Gå til innhold

Si ALDRI til psykologen at du kan "se" spøkelser!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til en time og vi snakket litt om ånderlige ting, hun spurte om jeg noen gang hadde opplevd noe og jeg svarte ærlig og nevnte noen episoder. Dagen etter får jeg en telefon fra psykolog om at en psykriater vil gjerne snakke med meg. Kommer dit med tanke på noen blodprøver som jeg har tatt (Bipolar og bruker Lamictal). MEN psykriateren mener at jeg burde ta antipsykotika og mener at jeg har psykoser! :o

Og nei, jeg har aldri hatt psykoser!

Anonymous poster hash: 45072...354
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud!! Det finnes mer mellom himmel og jord, det mener sikkert annenhver person i dette landet:) Jeg ser IKKE på en som ser/føler ånder som gal i det hele tatt! Og dessuten, de fleste som ikke tror på slikt mener jo heller at vedkommende innbiller seg ting fordi de vil så gjerne se noe. De tenker ikke at oy. Stakkars person går rundt med psykoser:-p

Anonymous poster hash: 762ed...aac
Skrevet

Jeg har også sett "ting" fra jeg var barn. Og det er ikke psykoser.

Anonymous poster hash: f22b3...055

Skrevet

Siden spøkelser ikke finnes, så tipper jeg at det psykoser ja.

Anonymous poster hash: 912e1...a32
Skrevet

I psykologens verden er jo spøkelser hallusinasjoner, altså tegn på at man er psykotisk. Noe må man ha vett til å holde for seg selv...

Skrevet

Ha ha, huff. Føler med deg.  :laugh:

Anonymous poster hash: d2a51...17a
Skrevet

Siden spøkelser ikke finnes, så tipper jeg at det psykoser ja. Anonymous poster hash: 912e1...a32

Hvordan vet du det? Fordi du ikke har sett dem selv?

Det er mange som har sett ånder, og som har prøvd å bevise dette. Men da prøver skeptikerne å bortforklare i øst og vest ;)

Anonymous poster hash: abb41...6c0

Skrevet

På den annen side. 

Jeg tror på ånder og at enkelte kan se de. 

Jeg kjenner en person som definitivt har sett folk som ikke har vært der. Dette har ikke vært ånder, men noe som har eksistert inni hans hode. 

Det stemmer nok for noen, men absolutt ikke alle.

Skrevet

Nei, en psykolog er jo stort sett en skeptiker som mener absolutt alt kan behandles bort eller medisineres bort. Lurer på hva en psykolog hadde sagt til at jeg noen ganger kan lese taneker :P best å holde kjeft

Anonymous poster hash: cf349...9b1

Skrevet

Var til en time og vi snakket litt om ånderlige ting, hun spurte om jeg noen gang hadde opplevd noe og jeg svarte ærlig og nevnte noen episoder. Dagen etter får jeg en telefon fra psykolog om at en psykriater vil gjerne snakke med meg. Kommer dit med tanke på noen blodprøver som jeg har tatt (Bipolar og bruker Lamictal). MEN psykriateren mener at jeg burde ta antipsykotika og mener at jeg har psykoser! :o

Og nei, jeg har aldri hatt psykoser!

Anonymous poster hash: 45072...354

Be han se en sesong av Åndenes Makt ;)

Anonymous poster hash: fecfb...961

Skrevet

Enhver psykolog ser nok på Åndenes makt som svada.

Skrevet

Tror du? Jeg kjenner veldig mange psykoger som er "åndelige" og religiøsitet eller åpenhet for det åndelige er ikke ensbetydende med psykotisk verken teoretisk eller diagnostisk.

Når man allerede er diagnostisert med bipolar lidelse er jo forekomsten av psykotiske episoder mer sannsynlig, så sånn sett kan jeg skjønne at tanken melder seg hos psykologen. Hun burde jo ha snakket med deg om det, HI før hun konkluderte. Eller kanskje det var sånn at det vokste ut av proporsjoner et sted i kommunikasjonen mellom psykologen og legen?

Skrevet

Det gjør jeg også, uten å være psykolog eller avfeie alt som har med spøkelser og ånder å gjøre. Jeg er åpen for at det finens mye mellom himmel og jord, men IKKE i akkurat det programmet. :P

Anonymous poster hash: 673cb...c6a

Skrevet

Siden spøkelser ikke finnes, så tipper jeg at det psykoser ja. Anonymous poster hash: 912e1...a32

Hvordan vet du det? Fordi du ikke har sett dem selv?

Det er mange som har sett ånder, og som har prøvd å bevise dette. Men da prøver skeptikerne å bortforklare i øst og vest ;)

Anonymous poster hash: abb41...6c0

Det er ingen som kan bevise at slikt finnes. Og nei, jeg har ikke sett dem selv ;)

Skrevet

Ingen som kan bevise at det ikke finnes heller! :opplyser:

Anonymous poster hash: b4753...e81
Skrevet

Ehh, nei. Det er svært mye man ikke kan bevise at ikke finnes, det betyr ikke at det finnes. 

Skrevet

Samme med Gud, kan ikke bevises. Like tåpelig å tro på begge deler, men de fleste som tror på Gud får ikke tilbud om å snakke med psykiater. 

Jeg tror ikke på at folk kan se spøkelser, de finnes ikke. Jeg tror ikke på Gud, han finnes ikke.

Anonymous poster hash: 2143d...ada
Skrevet

Jeg fortalte min psykolog at jeg så døde mennesker da jeg var yngre. Det ble ikke gjort noe mer med det. Lurer på hvordan du formulerte deg

Anonymous poster hash: d4909...0d7

Skrevet

en venn av meg hadde sett spøkelser mange ganger, helt tydelige ansikter og personer som snakket eller gikk rundt i rommet. Vi trodde i lang tid at dette var ordentlige spøkelser, han fortalte så detaljerte historier. Men han fant selv ut etter noen år at det var en form for søvnparalyse, det var rett og slett hallusinasjoner. Dette skjedde jo om han våknet om natten eller om morgnen.

Sier ikke at dette gjelder deg! Jeg tror også det kan finnes mye vi ikke vet om. Men noen ganger kan det være andre grunner til at man ser slikt, så skjønner jo litt at psykologer tenker det. Men høres voldsomt ut med medisiner om det ikke er noen andre symptomer på at dette er noe psykisk.

Anonymous poster hash: adca4...583
Skrevet

Samme med Gud, kan ikke bevises. Like tåpelig å tro på begge deler, men de fleste som tror på Gud får ikke tilbud om å snakke med psykiater. 

Jeg tror ikke på at folk kan se spøkelser, de finnes ikke. Jeg tror ikke på Gud, han finnes ikke.

Anonymous poster hash: 2143d...ada

Enig! Men nå synes jeg kanskje at de som tror på gud også skulle fått tilbud om psykiater jeg da :D;)

Skrevet

Du kkke bevise at det ikke finnes troll, grønne menn på mars eller Ompa-Lompaer heller. Det betyr ikke at vi trenger å ta dem som tror det seriøst.

Anonymous poster hash: 3dfdb...ae7

Skrevet

Har omtrent samme erfaring. Jeg flyttet inn i et hus som allerede var "bebodd", og når jeg fikk litt hjelp med en fødselsdepresjon, så fortalte jeg dette til psykologen. Jeg kunne høre at det ruslet og gikk i huset, så skygger overalt, batterier ladet seg både ut og opp(!), og jeg hørte "radio-stemmer". Det var ikke bare jeg som opplevde dette, nesten alle som var på besøk hos oss, opplevde ett eller annet.

Når jeg fortalte det til psykologen, kom reseptblokka fort opp, og jeg fikk utskrevet sterke medisiner. Medisinene hentet jeg aldri, og "problemet" opphørte da vi flyttet inn i ny bolig. Har bodd to steder etterpå, og aldri opplevd det samme igjen.

Men det betyr ikke at alle som jobber i psykiatrien er like trangsynte. :)

Anonymous poster hash: 1c564...32d
Skrevet

Nei, en psykolog er jo stort sett en skeptiker som mener absolutt alt kan behandles bort eller medisineres bort. Lurer på hva en psykolog hadde sagt til at jeg noen ganger kan lese taneker :P best å holde kjeft

Anonymous poster hash: cf349...9b1

Hva tenker jeg på? Lover å tenke hardt :-)

Anonymous poster hash: 7db55...27c

Skrevet

Nå må vel Åndenes makt være et av de programmene som gjør MINST for å øke kredibiliteten til "synske" i Norge. Deg er jo direkte flaut å se på

Anonymous poster hash: 6f018...d24

Skrevet

Blir ganske oppgitt over å høre historien din, HI.

Heldigvis ikke alle psykologer som er slik. Jeg kjenner en psykolog som er veldig (!) åndelig rettet, en annen er åpen for at "overnaturlige" ting finnes, en tredje innrømmer å ha opplevd slike ting selv.

Er ikke så mange år siden forskere konkluderte med at det er litt over 50 % sjanse for at Gud finnes, og litt under 50 % sjanse for at Gud ikke finnes ;)

Da jeg gikk på skolen (back in the stoneage) så lærte vi at den absolutt minste enhet var atomet. Det fantes ikke noe mindre enn atomet, det var den minste enhet som fantes. Punktum. Opplest og vedtatt.

Det at vitenskapen ikke hadde måter å påvise mindre partikler betydde ikke at det ikke finnes mindre partikler - og det har jo årene etterpå vist.

Jeg spurte læreren hvordan man kunne være sikker på at atomer var det minste, når man tidligere påstod at det heller ikke eksisterte. Da fikk jeg bare høre at noe mindre enn det går bare ikke an å eksistere, og uansett hvilke maskiner mennesket ville utvikle så ville de aldri påvise noe mindre, fordi atomer var den absolutte minste mulige enhet.

Så at man ikke kan se noe eller ikke greier å forestille seg noe, det betyr ikke at det er bevis for at ikke noe eksisterer.... bare at det kanskje ikke eksisterer, og at hvis det eksisterer så har vi bare ikke metoden for å se det enda.

HI... jeg skal kanskje ha noen timer til psykolog snart. Skal ikke nevne at jeg også ser slike ting, får beskjed om dødsfall og sykdom og at jeg tidvis kan lese tanker ;)

Anonymous poster hash: 01864...f2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...