Gå til innhold

Synes gutten min er så mye sur og sint..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjefter og smeller på meg og far. Veldig mye drama, og er oppttt av hva han "har krav på"

Maser masse om å få ting, men han har huset fullt av leker.

Hvordan har han blitt så utakknemlig tenker jeg.

Lekser er også et lite mareritt. Vi ønsker jo bare og hjelpe ham så han lærer det han skal, men blir overøst av stygge ord.

Hva skal jeg gjøre med dette? Vi kan jo nekte ham nye leker men leksene kommer vi jo ikke unna...

Han er 7 år.

Anonymous poster hash: 47307...b5b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å be ham klappe igjen og gjøre leksene sine?

Høres ut som dere bare må bli strengere, avbryt når han blir sur og send ham på rommet.

Sure kommentarer er forbudt, og blir han muggen hadde jeg lett fjernet alt han har på rommet og latt han innse hvor mye han faktisk har.

Har nulltoleranse for sure unger, det gidder jeg bare ikke.

Anonymous poster hash: f2de2...68c

Skrevet

Har du spurt han om det er noe som plager han eller om han har det vanskelig? Mange følelser kan få utløp i dårlig humør, så jeg hadde forsikret meg om dette først. Så hadde jeg snakket med han om hva som et forventet, og hvordan man bør oppføre seg. Men å kjefte og være så streng er ikke nødvendig. Hvis man orker å snakke med, ikke til barna så er det mye som kan løses. Han er jo også i en alder da dette ikke er unormalt. Så er det bare å gjenta og gjenta, være tydelig, og sette grenser på en bestemt men vennlig måte.

Anonymous poster hash: 7398c...98a

Skrevet

Hvis vi spør hva han egentlig vil så ender vi fort opp med at han vil ha ditt og datt fra lekebutikken igjen.

Jeg synes gutten min er blitt så materialistisk, sukk...

Og hva skal vi egentlig gjøre når han sier stygge ting, har ikke alltid tid og anledning til å sende ham på rommet. Han kan si ting som "jeg hater deg" Veldig åpenbart at han ikke mener det altså, men vi blir så slitne av han og det er så leit.

HI

Anonymous poster hash: 47307...b5b
Skrevet

Når han sier stygge ting får han ikke si NOE. Be ham tie. Om igjen og om igjen, det er forbudt å si slike ting. Ha nulltoleranse, og gjennomfør konsekvenser.

Gidder han ikke gjøre leksene? Prat med læreren og bli enige om at han kan sitte på rektors kontor alle friminutter den dagen, tipper leksene blir mer interessante hvis det å ikke gjøre dem fjerner ham fra det sosiale.

Er han frekk i kjeften stopper du ham, og så er det bare å sette i gang med å fjerne ting.. Ut med lego, ut med wii/xbox, null tv osv.

Anonymous poster hash: f2de2...68c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...