Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #1 Skrevet 1. oktober 2014 Vi bor i et veldig lite hus (100-120 kvm fordelt på 2 etasjer) i et veldig fint område. Det er 2 min til både bhg, barne og ungdomsskole. 5 min til stranda. Huset er som sagt veldig lite, men vi har jo det vi trenger og hage ut mot skogen. MEN vi har ønsket oss større hus en stund. Vi har hele tiden snakket om at når jeg får full jobb skal vi kjøpe nytt hus. Problemet er at i dette området er det for dyrt for oss å komme inn på boligmarkedet igjen og kjøpe det huset vi vil ha. Da må vi flytte til en annen skolekrets. Det betyr jo at vi vil få større hus, men at vårt ekstremt godt etablerte barn må butte skole, vennekrets og fotballag. Her har han masse venner han har kjent siden han var liten og han trives helt supert! Så har jeg begynt å tenke litt..... kanskje vi skal bli i dette huset (og område), bygge om litt og gjøre det beste ut av det og så heller kjøpe oss en hytte? Vi elsker jo å være ute i naturen hele familien, og vi drømmer jo om å få vår egen hytte, men det vil være helt umulig å kjøpe hvis vi tar opp lån for å kjøpe nytt hus.... Så hva synes dere? Bli i vårt lille hus og kjøpe drømme-hytta? Eller kjøpe drømmehuset, men da ikke hytte og flytte barnet ut av nærområdet? Vanskelig!!!!! Anonymous poster hash: baff3...d43
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #3 Skrevet 1. oktober 2014 Kommer an på... har dere bare ett barn? Skal dere ha flere? Hvor mange soverom har dere? Om dere har et rom til hvert barn, så hadde jeg absolutt blitt, ut fra hvordan du beskriver det. Anonymous poster hash: 8fe87...99e
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #4 Skrevet 1. oktober 2014 Bli i huset. Har dere muligheter for å bygge på det dere har? Anonymous poster hash: 4cf19...f9f
HvittHus Skrevet 1. oktober 2014 #5 Skrevet 1. oktober 2014 Huset er jo ikke så lite? Vi har litt større hus over tre etasjer og det fungerer flott. Ville ikke ha revet opp barn fra sitt etablerte miljø hvis ikke det er ytterst nødvendig.
&KJ& Skrevet 1. oktober 2014 #6 Skrevet 1. oktober 2014 Helt klart bli der dere er, jeg vil tro at barnet deres setter mer pris på det dere har enn å begynne helt på ny i et større hus. Dere kan jo være på utkikk, plutselig dukker det opp et perfekt hus i nabolaget. Kanskje det tar noen år, men det gjør jo ikke noe hvis dere har det dere trenger nå.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #7 Skrevet 1. oktober 2014 Hytte har dere jo glede av i mange år, også etter at ungene fytter ut, den ekstra plassen trenger dere bare noen år til. Har omtrent samme størrelse på huset selv, aldri tenkt på det som lite (bortsett i fra en periode hvor vi bodde 5 personer det). Moren min hadde like stort hus da jeg vokste opp, nok av plass. Jeg kjenner folk som har blitt på 70 kvm og heller kjøpt hytte etter et familieråd, ungene ville heller dele rom de siste årene før de flyttet ut. God plass er overvurdert, vi har en tendens til å fylle den opp med masse unødvendige ting, helt til det nye fine store huset også begynner å kjennes for lite. Ville helt klart blitt, veltilpassede, fornøyde barn er gull verdt! Anonymous poster hash: 20d3e...96a
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #8 Skrevet 1. oktober 2014 HI her Nei, vi har ikke mulighet til å bygge UT, men vi har mulighet til å bygge OM å på den måte få litt mer plass, litt mer fellesområder. Det er det som er problemet, at vi begge synes det er fryktelig trangt her. Man blir sittende oppå hverandre liksom.... stua og kjøkkenet er vel 30-40 kvm, så det er jo ikke mye fellesområder her Men med litt arbeid vil det være mulig å lage til en liten loftstue i andreetasje også.... ellers er det 2 bad og 3 soverom. Vi har ett barn, men prøver på ett til. Anonymous poster hash: baff3...d43
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #9 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg ville blitt i huset. Kan dere bygge på? Vi flyttet for å få større plass og jeg angrer. Lån over pipa og usentral plass. Anonymous poster hash: ba142...88f
Tired mama Skrevet 1. oktober 2014 #10 Skrevet 1. oktober 2014 Hadde blitt, bygget om det man kunne gjort i huset og kjøpt meg drømmehytta! :-)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #11 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg hadde blitt Anonymous poster hash: d25af...e1a
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #12 Skrevet 1. oktober 2014 Hvordan vet du med sikkerhet at det ikke mulighet til å bygge på? Hilsen arkitekt Anonymous poster hash: cee00...0e6
Love my kidz Skrevet 1. oktober 2014 #13 Skrevet 1. oktober 2014 Hadde absolutt blitt, bygget om, samt kjøpt hytte. Genial plan!! :-)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #14 Skrevet 1. oktober 2014 Vi bor på halvparten av kvm og har to barn. SÅ forferdelig trangt kan dere da ikke ha det. Det som er alfa og omega i boligverdenen er de tre B'ene vet du - beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet. Med andre ord: jeg hadde blitt! Anonymous poster hash: 85c5c...acd
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #15 Skrevet 1. oktober 2014 I tillegg til beliggenhet, er god planløsning og ikke for mye møbler og ting og tang også avgjørende. Jeg synes alt for mange norske hjem er overmøblert og overfylte. Anonymous poster hash: cee00...0e6
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #16 Skrevet 1. oktober 2014 Hvordan vet du med sikkerhet at det ikke mulighet til å bygge på? Hilsen arkitekt Anonymous poster hash: cee00...0e6 Fordi vi har nabo på begge sider med en meter klaring mellom husveggene. Ut mot front kommer fellesvei og på baksiden hav vi en bitteliten hageflekk. Tomta er maxa ut. Anonymous poster hash: baff3...d43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå