Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #1 Skrevet 1. oktober 2014 Kan dere gi meg noen tips i hverdagen? Anbefale meg noen gode bøker om emnet? Har dere endret kosten, og merket forskjell på barnet? Min 5 åring skal igang med utredning nå, og det ligger vel egentlig an til at han ender opp med diagnosen. Så jeg vil gjerne lese meg opp litt, og få hverdagen til å gå litt lettere, for nå er det helt på styr! Hjelp? Anonymous poster hash: 97f8d...4fe
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #2 Skrevet 1. oktober 2014 "Barn og unge med ADHD" "Hvorfor kan de ikke bare ta seg sammen?" "Hyper" Nettsiden til ADHD har også nettbutikk. Det er utfordrende å oppdra et barn med ADHD, men man lærer også enormt mye! Anonymous poster hash: 3a07a...c68
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #3 Skrevet 1. oktober 2014 "Barn og unge med ADHD" "Hvorfor kan de ikke bare ta seg sammen?" "Hyper" Nettsiden til ADHD har også nettbutikk. Det er utfordrende å oppdra et barn med ADHD, men man lærer også enormt mye! Anonymous poster hash: 3a07a...c68 Takk:) Ja, at det er utfordrende skal jeg være helt enig i! Helt forskjellig fra mine to andre, vanlige metoder fungerer overhodet ikke på han! Anonymous poster hash: 97f8d...4fe
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #4 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg lager alt fra bunnen. Jeg bruker aldri halvfabrikata, jeg har redusert kraftig inntaket av raffinert sukker. Han spiser mye bær og rå grønnsaker, noe frukt. Ellers går det i rent kjøtt og fisk og alle sauser/gryter/supper er laget på hjemmelaget kraft. Da vet jeg det ikke blir mye e-stoffer i kosten hans. Han får fiskeoljetilskudd. Han får privattimer i idrett, det er vanskelig å konsentrere seg med flere tilstede. Vi bruker to timer ute hver dag for å brenne energi. Vi har strenge rutiner, det går i det samme hver dag: Opp klokken 7 Til sengs klokken 8.30 Middag samme tidspunkt hver dag. Alle rutineendringer varsles flere dager i forveien og forklares i detalj. Vi har ukesplaner, dagsplaner og plan for morgen- og kveldsrutine. Dette regimet har gitt enorme resultater i forhold til skoleprestasjoner, sosial kompetanse og atferd. Anonymous poster hash: 3a07a...c68
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #5 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg har 1 jente med ADHD og mest sansynlig har lillesøster også.Hun fikk diagnosen i juni og gått på ritalin i 3 uker.De anbefalte oss på bupa en bok som heter Alle hunder har ADHD,veldig søt bok.Er ganske nytt for oss så vi har enda mye å sette oss inn i. Anonymous poster hash: f5aad...162
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #6 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg har 1 jente med ADHD og mest sansynlig har lillesøster også.Hun fikk diagnosen i juni og gått på ritalin i 3 uker.De anbefalte oss på bupa en bok som heter Alle hunder har ADHD,veldig søt bok.Er ganske nytt for oss så vi har enda mye å sette oss inn i. Anonymous poster hash: f5aad...162 Gikk det lang tid fra de startet utredningen, til hun fikk diagnosen? Anonymous poster hash: 97f8d...4fe
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #7 Skrevet 1. oktober 2014 Hun er ikke diagnosen, men tror hun har det Anonymous poster hash: 7167a...f03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå