Gå til innhold

Blir så irritert på samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sitter å spiller dataspill hver eneste dag, alt fra en halvtime til flere timer om dagen. Jeg har gitt beskjed at jeg setter slettes ikke pris på at han spiller på dagtid når ungene er våken, og det hører han på som regel. 

Igår skulle vi se film sammen, men han endte opp på dataen så jeg og eldste så alene. Han er alltid så glad og fornøyd når han får sin daglige dose, men sier jeg ifra at jeg ikke liker det blir han forbanna å sier jeg nekter han å gjøre ting han har lyst til. Jeg synes det er ok at han sitter litt når ungene er i seng, men igår spratt han seg en øl klokka 12 på kvelden når jeg la meg og satt seg på dataen. Ja, han skulle opp samtidig som meg idag.

Når jeg hinter fram at jeg ikke liker at han binder seg til dataen (han spiller ett sill med andre folk som gjør at haner stuck 30-60 min i strekk) så blir han grinete og spør hva annet han liksom skal finne på.

Jeg blir helt oppgitt, og jeg kjenner jeg blir forbanna bare han setter seg foran pcn. Det er forsåvidt det første han gjør i helgene og når han våkner, rett på dataen. Jeg vil ikke at mine unger skal se at stefar loffer foran pcn hele dagen, og sitter der i flere timer. Tips til hvordan jeg kan få han til å kutte ned på dette? Jeg er av den oppfatning at dataspill kommer i siste rekke i husholdet, det er slettes ikke han....

Anonymous poster hash: 2c0e4...bb1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umoden?? Alder?

Anonymous poster hash: d1213...82c

Skrevet

Først og fremst ville jeg ikke ha fokusert på pc-tid, men alenetid. Hvor mye alenetid er det greit at hver av dere har om dagen/ i uka? Dette må dere bli enige om og det bør være likt for begge. Om han bruker all sin tid til å spille pc-spill, så får det være opp til han, men du burde ha muligheten til å dra på cafe, shoppe, være med venner, lese en bok, gå tur eller hva det nå er du måtte ønske like mye som han bruker tid på sitt.

Anonymous poster hash: 9ac44...041
Skrevet

Problemet er vel heller at du kjeder deg når han er på pcen? Her er både jeg og samboeren interessert i pc-spill, men vi gjør det etter leggetid for ungene. Og vi har selvsagt mer fornuftige interesser også, vi går turer hver helg og har et sosialt liv utenom pc. Hvis det blir sånn at han heller prioriterer pc foran f.eks venner hadde jeg blitt bekymret.

Anonymous poster hash: 650b2...27c
Skrevet

Han er 32 år gammel, vil ikke si han er umoden annet enn når det gjelder akkurat den spillinga. Føler noen ganger jeg bor sammen med en 15 år gammel gutt sånn som han hoier der borti pc-kroken. Jeg har vanskelig med å få han med på ting, når barna mine er hos sin pappa så vil sambo bare sitte hjemme å spille på pcn. Arrangerer jeg brettspill, besøk, dra på besøk, gå tur osv, så gjør han det med en surmulende mine.

Jeg er også interessert i pc-spill, men jeg sitter ikke flere timer hver dag. Hans alenetid er når det passer han å sitte på pcen. Jeg har mange ting jeg kan sysselsette meg med, men jeg føler at spillet og hans alenetid er viktigere enn ting vi gjør sammen. Eksempel, jeg hadde migreneanfall og var borte fra jobb for et par uker siden. Den dagen hadde han fri fra jobb, så jeg spurte om han kunne være så snill å dra å hente medisin til meg siden jeg var fri, jeg hadde så vondt at tårene trillet. Svaret? Ja jeg skal bare spille ferdig denne kampen først.... Husarbeidet ble heller ikke gjort den dagen. Sier jeg noe til han blir han bare sur og påstår jeg prøver å kontrollere han fordi jeg ikke tåler å se han gjør noe han har lyst til. Vel, han gjør det han har lyst til flere timer om dagen. Blir frustrert....

HI

Anonymous poster hash: 2c0e4...bb1
Skrevet

Da er det ikke greit, og han har et problem. Kan han ikke gå fra spillet uten å gå rett i forsvar har han en avhengighet, og det er sinnsykt slitsomt. 

Han må få ultimatum, kutte ut/roe ned på pcbruken eller så må du seriøst vurdere om forholdet er noe å satse på.

Anonymous poster hash: 650b2...27c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...