Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 Har en sønn på 6 år, aldri brydd oss så mye om det, Mannen min har lyst til å gå med han. Er dette tidlig? Anonymous poster hash: 3e1db...477
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #2 Skrevet 2. oktober 2014 Aldri Anonymous poster hash: 30d6d...3dc
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #3 Skrevet 2. oktober 2014 Guttene våre gikk i gata ifjor, da var de 2 og 5 år gamle. Hadde spurt naboene på forhånd om det var greit at de kom. Gikk en liten runde på 10 min, samme blir det i år. Anonymous poster hash: 18127...24f
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 2. oktober 2014 #4 Skrevet 2. oktober 2014 Mine får gå. De er 3 og 7 år.
Leirha Skrevet 2. oktober 2014 #5 Skrevet 2. oktober 2014 Halloween er nok kommet for å bli.Å tro noe annet vil jo være naivt.Har aldri vært fan av Halloween, syns det var noe feil å kaste det over hodene påå oss.Men, for noen år siden så kom jeg fram til den konklusjonen at siden det var kommet for å bli, kunne vi ikke lage en storfeiring ut av det istedet?Det er ikke som om det er så altfor mange festligheter i hverken hverdagen eller året for øvrig. Det blir fort en hverdag, og julen kommer og går, og bursdagen er jo kjekk den og.en Halloween, det er jo enormt potensiale!Så da min mellomste var 4 år satte vi igang med Halloweenfeiring.Det er blitt en årlig tradisjon.Og sønnen min som nå er 6 år gleder seg nesten mer til Halloween enn jul, hans egen ord.Det dreier seg ikke så mye om godteriet, men om selskapet og det sosialet.Dagen før Halloween skjærer vi ut 4 store gresskar, det ene skumlere enn det andre.Og disse setter vi selvfølgelig utfor døra.Vi pynter skummet utforbi, og pynter inne, masse pynt.For hvert år blir det mer pynt, og vi har en egen kasse til Halloweentingene.Det er skikkelig gjennomført. Ungene får velge kostyme, noe skummelt så klart.Vi inviterer venner av ungene med foreldre, alle må kle seg ut, små og store.Jeg lager skummel middag og skumle kaker.Mat må vi ha, for vi begynner kl17.Jeg har drevet med kropps og ansiktsmaling, så jeg maler unger og voksne som vil det.Vi har på skummel musikk og ungene syns det er så utrolig gøy at det er en fryd å være voksen den dagen.VI har en stor bolle med godteri som vi gir til ungene som ringer på, alle som kommer er med å fylle i den skålen med medbrakt.I 8tiden går de voksne (som regel fedrene og mødrene blir igjen) ut med barna for å ta en runde i gaten.Så går de hjem i 9tiden nåt ringeklokken ikke ringer mer.Nei her elsker vi Halloween, har allerede kjøpt de første tingene for i år.Gleder meg stort!Det er for lite festligheter, syns jeg, så HVORFOR IKKE?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #6 Skrevet 2. oktober 2014 Halloween er nok kommet for å bli. Å tro noe annet vil jo være naivt. Har aldri vært fan av Halloween, syns det var noe feil å kaste det over hodene påå oss. Men, for noen år siden så kom jeg fram til den konklusjonen at siden det var kommet for å bli, kunne vi ikke lage en storfeiring ut av det istedet? Det er ikke som om det er så altfor mange festligheter i hverken hverdagen eller året for øvrig. Det blir fort en hverdag, og julen kommer og går, og bursdagen er jo kjekk den og. en Halloween, det er jo enormt potensiale! Så da min mellomste var 4 år satte vi igang med Halloweenfeiring. Det er blitt en årlig tradisjon. Og sønnen min som nå er 6 år gleder seg nesten mer til Halloween enn jul, hans egen ord. Det dreier seg ikke så mye om godteriet, men om selskapet og det sosialet. Dagen før Halloween skjærer vi ut 4 store gresskar, det ene skumlere enn det andre. Og disse setter vi selvfølgelig utfor døra. Vi pynter skummet utforbi, og pynter inne, masse pynt. For hvert år blir det mer pynt, og vi har en egen kasse til Halloweentingene. Det er skikkelig gjennomført. Ungene får velge kostyme, noe skummelt så klart. Vi inviterer venner av ungene med foreldre, alle må kle seg ut, små og store. Jeg lager skummel middag og skumle kaker. Mat må vi ha, for vi begynner kl17. Jeg har drevet med kropps og ansiktsmaling, så jeg maler unger og voksne som vil det. Vi har på skummel musikk og ungene syns det er så utrolig gøy at det er en fryd å være voksen den dagen. VI har en stor bolle med godteri som vi gir til ungene som ringer på, alle som kommer er med å fylle i den skålen med medbrakt. I 8tiden går de voksne (som regel fedrene og mødrene blir igjen) ut med barna for å ta en runde i gaten. Så går de hjem i 9tiden nåt ringeklokken ikke ringer mer. Nei her elsker vi Halloween, har allerede kjøpt de første tingene for i år. Gleder meg stort! Det er for lite festligheter, syns jeg, så HVORFOR IKKE? Gjør det stort sett på samme måte. Her i nord går vi snart mot mørketiden og kunne ikke falle meg inn å gi avkall på en fest som virkelig lyser opp. Aldri opplevd at noen er frekke på døra. Barna kommer hjem med både snop, kaker og frukt og alt blir godt mottatt:-)) Skjønner ikke vitsen med å svare "aldri". La heller være å svare. Idiotisk at alle tråder om Halloween skal bli tatt over av grinebitere og all deres propaganda for ikke å feire. 🎃🎃🎃 Anonymous poster hash: aa7d4...704
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #7 Skrevet 2. oktober 2014 4-åringen skal få gå med onkelen på 10 hvis hun vil. Men jeg kommer ikke til å ta initiativ til det. Anonymous poster hash: a7c9a...9af
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #8 Skrevet 2. oktober 2014 Hvilken dato er det? Anonymous poster hash: 8d3b3...c4f
MrsMilla Skrevet 2. oktober 2014 #9 Skrevet 2. oktober 2014 Nei, det er bare kjempeartig! Vi går med barna fra de er kun få år og til de går selv. Husk å se husene an, det er ikke alle som er med på feiringen. Smart å holde seg til hus som har typisk gresskarlykter stående ute etc, gjerne til naboer og bekjente slik at dere vet at der dere ringer på, så er man med på leken!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #10 Skrevet 2. oktober 2014 Nei, det er bare kjempeartig! Vi går med barna fra de er kun få år og til de går selv. Husk å se husene an, det er ikke alle som er med på feiringen. Smart å holde seg til hus som har typisk gresskarlykter stående ute etc, gjerne til naboer og bekjente slik at dere vet at der dere ringer på, så er man med på leken! Er det ikke noe enklere/billigere man kan sette ut for å vise at det er greit å ringe på? Vi feirer ikke selv, men har masse godteri vi skulle blitt kvitt, og tar gjerne imot unger på døra. Anonymous poster hash: a7c9a...9af
MrsMilla Skrevet 2. oktober 2014 #11 Skrevet 2. oktober 2014 Nei, det er bare kjempeartig! Vi går med barna fra de er kun få år og til de går selv. Husk å se husene an, det er ikke alle som er med på feiringen. Smart å holde seg til hus som har typisk gresskarlykter stående ute etc, gjerne til naboer og bekjente slik at dere vet at der dere ringer på, så er man med på leken! Er det ikke noe enklere/billigere man kan sette ut for å vise at det er greit å ringe på? Vi feirer ikke selv, men har masse godteri vi skulle blitt kvitt, og tar gjerne imot unger på døra. Anonymous poster hash: a7c9a...9af Levende lys? Noe pynt? Rognebær i en vase på trappen? Lapp på døra med Happy Halloween? Viktigste er å signalisere at man er med på moroa.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #12 Skrevet 2. oktober 2014 Nei, det er bare kjempeartig! Vi går med barna fra de er kun få år og til de går selv. Husk å se husene an, det er ikke alle som er med på feiringen. Smart å holde seg til hus som har typisk gresskarlykter stående ute etc, gjerne til naboer og bekjente slik at dere vet at der dere ringer på, så er man med på leken! Er det ikke noe enklere/billigere man kan sette ut for å vise at det er greit å ringe på? Vi feirer ikke selv, men har masse godteri vi skulle blitt kvitt, og tar gjerne imot unger på døra. Anonymous poster hash: a7c9a...9af Levende lys? Noe pynt? Rognebær i en vase på trappen? Lapp på døra med Happy Halloween? Viktigste er å signalisere at man er med på moroa. Takk for tips! Anonymous poster hash: a7c9a...9af
BikkjeBisk Skrevet 2. oktober 2014 #13 Skrevet 2. oktober 2014 4-åringen får gå, sammen med meg vell og merke
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #14 Skrevet 2. oktober 2014 Når er halloween? Anonymous poster hash: be92c...f7b
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #15 Skrevet 2. oktober 2014 Når er halloween? Anonymous poster hash: be92c...f7b Hvordan er det mulig å ikke vite når Halloween er?? Ekte dibbere lar forøvrig ikke barna gå Halloween. Anonymous poster hash: 99cf6...093
Leirha Skrevet 2. oktober 2014 #16 Skrevet 2. oktober 2014 Det er 31 oktober hvert år. I år er det jo en fredag
Gjest mphs Skrevet 2. oktober 2014 #17 Skrevet 2. oktober 2014 Vi begynte å gå da yngste var 3 år og eldste 6 år. De elsker det. Var med før også, men da var vi kun hjemme og ga ut godt. Vi kjenner ganske mange her så vi går på døren til hverandre. Har begynt å kjøpe inn litt forskjellig for her blir det bare flere og flere som kommer på døren hvert år. Da står en av oss voksne her hjemme og en går med barna ( vi bytter annethvert år)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå