Gå til innhold

er jeg en dårlig mor når jeg ikke vil gå over på flaske enda?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tusen takk for svar alle sammen. Er utrolig delte meninger her. Må nevnes at hs mener jeg skal fortsette å amme. Legge baby til hver andre time(eller oftere om baby vil) og se det an ved neste kontroll om 14 dager. jeg ønsker jo å amme, men føler meg egoistisk som "sulter" baby nå mens vi prøver å øke.. baby virker fornøyd nå når hn har spist ofte i dag:) håper virkelig det hjelper!

 

Er 3 mnd forresten.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 30b12...ccc

Yesss! Unnskyld meg men er så glad hs støtter opp! Forresten begge barna mine gikk 500gr fra 3-5måneder! Du sulter ikke barnet, HI! Legg babyen til oftere og du skal se at denne fasen går over! Og slapp av,kos deg,legg deg på senga sammen med babyen og bare nyt tiden. Du har nok næring i melka,nok vitamoner,mineraler,fett. Ps jeg hadde økedøgn rundt 3. Måned og var usikker med første. Men det gikk over. Var bedre rustet med andre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lav melkeproduksjon, men fullammet min første i 5-6 mnd, men måtte da amme en gang i timen, og stakkarn ble liksom aldri helt fornøyd. Det var en fryd å kunne sette i gang med annen mat da hun var 6 mnd. Fortsatte for øvrig likevel å amme frem til hun sluttet av seg selv da hun var 14 mnd. 

 

Det slitet orket jeg ikke med neste, og startet med noen flasker om dagen som tillegg fra hun var 2-3 mnd. Og fortsatte å amme i tillegg. Og da hadde vi en svært fornøyd og blid unge. Fortsatte deretter å amme til hun var 2 år. Da måtte rett og slett avvenne henne.

 

Det er da bare naturlig å fø en sulten unge, jeg skjønner ikke hvorfor jeg orket å holde på som jeg gjorde med min første. Jeg skylder på ammepress fra samfunnet, sykehuset og helsesøster, og er glad jeg fikk frigjort meg fra det jerngrepet når vår andre kom.

 

Håper du finner den løsningen som passer barnet ditt best. :)



Anonymous poster hash: dc2ba...016
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en myte at alle har nok melk og det er faktisk vanligere å ha lite enn det man tror. Fikk også informasjon om dette på sykehuset da jeg har hatt for lite til alle 3. Men du kan jo gi litt på kvelden? Hvis barnet har gått ned i vekt / ikke går opp som det skal så er det viktigste at barnet blir mett? Ikke at man må amme for enhver pris. Delamming kan man også gjøre , må ikke være enten eller. Hvis du ikke vil gi tillegg , så gå på kontrollveiing hver 3 dag feks. 14 dager er for lenge å vente hvis barnet ikke får nok melk:) Håper det går seg til og at du får opp melkeproduksjonen!

Endret av *Smiley*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barnet er 3mnd,så skjet lite på 3dager enten man ammer eller mater. En kan veie nyfødt hver 3 dag men ingen vits med baby på 3 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Barnet ditt sulter i grunn.... Hvordan hadde du tatt det om moren din hadde påtvunget deg en Nutrilettkur? Gi for Guds skyld barnet mat!

 

Og du har ikke erfaring som Jan fortelle deg hvordan dette går. Ingen grunn til amme mindre, selv om barnet får flaske også.

 

Anonymous poster hash: 2387e...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barnet er 3mnd,så skjet lite på 3dager enten man ammer eller mater. En kan veie nyfødt hver 3 dag men ingen vits med baby på 3 måneder.

Tenkte at man kanskje kan se om vekten går ned. Syns 14 dager uten å sjekke vekta er lenge hvis barnet er sultent og får for lite næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjenntar. Spis næringsrik mat. For å produsere melk må en spise mat med mye næring. Du trenger endel ekstra kcal.

 

Jeg merket veldig godt på melkemengden etter hvor mye mat jeg spiste.

 

Så spis, kos deg og nyt. Mat til mor er virkelig undervurdert. Melka

Kommer!

 

 

Anonymous poster hash: 428aa...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjenntar. Spis næringsrik mat. For å produsere melk må en spise mat med mye næring. Du trenger endel ekstra kcal.

 

Jeg merket veldig godt på melkemengden etter hvor mye mat jeg spiste.

 

Så spis, kos deg og nyt. Mat til mor er virkelig undervurdert. Melka

Kommer!

 

 

Anonymous poster hash: 428aa...6de

Tilføyer litt gårdssnakk:

 

Når kyrne produserer melk, gir man de ekstra næring i form av kraftfor, nettopp fordi de skal produsere melk. Samme gjelder med mennesker!

 

Anonymous poster hash: 428aa...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok morsmelk og flaske i tillegg er det beste. Får vondt av barnet ditt som sikkert er sultent! Hør på helsesøster. Tror ikke alle har nok melk. Av årsaker hadde jeg selv ikke det. Så da aldri det som noe nederlag. Sånn var det og jeg forholdt meg til det. Gav barnet nan i tillegg og barnet var fornøyd. 



Anonymous poster hash: 4a1e2...1a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...