåler noe, men som må leve med ett enormt forventningspress på seg ifht å prestere på alt, fordi de jo fikk ALT.

Jeg tror det barnet klarer seg fint og jeg tror HI må slutte å dømme når hun ikke vet noe som helst om situasjonen til den familien. Hun bare TROR, noe som er direkte frekt å basere slutninger på.

Anonymous poster hash: 81809...43d
Skrevet

Har man ikke relativt bra jobb om man får tlf og nettbrett der, som kan brukes privat?

Jo, og alle regningene kan gå til nedbetaling av inkassogjeld.

Anonymous poster hash: 2c2c8...5d9

Skrevet

Nja, det er veldig vanlig i privat næringsliv ihvertfall. Jeg og mannen min har helt ordinære jobber på ulike steder, men har alt sånt.

Anonymous poster hash: 36429...dff

Skrevet

I motsetning til de fleste her vet jeg faktisk at slike mødre fins. Mor til mine stebarn kan feks prioritere å kjøpe ny iPad, men ikke ha råd til å hente ut briller til barnet, eller kjøpe sko. Barnevernet dekker forøvrig alle kostnader til husleie, fritidsaktiviteter og transport. Forstår ikke at de ikke sjekker kontobevegelsene hennes, for det går mye ut til merkeklær, vin, elektroniske duppeditter og annen dritt. Men å sørge for klær, aktiviteter og oppfølging av barna prioriteres ikke. 

Anonymous poster hash: a3511...86e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...