Gå til innhold

IVF Danmark

("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er noen her som har gjennomført IVF i Danmark på en av klinikkene der som vil fortelle litt om det?

Vurderer å gå over på IVF etter mange års prøving.

Noen som vet hva prisen på ett forsøk (eller 3?) ligger på alt i alt? ser at noen klinikker opererer med 3 forsøk men kommer det noe utenom denne prisen her?

Noen som vil anbefale en klinikk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt et forsøk på Maigaard fertilitetsklinikk, som ligger i Århus. Jeg fikk satt inn to egg, men ble dessverre ikke gravid, skal i gang med forsøk nummer to nå snart. 

Jeg har vært veldig fornøyd med klinikken, som gir god oppfølging, svarer raskt på mail, og virker flinke med det de gjør. Kliniken har også en behagelig stemning, og jeg føler meg godt ivaretatt der.

Medisiner kommer i tillegg til pakkeprisen, hvor stor utgift det blir vil avhenge av hva slags medisinregime de setter deg på, det avgjøres individuelt. Jeg hadde ca 9000,- i medisinutgifter, men vet om flere som har brukt en del mer.

Det gjøres også noen undersøkelser i Norge i forkant av forsøket. Det er da snakk om ultralyd av eggstokker, en gang før medisinering starter, og en gang etter at du har gått på medisiner en viss tid. Scaning nummer to er for å avgjøre når eggløsningssprøyten skal settes, dersom eggposene ikke er klare kan det bli en tredje undersøkelse, er de ikke klare da en fjerde,osv.

Maigaard har et samarbeid med flere gynekologer i Norge, som gjør disse undersøkelsene. Hvis du går til en av de samarbeidende gynekologene dekkes undersøkelsen av pakkeprisen. Du kan også velge å gå til en annen gynekolog, men må da betale undersøkelsen selv. Det finnes dessverre ikke samarbeidende gynekologer i hele landet, så noen steder vil du ikke ha annet valg enn å betale selv.

Reise og opphold i Danmark kommer selvsagt også i tillegg.   

Anonymous poster hash: 39482...3bc
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor dere ikke velger offentlig hjelp i Norge først?

Anonymous poster hash: 7af71...59e

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor dere ikke velger offentlig hjelp i Norge først?

Anonymous poster hash: 7af71...59e

Jeg får ikke offentlig hjelp i Norge fordi jeg er singel. Jeg vet også at noen par velger å gå rett på privat klinikk for å slippe lang ventetid.

Anonymous poster hash: 39482...3bc

Skrevet

Tusen takk for svar

jeg har gått på menopur pga manglende eggløsning så kjenner til litt av det med medisiner. men er usikker på om jeg skal ta steget ut å gå over på IVF..

Jeg har diagnosen PCOS men alle prøver tatt av meg viser fine normale verdier så legene mener at jeg skal kunne lykkes naturlig også. etter fem års prøving er jeg vel ikke helt enig i det....

Jeg er enslig så Norge er uaktuelt for min del.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Maigaard. Vi har akkurat hatt tredje forsøket nå. Ble gravid, men ser ut som vi må begynne på nytt pga SA.

De lytter, følger opp, svarer fort og det er null ventetid.

Skrevet

Vi laget førstemann ved CFC i København og andremann ved Ciconia i Århus.

Begge steder er de faglig svært dyktige. Ciconia har noe høyere servicenivå, men det ble såpass upraktisk å dra dit fremfor til København at jeg vel egentlig anbefaler CFC. For oss var resultater og pris det viktigste, selv om det selvfølgelig er kjedelig å føle at man må mase for å få svar på alt man har av spørsmål underveis. Å ha en norsk gynekolog som følger opp og tar scanninger underveis er essensielt.

Medisinkostnader kommer i tillegg til prisen for forsøk, og selvsagt reise- og oppholdskostnader. Vi brukte vel rundt 10,000 i medisiner per forsøk.

Anonymous poster hash: 4badb...c0b
Skrevet

Hvordan kan du være singel, men har prøvd privat i 5 år? Prøver du å bli gravid med tilfeldige menn på byen da eller?

Anonymous poster hash: 43e44...865
Skrevet

Tusen takk for svar

jeg har gått på menopur pga manglende eggløsning så kjenner til litt av det med medisiner. men er usikker på om jeg skal ta steget ut å gå over på IVF..

Jeg har diagnosen PCOS men alle prøver tatt av meg viser fine normale verdier så legene mener at jeg skal kunne lykkes naturlig også. etter fem års prøving er jeg vel ikke helt enig i det....

Hvordan får du prøvd i fem år når du er singel?

Skrevet

Tusen takk for svar

Men det er da ikke samme person som svarer...

Anonymous poster hash: 2f743...bb1

Skrevet

Hvordan kan du være singel, men har prøvd privat i 5 år? Prøver du å bli gravid med tilfeldige menn på byen da eller?

Anonymous poster hash: 43e44...865

Svaret er fra anonym, hi er ikke anonym...

Skrevet

Tusen takk for svar

Hun har vel mest sansynlig vært i et forhold som har tatt slutt. Er det så vanskelig å forestille seg?!

Skrevet

Tusen takk for svar

Men det er da ikke samme person som svarer...

Det vet jeg.

Skrevet

Neida jeg drar ikke ut på byen å har sex med vilt fremmede for å bli gravid. Hvordan klarer man å komme frem til en slik konklusjon??

Jeg har vært på storkklinikken i Danmark mange ganger i løpet av en femårsperiode så mer dramatisk er det da ikke :balltre:

Grunnet mange forsøk så er jeg i tenkeboksen for IVF å ville da bare høre andres erfaringer rundt dette. Selv om jeg har brukt Stork så er jeg åpen for å bytte klinikk.. Som dere i et parforhold så er IVF en stor deal å gå igjennom, men som enslig så får man i tillegg kostnadene å tenke på også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...