Gå til innhold

Hadde dere blitt sure/ lei dere for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er jeg urimelig?

Sønnen min reiste til syden med far og besteforeldre på lørdag.

Jeg måtte jobbe.

Har forsøkt å ringe hver dag for å snakke med sønnen min, men far ringer ikke opp igjen.

Får bare en mld på fb at alt er bra. Farmor sendte nettopp mld fra restaurant på fb at de skulle spise og at gutten min koste seg veldig!

Jeg ringte opp igjen farmor med en gang men ingen svar.

Blir så fortvilet og lei meg:/

Anonymous poster hash: c44b6...dc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde blitt ganske rasende!

Å ikke svare på tlf og ikke ringe opp igjen er uhøflig. Jeg skjønner godt at du vil snakke med dem, og det er skikkelig dårlig gjort av far å ikke tilrettelegge for det.

Skrevet

Du får jo oppdateringer daglig, virker det som, da synes jeg det blir i overkant å forvente å snakke sammen daglig.

Er dette eksmann og guttens besteforeldre, så tenker jeg at du bare må stole på oppdateringene du får.

Når du ringer opp farmor når de er i ferd med å spise på restaurant, da synes jeg du blir masete ot urimelig.

Det er dyrt å ringe fra utlandet, og du gir heller ikke dem tid til å roe seg der nede, du blir et irritasjonsmoment når du ringer daglig.

Prøv heller å fokusere på at de har det godt og koser seg!

Anonymous poster hash: a61a6...a0e
Skrevet

Det høres jo veldig spesielt ut...

Kanskje de er redd for tlf regningen? Men du kan jo tekste dem og spørre om dere skal skype om kvelden, noe som er gratis og gøy for store og små....

Skrevet

Fikk en mld hvor det stod at sønnen min ikke ville snakke med meg nå.

Blir så lei meg!

Faren har aldri ringt eller tekstet noe særlig når han er ute og reiser.

Ikke ellers heller.

Savner gutten min:(

Anonymous poster hash: c44b6...dc1

Skrevet

Jeg skjønner savnet, men jeg tror du bare burde la det ligge nå mens de er bortreist. En liten stund etter at de har kommet hjem, kan du ta det opp på en rolig måte. Pust ut først, din sønn har det nok flott.

Skrevet

Hørres rart ut, og jeg hadde nok reagert. På en annen side så hadde jeg heller ikke ringt hver dag, men et par ganger ila den uka hadde jeg iallefall ville snakke med gutten min. Som sagt, hørres rart ut at de kan sende mld, men ikke ta tlf når du ringer. Håper du får snakket med han snart! :)

Skrevet

Det er kjempe dyrt å ringe fra utlandet eller ta imot samtaler.

Hverken jeg eller mannen ringer hverandre når vi er bortreist av den grunn. Selv når gutten er med. I vår var gutten og jeg 2 uker bortreist, i sommer var vi borte i 4 uker. Andre veien er rekorden min 2,5 uker bort fra mann og barn. Skriver kort epost før jeg legger meg dersom jeg er den som er bortreist, evt. legge oppdatering på Facebook. Er det han som er bortreist sender vi sms til hverandre siden han kan sende sms gratis fra utlandet.

Skjønner at du savner gutten, men han har det helt sikkert bra.

Skrevet

Hadde blitt sint og tatt det opp med faren, men hadde vel laget en avtale Før de dro tror jeg.

Anonymous poster hash: 2cd96...50c

Skrevet

Moren til stedatteren min kjørte hardt på dette i retten, men fikk faktisk påpakk. Det anbefales ikke at foreldrene tar kontakt. Det oppfordres til at barnet skal kunne ringe når hun ønsker det, men det er viktig for barnet å få rom til å falle til ro på samvær. I vårt tilfelle at det grunner til at mannen valgte som han gjorde altså, ikke bare fordi han ikke ville.

At du savner barnet ditt forstår jeg, men sett fokus på ham og hans behov. Med mindre du tror han nektes å ringe deg om han ber om det, så har han det bra og har det nok best uten å bli minnet på at egentlig savner mamma.

Anonymous poster hash: f541c...0fc

Skrevet

Selvfølgelig skal du få snakke med ham?

Send melding og avtal en tid eller dag hvir det passer best. Si at du vil snakke med ham. De kan jo ikke nekte deg det?

Anonymous poster hash: c6ba1...129

Skrevet

Det koster pæng når man er i utlandet og helt ærlig så får du jo oppdateringet, du trenger ikke ringe og mase. Jeg hadde fått spunk om faren til ungen sku ringt i tide og utide iløpet av en feriereise. Meldinger holder i massevis!

Anonymous poster hash: a79fc...551

Skrevet

Jeg hadde klikka hvis jeg hadde opplevd det samme.

Anonymous poster hash: 276cc...764

Skrevet

Jeg hadde klikka hvis jeg hadde opplevd det samme.

Anonymous poster hash: 276cc...764

Skrevet

Jeg hadde ikke ønsket å forstyrre hvis ikke barnet selv hadde gitt uttrykk for ønske om å snakke med meg, her hadde det bare fått frem et savn hos ham som ikke nødvendigvis hadde vært der i utgangspunktet fordi han var for opptatt til å tenke over det.

Men hvis jeg først hadde ringt så hadde jeg nok blitt ganske irritert hvis det ikke var mulig å få kontakt på telefonen noen gang...

Anonymous poster hash: 5193a...926
Skrevet

Sånn var faren til barnet mitt også. Sommersamvær over tre uker svarte han ikke på tlf en eneste gang. Når hun har Vært hos han 1 uke annenhver jul har han liksom glemt tlf i bilen fra lillejulaften til 3. Juledag. Jeg synes det er vondt å ikke få snakke med barnet på tre uker og på julaften.

Når hun har kommet hjem har hun sagt at pappa sa jeg var opptatt.

Kan jo bare si at dette er en av en hel haug ting han har gjort. Og barnet har ikke samvær med han lenger. Og det har han valgt selv.

Anonymous poster hash: 790c0...fd9

Skrevet

Du får vite at de skal kose seg på restaurant og det første du gjør er å prøve å ringe?? Eeeh?

Anonymous poster hash: b1703...c34
Skrevet

Vi måtte til slutt sette en grense, hva gjaldt mors telefoner når vi var ute og reiste. Da det ofte endte opp med at gutten hadde dårlig samvittighet, for mor som var igjen hjemme alene. Og det ble jo også dyrt, da denne moren gjerne snakket leeenge når hun fikk tak i gutten. (Her snakker vi flere tusen).

Prøv å fylle livet ditt med andre ting når gutten er borte. Jeg vet det er vanskelig, men ofte har også barnet det bedre om det ikke blir stadig påminnet om mor. Og for å være helt ærlig, hadde vi nok ikke svart på telefonen når vi var ute og spiste med familie. (Svarer ytterst sjelden på telefon når vi spiser, og aldri når vi spiser ute med andre).

Anonymous poster hash: b4acc...833
Skrevet

Er du fortsatt sammen med faren til gutten?

Hvis dere ikke er sammen lengre, syns jeg du er masete. Gutten har det tydelig bra. Det er altså ikke han som har et behov for å snakke med deg, det er du som har et behov for å snakke med ham. Det er ikke nødvendig å frembringe et mulig savn etter mamma hos en som koser seg sammen med far og besteforeldre, slik en telefonsamtale kan gjøre.

Om du fortsatt er sammen med faren, stiller det seg annerledes. Hvis min mann var borte i flere dager uten å ringe hjem ville jeg blitt irritert, uavhengig av om barna var med ham eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...