Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 For: Har VELDIG lyst på å oppleve hele tida fra prøving til mamma/pappaperm igjen. Fint med en liten "flokk" med unger. Spennende å lage og få bli kjent med enda en liten skapning. Flere søsken fint for dem når vi blir gamle/borte, om en av dem blir borte er de fortsatt to. "Alltid" sett for meg tre barn. Tenker på det mange ganger HVER dag... Redd jeg vil angre FÆLT om vi ikke får en til Har jo alt utstyr klart, og erfaring;) Vi lager jo verdens fineste/beste unger;) Så bra for alle, hihi Mot: Flere å holde styr på, barna blir i overtall, blir to år mellom alle. Må kanskje bytte bilene for å få plass til tre bilstoler. Burde hatt hus med fire soverom, vi har bare tre (ganske små). Dårligere økonomi? Flere å følge opp, logistikk. Mann som er mye borte på jobb, blir mye alene med dem (går supert nå når de er to) Jeg får mest sannsynlig hyperemesis og vil bli sengeliggende noen mnd, mye på mannen og barna mister mamma litt for en stund. Fælt for meg å spy. Familie bor langt unna, lite hjelp å få. Risiko for å få barn med ekstra behov eller flerlinger (hjelp;)) Upraktisk å være fem mtp feriepakker osv? Har ny jobb, flaut å gå i permisjon (og kanskje sykemelding) så fort... Redd vi kanskje hadde hatt det bedre alle fire om vi stoppa på to. Ble mest mot, men tingene der trenger jo ikke slå inn da... Noen med erfaring, eller hjelp til hvordan velge? Anonymous poster hash: b02e7...a06
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #2 Skrevet 2. oktober 2014 Bedre å angre på noe en har gjort, enn noe en ikke har gjort! De fleste angrer ikke på barna de får, men på de som aldri kom. Lykke til med valget! Anonymous poster hash: 684cf...b36
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #3 Skrevet 2. oktober 2014 Bedre å angre på noe en har gjort, enn noe en ikke har gjort! De fleste angrer ikke på barna de får, men på de som aldri kom. Lykke til med valget! Anonymous poster hash: 684cf...b36 Sant det. MEN, det var tider da jeg angret på at jeg ble gravid igjen med nummer to, siden jeg var så syk og vi ble utslitt av det hele familien. Det var glemt såklart når baby var født. Tiden fram til baby er ute kommer sikkert til å bli slitsom, og da vil jeg sikkert i perioder angre... Hyperemesis er ingen spøk.. Men kanskje jeg er heldig denne gangen evt! Anonymous poster hash: b02e7...a06
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #4 Skrevet 2. oktober 2014 Bedre å angre på noe en har gjort, enn noe en ikke har gjort! De fleste angrer ikke på barna de får, men på de som aldri kom. Lykke til med valget! Anonymous poster hash: 684cf...b36 Jeg synes det "ordtaket" er så naivt og romantiserende. Helt ærlig burde flere tenke seg godt om før de får flere barn enn de klarer å ta vare på. Holder ikke å si "man angrer aldri på de barna man får" når man ikke håndterer å følge opp alle barna sine på en god måte og økonomien og hverdagen går til dundas. Uten at det trenger å skje Hi så klart.Slik jeg ser det er det de veldig ressurssterke eller veldig ressurssvake som får flest barn: den første gruppen fordi de kan, den siste fordi de er lite realistiske og mangler selvinnsikt. Anonymous poster hash: 25d94...75c
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #5 Skrevet 2. oktober 2014 Hva tenker mannen din om dette? Veldig viktig at dere er enige om det også med tanke på at du trolig blir syk i svangerskapet. Slik jeg tolker innlegget ditt går ingen av barna på skolen enda. Det er faktisk mer travelt enn barnehagebarn. De skal på mer fritidsaktiviteter og skal følges opp på skolen. Anonymous poster hash: 5ea26...722
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #6 Skrevet 3. oktober 2014 Dytter Hva tenker mannen din om dette? Veldig viktig at dere er enige om det også med tanke på at du trolig blir syk i svangerskapet. Slik jeg tolker innlegget ditt går ingen av barna på skolen enda.Det er faktisk mer travelt enn barnehagebarn. De skal på mer fritidsaktiviteter og skal følges opp på skolen. Anonymous poster hash: 5ea26...722 Vi tenker ganske likt. Han vil ha han og, men skeptisk likevel. Jeg får jo ikke barn uten å ha ham med på det, hvordan skulle det gå til? De går i bhg ja, så tenker jo de er lettvinne enda ja. Lite jobb med de nå. Anonymous poster hash: b02e7...a06
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #7 Skrevet 3. oktober 2014 I veldig samme situasjon som deg, lurer fælt på om vi skal få nr 3. Vi har 4 soverom så det er plass, men vil også få tre tette barnehagebarn i såfall. Heller mest mot, men tenker mye på jobben og at det er flaut å gå rett i ny sykemelding/permisjon (sikkert dumt) og om vi har overskudd til tre... Men mannen er veldig klar for 3, så blir nok til at vi bare kjører på så får vi ta utfordringene som de kommer! Lykke til, et vanskelig valg å ta! Anonymous poster hash: 19745...2cb
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. oktober 2014 #8 Skrevet 3. oktober 2014 Kjør på nå mens de andre fortsatt er små! Mine var 9 og 6 når tredje kom, og selvom de klarer seg i stor grad selv så er det faktisk veldig styrete å ha med han minste på alt som se eldste må på... Nå er han 15 mnd og litt enklere sånn sett, tiden hvor han kan få en skive i hånda ut døra er endelig kommet! Vi har en veldig travel hverdag,og jeg angrer litt på at vi venta så lenge...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #9 Skrevet 6. oktober 2014 Kjør på nå mens de andre fortsatt er små! Mine var 9 og 6 når tredje kom, og selvom de klarer seg i stor grad selv så er det faktisk veldig styrete å ha med han minste på alt som se eldste må på... Nå er han 15 mnd og litt enklere sånn sett, tiden hvor han kan få en skive i hånda ut døra er endelig kommet! Vi har en veldig travel hverdag,og jeg angrer litt på at vi venta så lenge... Så du tror ikke det blir for travelt med tre så tette? Dine to eldste greier seg jo selv og kan sikkert hjelpe til litt... men ser den med aldersforskjellen... Anonymous poster hash: b02e7...a06
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. oktober 2014 #10 Skrevet 6. oktober 2014 Kjør på nå mens de andre fortsatt er små! Mine var 9 og 6 når tredje kom, og selvom de klarer seg i stor grad selv så er det faktisk veldig styrete å ha med han minste på alt som se eldste må på... Nå er han 15 mnd og litt enklere sånn sett, tiden hvor han kan få en skive i hånda ut døra er endelig kommet! Vi har en veldig travel hverdag,og jeg angrer litt på at vi venta så lenge... Så du tror ikke det blir for travelt med tre så tette? Dine to eldste greier seg jo selv og kan sikkert hjelpe til litt... men ser den med aldersforskjellen... Anonymous poster hash: b02e7...a06 Joda, de kan hjelpe til, men det er begrensa hvor spennende det er i lengden Det er MYE som skjer med 2 skolebarn, og jeg som er mye alene (som du og blir?) syns det er skikkelig travelt. Med full jobb og 3 unger, hvor 2 er i skolen... det ekke no hvilehjem
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #11 Skrevet 6. oktober 2014 Kanskje noen av punktene kan endre seg? Vi hadde sikkert en million grunner til nei og noen få til ja da vi ble uplanlagt gravide med fjerde for et år siden. Merkelig nok så løste de negative punktene stort sett seg selv etterhvert, og nå kan jeg plutselig ikke se for meg å ikke ha alle mine fire nydelige små! Det viktigste ja-punktet for vår del er søskenflokken og hvor fint de har det sammen. Ps. vi reiste fint på lange turer med tre barn før! Anonymous poster hash: 1523f...b40
Fullrulle86 Skrevet 6. oktober 2014 #12 Skrevet 6. oktober 2014 Dytter Hva tenker mannen din om dette? Veldig viktig at dere er enige om det også med tanke på at du trolig blir syk i svangerskapet. Slik jeg tolker innlegget ditt går ingen av barna på skolen enda.Det er faktisk mer travelt enn barnehagebarn. De skal på mer fritidsaktiviteter og skal følges opp på skolen. Anonymous poster hash: 5ea26...722 Vi tenker ganske likt. Han vil ha han og, men skeptisk likevel. Jeg får jo ikke barn uten å ha ham med på det, hvordan skulle det gå til? De går i bhg ja, så tenker jo de er lettvinne enda ja. Lite jobb med de nå. Anonymous poster hash: b02e7...a06 Min mening er at hvis dere begge ønsker dette så go for it!!! Si heller at etter tre er det stopp Dere kommer til å angre hvis dere ikke får tre når dette er noe dere begge egentlig vil
januarsurprise Skrevet 6. oktober 2014 #13 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg heier på tre barn :-) men skjønner ikke hvorfor alle på død og liv må ha dem så tett! Småbarnsperioden går fort uansett (selv om det ikke virker sånn når en står midt oppi det). Vent til minste er 4 og eldste er 6 da vel - myyyye enklere! Jeg har prøvd begge deler, for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #14 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg heier på tre barn :-) men skjønner ikke hvorfor alle på død og liv må ha dem så tett! Småbarnsperioden går fort uansett (selv om det ikke virker sånn når en står midt oppi det). Vent til minste er 4 og eldste er 6 da vel - myyyye enklere! Jeg har prøvd begge deler, for å si det sånn. Grunnen her er at jeg ikke vil ha barn når jeg er 40+, så da må jeg kjøre på. Gammel da vet du;) Anonymous poster hash: b02e7...a06
januarsurprise Skrevet 6. oktober 2014 #15 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg heier på tre barn :-) men skjønner ikke hvorfor alle på død og liv må ha dem så tett! Småbarnsperioden går fort uansett (selv om det ikke virker sånn når en står midt oppi det). Vent til minste er 4 og eldste er 6 da vel - myyyye enklere! Jeg har prøvd begge deler, for å si det sånn. Grunnen her er at jeg ikke vil ha barn når jeg er 40+, så da må jeg kjøre på. Gammel da vet du;) Anonymous poster hash: b02e7...a06 Tsk tsk... alder er da bare et tall... neida, skjønner at du er gira på å komme i gang :-) Tenker det er mest pga fertilitetsstatistikken at det er lurt å ikke vente til mye over 40 - for sånn ellers er jo 40 de nye 30 ;-) Jeg ville fått en til - 2 er 2, men tre er en flokk :-) De mest hektiske to første åra med minsten går fort. Bare pass på å bytte på å få nok søvn... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå