Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 I forgårs klarte jeg å miste babyen min i gulvet. Han datt ca. 40 cm og landet i parketten. Dette var såklart en veldig vond opplevelse (så jeg trenger ingen krasse svar). Jeg dro på legevakten nesten med en gang. Legen sa at babyen så veldig frisk og rask ut, men anbefalte allikevel å observere i et døgn og vekke han etter så og så mange timer søvn. Dette gjorde jeg, og alt ser ut til å ha gått bra. Det ser ut til at babyen har kommet fra dette med bare et blåmerke. Han oppfører seg helt som vanlig (det gjorde han forsåvidt rett etter hendelsen også). Men jeg klarer liksom ikke helt til å slå meg til ro til tross for dette. Hva om han har fått en nakkeskade? Indre skader? Osv. Jeg skjønner at det er liten sannsynlighet for dette, og legen sa jo at barn som regel godt tåler traumer mot hodet. Ville dere tatt en ekstra undersøkelse hos fastlege eller blir det for hysterisk? Babyen viser som nevnt ingen tegn til å plages av noe. Jeg har time på helsestasjonen neste uke og tenkte å da ta dette opp, men føler at det blir så lenge til. Anonymous poster hash: 31650...b4b
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #2 Skrevet 2. oktober 2014 Uff, stakkars deg...:-( Men tror nok du må bare slå deg til ro med det legen sa. Dersom babyen ikke har symptomer på skade, er han nok i orden. Å sjekke hodet mer enn det legen allerede har gjort, krever ct og det ville jeg ikke utsatt babyen for uten at det hadde vært helt nødvendig. Anonymous poster hash: c85ed...375
Gjest Julia1984 Skrevet 2. oktober 2014 #3 Skrevet 2. oktober 2014 Det går nok veldig bra. Du har allerede vært hos lege som har undersøkt? Høres ut som babyen din ikke har tatt skade av dette. Hadde babyen tatt skade ville nok allmenntilstanden vært betydelig svekket.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #4 Skrevet 2. oktober 2014 Helt enig med Anonym over. Anonymous poster hash: edf70...7ea
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #5 Skrevet 2. oktober 2014 Hvordan mister man en baby i gulvet??? Du høres uansvarlig ut. Anonymous poster hash: 2f4ba...e45
*Miss Marple* Skrevet 2. oktober 2014 #6 Skrevet 2. oktober 2014 Det høres ut som babyen tålte trøkken bra og du kan nok slappe helt av så lenge almenntilstanden er fin og du har vært hos lege. Det er grusomt når det skjer, men heldigvis er de ganske hardføre disse små skattene våre. Pust med magen og kos litt ekstra i dag - godt for både liten og stor det.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #7 Skrevet 2. oktober 2014 Det går sikkert bra, jenta vår datt ut av vogn når hun var 3 mnd Det gikk veldig fint, vi kontaktet lege for sikkerhets skyld! Anonymous poster hash: 726f7...101
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #8 Skrevet 2. oktober 2014 Siden han ser ut til å ha det bra og du har vært hos legen tviler jeg på at han har noen indre skader som er farlige. Klart han har slått seg og kan ha vondt, men det går seg til av seg selv. Det eneste er at nakken kan pådra seg en låsning etter slik hodetraume, jeg hadde tatt han med til kiropraktor eller Manuellterapaut for å få sjekket og fikset det. Har erfart akkurat det samme. Heldigvis tåler babyene mye, selv om det kan gå galt også. Anonymous poster hash: 6dd44...832
Snabeltann Skrevet 2. oktober 2014 #9 Skrevet 2. oktober 2014 Naboen min mistet sønnen i flisene på badegulvet. Ca 1,20 ned. (Skled) Gikk fint. Tror du kan slappe fullstendig av.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #10 Skrevet 2. oktober 2014 Hvordan mister man en baby i gulvet??? Du høres uansvarlig ut. Anonymous poster hash: 2f4ba...e45 Du er enten troll eller idiot Anonymous poster hash: 1e82b...141
PrinsesseHengepupp Skrevet 2. oktober 2014 #11 Skrevet 2. oktober 2014 Hvordan mister man en baby i gulvet??? Du høres uansvarlig ut. Anonymous poster hash: 2f4ba...e45 Næpskrell. I snitt faller (helt uforskylt) barn 2 ganger hver fra 50-100 cm høyde i løpet av sitt første leveår. Min spratt ned fra stellebordet mens jeg holdt i han, til dags dato ANER jeg ikke hvordan det skjedde. Men legen nærmest lo når jeg ringte. For ungen skreik og var omtrent like redd som meg, men hadde ikke en eneste skramme (landet på håndduker og vi hadde ikke flis på gulvet). Mors angst er i de aller fleste tilfeller mer påfallende enn barnets eventuelle skader.
Blomstogbier Skrevet 2. oktober 2014 #12 Skrevet 2. oktober 2014 Det skal mye til for at de tar skade av det, dessuten gir parkett etter i veldig mye større grad enn betong, fliser eller asfalt. Hvis du merker st du ikke karer å slå deg til ro, kan du selvfølgelig bare ta en ekstra tur til legen for å få roet deg ned det er ikke bra å gå rundt med vonde tanker som gnager...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #13 Skrevet 2. oktober 2014 ¨Får veldig vondt av deg Det har nok gått bra siden legene sier det. Men jeg lurer også på hvordan det er mulig og miste en baby i gulvet. huff. Det hjeleper ikke og fortelle deg at du ikke må ha dårlig samvittighet, for det har du i morshjertet ditt likevel. Men du er garantert ikke alene, og det var ikke med vilje. Triste ting kan skje. Det eneste som hjelper deg nå er og kose ekstra ekstra masse <3 Anonymous poster hash: 4c118...16a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #14 Skrevet 2. oktober 2014 Min ettåring er skikkelig klatremus og detter ned fra ting ofte. Som feks sofa, krakk, stol. Det har alltid gått fint. Nå er sikkert babyen din mindre enn min da. Men du har jo allerede vært hos legen som sier det gikk fint. Uhell kan skje, ingen vits å dvele ved det. Du får ikke endret det som har skjedd uansett. Anonymous poster hash: 91efe...814
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #15 Skrevet 2. oktober 2014 Hvordan mister man en baby i gulvet??? Du høres uansvarlig ut. Anonymous poster hash: 2f4ba...e45 Dette svaret får meg til å lure på hva slags menneske du er. Mulig dette er trolleri, men jeg kan ikke skjønne at noen finner det underholdende å lire av seg dette. Det er jo også mulig at dette er seriøst ment, men jeg kan heller ikke skjønne at noen tenker det er passende å skrive noe sånt, selv om man skulle tenke det innerst inne. Du sliter kanskje med noe selv? Eller kanskje du bare er lite sympatisk? Til dere andre som har svart: Takk for beroligende ord. Jeg har slått meg til ro med at dette heldigvis gikk bra. Men for sikkerhets skyld skal jeg ta det opp med helsesøster til uka, og evt. dra til manuellterapeut for kontroll av nakken. HI Anonymous poster hash: 31650...b4b
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #16 Skrevet 2. oktober 2014 Naboen min mistet sønnen i flisene på badegulvet. Ca 1,20 ned. (Skled) Gikk fint. Tror du kan slappe fullstendig av. Flott logikk! Fortsett slik! Anonymous poster hash: 28484...c38
Jordbærblomst Skrevet 2. oktober 2014 #17 Skrevet 2. oktober 2014 Dette går nok veldig bra! Utrolig hvor mye de tåler, disse små :-)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #18 Skrevet 2. oktober 2014 Godt at du ikke lar deg påvirke av troll her inne. Alle som har barn, og spesielt flere, vet at små uhell kan skje. Det jeg leser ut fra dette, er at du er en strålende mor som bryr deg så mye og kjenner det sånn i hjertet, det betyr bare at morsinstinktet om å passe på og beskytte barnet ditt er sterkt det :-) dette er trolig verre for deg enn for babyen, dette har nok gått helt fint. Klem Anonymous poster hash: 4cb96...d1c
runag Skrevet 2. oktober 2014 #19 Skrevet 2. oktober 2014 Mannen til en venninne av meg mistet deres fire mnd gamle gutt fra stellebordet ned på steinflisene, altså over 1.2 meter. 40 cm er ikke noe høyt fall i sammenlikning. Det gikk helt fint med gutten, som nå er en frisk og rask smårolling på 2 år. De dro umiddelbart på sykehuset med ham, og fikk der vite at det i de aller fleste tilfeller går veldig bra, selv med fall fra såpass høyde og treff med hodet rett i steinflisene. (Men det er jo forferdelig i de få tilfellene det ikke går bra). Risikoen for skader er visstnok høyere hos litt større barn (særlig de over ett år), fordi hjerneskallen lukker seg og hodet og muskulaturen blir mindre plastisk etterhvert. Så jeg tror du kan ta det helt med ro. Sjansen for skader er i utgangspunktet svært liten for at et fall av den typen du beskriver. Når en lege i tillegg har bekreftet at gutten er i orden, og barnet ikke viser tegn på at noe er galt, vil jeg tro risikoen er fullstendig eliminert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå