Gå til innhold

Besteforeldrene/bonusbesteforeldre og barnebarn/bonusbarnebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er i nytt forhold med barn på hver deres kant. Hvordan relasjon har bonusbesteforeldre til bonusbarnebarn?

Spesielt der hvor besteforeldre har god relasjon til sine barnebarn?

Hvordan gjør dere det i situasjoner hvor besteforeldrene tar med barnebarna sine på ting/overnatting?

Samboeren min har to barn, mens jeg har et.

Foreldrene til samboeren min er veldig engasjerte besteforeldre og ønsker mer enn gjerne å ha barnebarna sine på overnatting/finne på ting ol. Jeg synes barna hans er heldige som har så flotte besteforeldre😊

Pappaen min er mest opptatt med sitt å være på hytta, jakte ol. Han er i bursdager og slikt. Ses av og til, men går ofte flere mnd i mellom.

Han har så mye planer med sitt. Jeg synes det er trist. Datteren min sier at bestefaren sin er opptatt og jobber.

Nå er det høstferie. Foreldrene til samboeren min har barnebarna sine på overnatting i nesten en uke. Igjen står min datter så lei seg tilbake. Jeg får vondt av henne.. men samtidig så blir det feil å nekte besteforeldrene å ha med seg barnebarna sine også...

Jeg sa til samboeren min at jeg tar med jenta mi en ettermiddag på kino, så gjør vi noe koselig sammen. Han synes det ble feil at vi skal konkurrere ovenfor at barna hans er hos hans foreldre?!

Det vil alltid være min datter som står igjen slik. Det hadde vært annerledes om min pappa også var tilstedet. Mammaen min er død.

Anonymous poster hash: fd094...749

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan hverken kreve eller forvente at dine svigerforeldre skal behandle ditt barn likte som de behandler egne barnebarn. Ditt barn må skjønne forskjellen, du må sørge for at barnet skjønner det.

Å begrense barnebarn og besteforeldres tid sammen pga stebarma i familien vil bare være utrolig stygt gjort.

Anonymous poster hash: fa9ed...684

Skrevet

Har du snakket med besteforeldrene om dette? Mulig du må "gå forbi" samboeren, at han syns det er vanskelig å ta opp eller forholde seg til. Her har vi det litt likt, men motsatt, sønnen min har engasjerte besteforeldre på min side, og er like inkludert hos "bonusbesteforeldrene" som de andre barnebarna. Men mine foreldre har ikke særlig kontakt med bonusbarnebarna. Men det siste er mest pga avstand. De inkluderes, men er ikke der på overnatting og slikt. Det blir en balanse som vi voksne må finne ut av. Vet jeg har selv måttet ta en prat eller to med div besteforeldre når vi har sett at barna har reagert på ting, eller vi (foreldrene) på forhånd har sett at noe kan by på problemer. Men heldigvis er vi stort sett samkjørte, det er bare ikke alltid så lett for dem å se hva som bør/burde gjøres. 

Skrevet

Du skal fortsette og ta med deg din datter på koseturer, samboeren din kan få være med eller han kan la vær!

Kanskje du skal prate med din far og hva med foreldrene til pappaen til jenta?

Skrevet

Dere som er i nytt forhold med barn på hver deres kant. Hvordan relasjon har bonusbesteforeldre til bonusbarnebarn?

Spesielt der hvor besteforeldre har god relasjon til sine barnebarn?

Hvordan gjør dere det i situasjoner hvor besteforeldrene tar med barnebarna sine på ting/overnatting?

Samboeren min har to barn, mens jeg har et.

Foreldrene til samboeren min er veldig engasjerte besteforeldre og ønsker mer enn gjerne å ha barnebarna sine på overnatting/finne på ting ol. Jeg synes barna hans er heldige som har så flotte besteforeldre😊

Pappaen min er mest opptatt med sitt å være på hytta, jakte ol. Han er i bursdager og slikt. Ses av og til, men går ofte flere mnd i mellom.

Han har så mye planer med sitt. Jeg synes det er trist. Datteren min sier at bestefaren sin er opptatt og jobber.

Nå er det høstferie. Foreldrene til samboeren min har barnebarna sine på overnatting i nesten en uke. Igjen står min datter så lei seg tilbake. Jeg får vondt av henne.. men samtidig så blir det feil å nekte besteforeldrene å ha med seg barnebarna sine også...

Jeg sa til samboeren min at jeg tar med jenta mi en ettermiddag på kino, så gjør vi noe koselig sammen. Han synes det ble feil at vi skal konkurrere ovenfor at barna hans er hos hans foreldre?!

Det vil alltid være min datter som står igjen slik. Det hadde vært annerledes om min pappa også var tilstedet. Mammaen min er død.

Skjønte ikke helt det der med kino; er det å konkurrere? Er vel helt normalt å dra på kino med barna sine? Og dere gjør vel annet i høstferien også?

Tenker at dere kan ikke pålegge besteforeldrene ta med datteren din, og det blir også helt feil og nekte barna dra for å skjerme din datter.

Har ikke din datter besteforeldre på farssiden?

Anonymous poster hash: 9ae44...e6a

Skrevet

Jeg vil aldri nekte svigerforeldrene mine å være sammen med barnebarna sine.

Lurer på hva andre som er i samme situasjon gjør?

Jeg har snakket med pappaen min om det å være delaktig i livet til datteren min, men han lover og klarer ikke å følge det opp dessverre.

På pappaen sin side har hun kun farfar og han er dessverre enda mindre tilstede enn min pappa er.

Det samboeren min mente med å konkurrere var vel at barna snakker sammen og kan "skryte"av hva de har gjort og slikt. Men jeg tenker at det er sårt for henne når dem drar til sine besteforeldre flere ganger i mnd. Så noe føler jeg at jeg må gjøre også...

Skrevet

Jeg vil aldri nekte svigerforeldrene mine å være sammen med barnebarna sine.

Lurer på hva andre som er i samme situasjon gjør?

Jeg har snakket med pappaen min om det å være delaktig i livet til datteren min, men han lover og klarer ikke å følge det opp dessverre.

På pappaen sin side har hun kun farfar og han er dessverre enda mindre tilstede enn min pappa er.

Det samboeren min mente med å konkurrere var vel at barna snakker sammen og kan "skryte"av hva de har gjort og slikt. Men jeg tenker at det er sårt for henne når dem drar til sine besteforeldre flere ganger i mnd. Så noe føler jeg at jeg må gjøre også...

Kjære vene- du kan da ta med barnet ditt både på kino og andre ting du måtte ønske. Om hun så er på kino hver dag har ikke de andre barna noe med det- de er jo på ferie.

Mener din samboer dette skal gå begge veier? Får ikke barna hans prate om ting de har gjort hos besteforeldrene? Merkelig opplegg og neppe noe som fører til bedre relasjon mellom "søskene".

Hva med å legge det frem slik du har gjort her overfor faren din? Kan jo være han snur. Og om det en dag snur; ville du "krevd" at han tok med stebarna dine?;-)

Anonymous poster hash: 9ae44...e6a

Skrevet

Her er det såpass nytt enda så vanskelig å si.

Min samboer har ikke barn fra før,

Men syns ikke barna blir behandlet noe dårlig selv om de er bonus.

Vi kommer ikke til å presse noen til å gjøre likt på vårt kommende barn og mine fra før.

Anonymous poster hash: a28aa...a98

Skrevet

Det er dette som er så kjipt med mine og dine barn. Men sånn er det bare. De ungene må få lov til å kose seg med besteforeldrene sine, og de besteforeldrene er ikke forpliktet til å ta ditt barn med.

Men når det gjelder det at du vil ta jenta med på kino, så synes jeg det er dårlig gjort av mannen din å si sånn. Klart at du skal lage kos for jenta i hennes høstferie. Skulle bare mangle. Da får heller de andre barna velge å være hjemme i stedet da dersom de er redd for å gå glipp av sånt :)

Anonymous poster hash: 03891...926

Skrevet

Dytter..

Skrevet

Ta jenta på kino og gjør det koselig for henne! Det er ikke konkurrering.

Anonymous poster hash: d32c6...931

Skrevet

Barnet ditt som blir taperen i denne situasjonen, og enda mer synlig blir det om det kommer flere barn etter hvert. Hun vil alltid bli stående på sidelinjen, og det føles vondt.

Om svigerforeldrene dine er rause mennesker, så kan jo du og samboeren prøve å legge frem hvordan barnet ditt føler det. Kanskje inkluderer de henne også.

Ønsker de kun sine egne barnebarn, så er det ingenting å gjøre med det.

Får vondt av den lille jenta.

Anonymous poster hash: 06b69...57a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...