Gå til innhold

ut på "vift" med baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg som sliter med å komme meg ut av hus med den lille..?

Hun er snart 4 uker så har jo ikke hastverk.

jeg har vært hos legen, HS og på butikken kjapt. På besøk en gang..

jeg syntes det er bedre å gjøre de tingene når barnefar er med for da føler jeg meg litt tryggere da dette er mitt første barn.

er redd for at hun skal være for lite/mye kledd. Sitte vondt i bilstolen.

jeg vill ikke at hun skal sitte i den for lenge osv..

Trenger egentlig en tur til tannlegen,men vill ikke ta hun med der.

Vill til frisøren,men har tenkt til å drøye det en mnd kanskje..

kan jo pumpe meg og få noen til å sitte her i maks 2 timer..

men jeg syntes det er vanskelig å være vekk fra ho også.har vært borte fra henne en halvtime en gang..

Vet ikke helt hva jeg vill med dette innlegget men..

hva er vanlig liksom!?

Bør jeg vente med alt det jeg vill når jeg ikke føler meg så sikker enda..

sitter dere stucked hjemme :-p ?

Anonymous poster hash: 05b20...c6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er nok litt hysterisk:) 

Anonymous poster hash: 39548...111
Skrevet

Ta det i ditt tempo du. Men stol på deg selv. Du klarer fint å ta med lille på "vift"

Jeg også hadde så mange spørsmål og tenk om... Måtte liksom venne meg til dette nye ansvaret før jeg våget meg ut.

Anonymous poster hash: eefbc...344

Skrevet

Du er aldeles ikke hysterisk nei!! Jeg var også sånn, og de fleste av mine førstegangsmødrevenninner har også i større eller mindre grad kjent på det samme.

Slapp av og gjør det du har lyst til, plutselig en dag så kjenner du at du har lyst til å gjøre noe annet :) kos deg med babyen din :)

Anonymous poster hash: 29469...18c

Skrevet

Dette vil gå seg til. Med min første virket alt uoverkommelig, men etterhvert som jeg prøvde meg mer og mer "ute i verden" fant jeg ut at ting går jo fint. Og etterhvert syns jeg det var helt greit å dra ut med babyen. Og når nr to kom bare 15 mnd etter første hadde jeg med han overalt uten å tenke over saken

Anonymous poster hash: 6de99...5d2

Skrevet

Gjør som det passer deg, det går seg til etterhvert. Men kanskje greit å prøve litt selv om du syns det er litt skummelt. Selv har jeg ikke hatt noe problem med å ta med baby, og var stadig ute på vift alene, men følte på samme måte som deg når det gjelder å forlate babyen. Følte uro bare jeg gikk alene inn i butikken mens baby og pappaen satt og ventet.

Skrevet

Er det bare meg som sliter med å komme meg ut av hus med den lille..?

Hun er snart 4 uker så har jo ikke hastverk.

jeg har vært hos legen, HS og på butikken kjapt. På besøk en gang..

jeg syntes det er bedre å gjøre de tingene når barnefar er med for da føler jeg meg litt tryggere da dette er mitt første barn.

er redd for at hun skal være for lite/mye kledd. Sitte vondt i bilstolen.

jeg vill ikke at hun skal sitte i den for lenge osv..

Trenger egentlig en tur til tannlegen,men vill ikke ta hun med der.

Vill til frisøren,men har tenkt til å drøye det en mnd kanskje..

kan jo pumpe meg og få noen til å sitte her i maks 2 timer..

men jeg syntes det er vanskelig å være vekk fra ho også.har vært borte fra henne en halvtime en gang..

Vet ikke helt hva jeg vill med dette innlegget men..

hva er vanlig liksom!?

Bør jeg vente med alt det jeg vill når jeg ikke føler meg så sikker enda..

sitter dere stucked hjemme :-p ?

Anonymous poster hash: 05b20...c6f

Gjør som du selv føler for du :) jeg hadde ikke noe problemer med å reise ut et par timer da min var blitt et par mnd. gammel, men jeg likte ikke å ta han med ut før han var mye større. Verden ble for stor og skummel for en sånn liten tass ;) det er så forskjellig hva vi liker å gjøre, men uansett tar ikke barna skade hverken av å være inne eller å gå ut. Så bare gjør det du føler for du :)

Anonymous poster hash: d5c5c...2ca

Skrevet

Det går seg til :) Ikke stress, så lenge det ikke er slik at du egentlig har kjempe lyst men nesten får litt angst ved tanken og at det hemmer deg i hverdagen ser jeg ikke problemet!

Med min første var jeg også redd for rare ting. Syntes det var skummelt å dra til byen, for hva om noe skjedde? Hva om babyen begynte å gråte og jeg ikke klarte å roe den? osv osv.... etter et par mnd roet det seg :) Tror det er veldig vanlig med første altså :) Herregud, jeg måtte jo se til min sovende baby hvert 15 min den første uka for jeg var redd for at han plutselig skulle slutte å puste :D

Anonymous poster hash: 7073d...d67
Skrevet

Gjør som du føler for :)

Jeg tok det ganske med ro de første seks - åtte ukene, ammingen ble rutine, jeg ble kjent med lilles lyder, reaksjoner, soverutiner osv... en veldig koselig tid <3

Jeg og pappaen ble vant til nye rutiner, det å være mamma og pappa, sammen og hver for oss...

Anonymous poster hash: b5de2...000
Skrevet

Har det noe hast?  

Regner med at det er første barnet ditt, da har du jo mulighet til å ta ting helt i ditt eget tempo.  

Begynn med å komme deg til tannlegen hvis det er noe du faktisk trenger.  Få pappaen eller en annen til å være med og sitte med babyen på venterommet.  

Det er helt vanlig at førstegangsmødre er litt hysteriske, bekymrer seg for alt mulig og føler seg usikre.  Du skal sikkert ha nærmere ett år med permisjon, så du har god tid.   

Anonymous poster hash: 449ca...fbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...