Gå til innhold

Kanin og 4-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker oss så veldig en kanin, men er det galskap å skaffe seg kanin når ungen er 4? Hun er veldig flink med dyr og vet å være forsiktig samt å la dem få fred. Men det jeg lurer litt på om det kan bli for urolig hjemmemiljø for en innekanin? Kaninen skal gjøres stueren og få så mye frihet som det er mulig innenfor leilighetens fire vegger ;)

Jenta vår er rolig, men iblant har hun besøk av naboungen som kan være litt vilter, men jeg har kontroll når besøket er her, men 4-åringer er og blir 4-åringer ;)

Kaninen skal selvfølgelig JEG ha hovedansvaret :)

Anonymous poster hash: 2936c...5f7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 åringer er ikke modne nok til å ha kanin. Kaniner blir svært lett stresset og egner seg kun som kjærledyr til større barn som har god forståelse for dyrets behov. Synes de bør være minst 10 år før de får denne typen kjærledyr

Skrevet

Det blirfor bråkete og stressende miljø for kaninen, ja, de liker ikke høye lyder og vil helst ha det stille og rolig rundt seg. Du an love henne kanin til konfirmasjonen :)

Anonymous poster hash: c572a...b22

Skrevet

Synes absolutt ikke du skal skaffe kanin når jenta di er så liten. Kaniner liker ikke stress og mye bråk. I tillegg bør man ha to, de blir lett ensomme. OG de krever mye plass siden de bør gå fritt på dagtid i det minste. 

Ville ventet.

Anonymous poster hash: bd495...e9f
Skrevet

Kaniner tåler i tilegg veldig lite. De knekker lett ribben og egner seg derfor ikke til barn i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 3faaa...d4b
Skrevet

Takk for svar! :)

Ja, da burde vi vell vente litt... Æsj :P

HI

Skrevet

Hadde samme tankene her i sommer.

Jeg valgte å vente.

Kaniner har skjøre ben og de knekker lett om de blir sluppet i bakken.

Kaniner hater også å ligge på ryggen, da stivner de i en slags transe- som mange misforstår som at kaninen eeelsker å kose på rygg. En 4 åring vil ikke klare å la være å legge kaninen på rygg til tider, tenkte jeg. :)

Jeg tror du gjør lurt i å vente.

Skrevet

Hadde samme tankene her i sommer.

Jeg valgte å vente.

Kaniner har skjøre ben og de knekker lett om de blir sluppet i bakken.

Kaniner hater også å ligge på ryggen, da stivner de i en slags transe- som mange misforstår som at kaninen eeelsker å kose på rygg. En 4 åring vil ikke klare å la være å legge kaninen på rygg til tider, tenkte jeg. :)

Jeg tror du gjør lurt i å vente.

Takk for svar! :)

Jeg hadde i tankene Belgisk Kjempe pga størrelsen og lynne. Tenker at en stor kanin ikke er så enkel eller fristende å gå å drasse på. Jeg har lest mye om kaniner, men klarte ikke helt å finne ut om hvor gamle disse barna var der man anbefalte kanin til. Barn er jo en stor aldersgruppe, 1-18 år lissom :P

Jeg tenker at det egentlig bare hadde gått fint, men pga besøk kan det jo iblant bli litt høylytt. Tror det er litt viktigere at hun får ha venner på besøk enn en kanin :)

HI

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med marsvin, men jeg trodde alle dyr kunne bli stuerene.

Anonymous poster hash: 85550...5a2
Skrevet

Enda et lite spørsmål :)

Vi bruker å være på en 4H-gård der de har mange kaniner. Kaninene er i innhegning slik at ingen kan nå dem, men de står ommentrent klistret til nettingen for å få en liten finger igjennom nettingen som kan stryke dem litt. Disse kaninene ser jo ikke redde ut i det hele tatt og er svært selskapssyke :) Tror dere fordeom at en kanin kan trives med litt leven rundt seg? De har iblant kaniner for salg så kanskje man kan skaffe seg en voksen kanin fra dem? Hva tenker dere? Det er jo kaniner som er godt vant med folk og støy :)

Eller er jeg litt for ivrig på å få en kanin i hus? :P

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...