Gå til innhold

Redd for å miste


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er selv så redd. Har allerede hatt ett SA for ca 4mnd siden. Jeg var hos legen idag og fant ut jeg er ca 5uker på vei. Trudde jeg skulle bli litt mere tryggere av å snakke med han men ble liksom ikke det. Har også lyst å fortelle søstrene mine men er så redd for at det samme som sist vil skje igjen. Hva tenker dere? Har noen av dere fortalt det til familie og nære? Hvor lenge har dere tenkt å vente Evt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Henger meg med i denne tråden . Er kjempe engstelig selv, nå har jeg brun utflod som er litt grumsete på en måte. Var hos gynekolog i dag og tok innvendig ultralyd , men ho fant ikke noe . Enten er det altfor tidlig å finne , ellers så er det dødt . Men ho burde jo funnet det uansett. Eller? Jeg hadde positiv test forrige tirsdag og tok HCG , den viste da 58. Jeg tok ny i dag og skal ta ny på onsdag . Er spent på om det er økning , jeg har mistet 2 ganger i fjor. Først i mai og så i september . Vi ble hoppende glad og veldig overrasket når det viste positivt på testen . Jeg har slitt med uregelmessig mens, derfor litt vanskelig å sette hvor mange uker jeg er på vei. Kan være 3-4 eller 5.. Hadde jeg hatt vanlig syklus hadde det vært 7 uker på vei nå , men det sa legen ikke var mulig pga ho ikke fant.

Jeg har vekslet mellom full gråt og vært helt nede, til å tenke at dette må gå sin gang ! En berg og dalbane av følelser der altså ...

Om vi mister igjen nå, så får vi utredning iallfall , finne ut om det er noe som gjør at det går galt gang på gang . Vi har prøvd i over 6 år og jeg er 36 år, så har jo ikke tiden med meg dessverre ... Jeg har en gutt på snart 15 år og i det svangerskapet gikk alt knirkefritt :)

 

Håper det går bra med dere alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv så redd. Har allerede hatt ett SA for ca 4mnd siden. Jeg var hos legen idag og fant ut jeg er ca 5uker på vei. Trudde jeg skulle bli litt mere tryggere av å snakke med han men ble liksom ikke det. Har også lyst å fortelle søstrene mine men er så redd for at det samme som sist vil skje igjen. Hva tenker dere? Har noen av dere fortalt det til familie og nære? Hvor lenge har dere tenkt å vente Evt?

 

Vi fortalte til familie og noen nære venner at jeg er gravid, for mister jeg så er de der og støtter meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blør :cry3:  Legevakten sier ta det med ro, men burde jeg dra til fastlegen og ta noen blodprøver?

 

Jeg hadde gjort det . Jeg er i samme situasjon ( bare at det er brunt utflod) og jeg dro å sjekka . Bedre å være føre var lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg blør :cry3:  Legevakten sier ta det med ro, men burde jeg dra til fastlegen og ta noen blodprøver?

 

Jeg hadde gjort det . Jeg er i samme situasjon ( bare at det er brunt utflod) og jeg dro å sjekka . Bedre å være føre var lykke til

 

Nå er det bare litt brunt utflod aktig, svært lite.. Men jeg er så bekymret.. Fastlegen ba meg ta kontakt med helsestasjon.. Blir så forvirret hvor alle sender meg forskjellige steder..

Endret av solamora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv så redd. Har allerede hatt ett SA for ca 4mnd siden. Jeg var hos legen idag og fant ut jeg er ca 5uker på vei. Trudde jeg skulle bli litt mere tryggere av å snakke med han men ble liksom ikke det. Har også lyst å fortelle søstrene mine men er så redd for at det samme som sist vil skje igjen. Hva tenker dere? Har noen av dere fortalt det til familie og nære? Hvor lenge har dere tenkt å vente Evt?

Skal ikke fortelle familie og kjente før etter ordinær UL. Da er vi så trygge som vi kan bli på at det går bra.

Skulle jeg miste før den tid, så får de selvsagt beskjed, det er ikke dèt. Men å la dem tro at det kommer en baby til våren, og så viser det seg kanskje ikke å stemme likevel er FÆLT. Har gjort det èn gang for mye gitt.

 

 Enten er det altfor tidlig å finne , ellers så er det dødt . Men ho burde jo funnet det uansett. Eller? Jeg hadde positiv test forrige tirsdag og tok HCG , den viste da 58. 

Det høres tidlig ut. Vil sterkt anta at det er for tidlig for spiren og vises. Noen må jo opp til uke 6-7 før knøttet vil vise seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har også fortalte dt fortidlig sist gang og derfor vil jeg prøve å være litt forsiktig denne gangen:)

Endret av Momtobe90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også fortalte dt fortidlig sist gang og derfor vil jeg prøve å være litt forsiktig denne gangen:)

 

Selvfølgelig, ser den. Når vi sa det var vi vel fortsatt i sjokk over at vi hadde fått det til .. Og de som vet er klar over at risikoen er der for at vi mister ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen, mest sannsynlig er det inngenting:) Men uansett godt å få litt fred i sjelen. Blødninger kan (merk kan) være tegn på SA, og jo tidligere det oppdages jo bedre tenker jeg :) Men som sagt, det går helst bra! :)

 

Anonymous poster hash: 0fd54...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg har gode nyheter, men forhører meg her med forbehold. Det virket som om det var bare et støkk med blod, også kom det bare rester gjennom utfloden. For jeg har bare så vidt noe brunt i utfloden idag og ingen smerter.. :smilorange: ? Har noen av dere kommet inn på Helsestasjonen enda? Det virker som mitt siste alternativ før november og det er for lenge i mine øyne.. Jeg er idag 5+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj nå får også jeg melde meg inn her. Har hatt tidvis veldig sterke menslignende smerter de siste ukene, og i dag kom det et friskt blodspor. Får krysse fingre og tær og håpe på det ikke er noe galt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig med blødninger. Men ikke for å skremme; jeg spottet brunt og oppdaget på ul noen dager etterpå at vi hadde mistet. Så, hvis jeg var deg ville jeg sjekket for sikkerhets skyld. Hvis noe skulle være galt, er det bedre å vite nå enn senere. Men som sagt, vanlig å blø litt uten at det er noe grunn til alarm:)

 

Anonymous poster hash: 0fd54...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet mye mer lyserosa blod nå på kort tid. Har ringt legekontoret & legen skal ringe meg opp. Må vel få testet hcg nivået...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, krysser fingrene for at det går bra med oss alle. Jeg har fått UL om underkant av to uker, da er jeg 7+2 for å se om det er noen der inne. Tiden er lang å vente. Ingen tar meg seriøst noe sted, så måtte bestille på volvat. Ser nå frem til det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, krysser fingrene for at det går bra med oss alle. Jeg har fått UL om underkant av to uker, da er jeg 7+2 for å se om det er noen der inne. Tiden er lang å vente. Ingen tar meg seriøst noe sted, så måtte bestille på volvat. Ser nå frem til det da

Veldig irriterende å ikke bli tatt på alvor. Føles ut som om følelsene våre ikke er verd noe før vi har passert den 12 uka. Måtte pga blødninger, krangle meg inn til UL i uke 11 i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk komme til et annet legekontor. Urinprøve da at jeg var gravid, men tok blodprøve nå og skal ta en ny en på torsdag for å se om hcg nivået synker eller stiger. Får bare prøve å holde tårene unna og være positiv frem til den tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy så irriterende... Føler man bruker så mye tid i fortvilelse og bekymring! Jeg måtte heldigvis ikke krangle nå, hun på telefonen sa at det er mer å se naturlig nok. Samboeren er enig så da får vi bare glede oss til UL. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Jeg blør igjen.. Det er ikke mye, men begynner å gjøre vondt! :'( det ser mørkt ut for meg er jeg redd... Huff

Uff så trist :/ Prøv å ring legen din å insister på ultralyd !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blør igjen.. Det er ikke mye, men begynner å gjøre vondt! :'( det ser mørkt ut for meg er jeg redd... Huff

Uff!

Krysser fingrene for at det er helt ufarlige blødninger!

 

Sender en klem din vei <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Solamora, vet veldig godt hvordan den følelsen er. Håper spiren klamrer seg fast. 

Har vært godt å være hjemme i dag, med egenmeldingsdag. Fått bestilt time hos fastlegen til mandag. Er 6 uker da. Så blir det minst 20% sykemelding. Klok av skade: skal IKKE jobbe 100% denne gangen....Ser fram til UL i november:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper den klamrer seg fast for oss begge og alle Huleboer :) Jeg er 6 uker på lørdag, så vi er ganske nære hverandre i svangerskapet. Jeg ønsker denne spiren så sterkt! Min storesøster fikk vite det idag. Bor midlertidig hos meg og sambo før hun får seg egen leilighet, så jeg har fått en full støtte hos henne som jeg setter veldig stor pris på nå!

Merkelige er, nå blør jeg omtrent ikke noe... Og har bare murring.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...