Gå til innhold

Noen som kan litt angående bilverksted?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på EU-kontroll med bilen på merkeverskted, og fikk beskjed at det ville koste rundt 12000,- og reparere bilen. Jeg sa ja til å bestille deler og dekk, og fikk beskjed at de skulle ta kontakt når de kunne sette meg opp på time. Jeg hørte aldri mer fra dem, og i mellomtiden tok jeg også bilen på en Mecha verksted og fikk vite at de kunne gjøre jobben for 8000,-

Nå lurer jo jeg på hvordan dette blir da når det andre verkstedet visstnok har bestilt inn delene til min bil allerede. Kan jeg ringe dem og si jeg ikke vil hareperasjonen likevel, og må jeg da kjøpe delene de har bestilt? Kan jeg bruke det argumentet at jeg aldri hørte noe fra dem?

Jeg er jo ikke sint på pengene mine, kan jeg spare 4000,- så gjøre jeg jo det. Er det noe lovverk som sier jeg har bundet meg til merkeverkstedet nå?

Anonymous poster hash: 1a9b8...e80
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytt

Skrevet

Pris forskjellen er vel at merkeverksted bruker originale deler.og kan være det er leveringstid på delene derfor du ikke har hørt noe.

Du har jo bestilt delene så da har du en avtale med de

Skrevet

Jeg hadde nok kontaktet merkeverkstedet før jeg sa GO til meca, kan hende du må betale for delene!

Skrevet

Ja jeg ringte merkeverkstedet igår å fikk beskjed at de skulle ringe meg idag. De har enda ikke ringt, og dette blir da andre gangen de sa de skulle ringe og ikke gjorde det. Vet ikke hvor interesserte de kan være da i å få reparert den bilen min, avtale eller ikke.

HI

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Vil tro at de delene kan brukes på en annen bil eller at de kan sende delene i retur. Litt fleksibilitet må verkstedet vise.

Skrevet

Hvor lenge er det siden delene ble bestilt og hvor mange ganger har du etterspurt dette? Det har litt å si. Er det 14 daer siden og du har kontaktet de kun en gang ville jeg krever betaling for tapte arbeidstimer, men ikke delene. Er det 4 mnd siden og du har ringt de mange ganger og mast og deretter sagt "om ikke dette blir tatt hånd om umiddelbart, finner jeg noen andre som kan gjøre det", venter 14 dager og så forteller at det er gjort hos andre- null betaling.. Det er et flott uttrykk det der "innen rimelig tid"

Anonymous poster hash: a4070...8b5

Skrevet

Det er rundt 1 mnd siden jeg var der på EU-kontroll. De skulle da bestille deler og dekk, så ta kontakt når de var kommet for å sette opp en time. Men jeg hørte da altså aldri noe fra dem. Ringte igår å spurte om jeg var bundet til å kjøpe de delene ettersom jeg hadde fått bedre tilbud en annen plass, men fikk da beskjed om at en annen kar skulle ringe meg idag ettersom han visste mer. Har enda ikke hørt noe, er spent på om de faktisk ringer og hva de kommer til å si. Men ja, jeg har ventet på time i en mnd, men ikke hørt noe.

HI

Skrevet

Ring dem i dag også. Si til personen du snakker i tlf med at du nå har bestilt time hos meca, og derfor ikke ønsker å bli oppringt. Kanskje det løser seg? Hvis de da vil ha deg som kunde, må de kunne svare deg med èn gang, eller ringe deg opp igjen i løpet av en time. Man driver et firma, man må sette av tid til en telefon fra en kunde! 

Anonymous poster hash: dbc68...bcc
Skrevet

Ja syns det er litt slapt. Skal vente ut dagen og om jeg ikke hører noe kommer jeg til å ringe å si at siden jeg ikke har hørt noe fra dem så har jeg bestilt time på et annet verksted. EU-kontrollen min skulle vært ferdig i august, jeg har fått frist ut oktober å gjøre bilen EU-godkjent, så kjenner jeg begynner å stresse litt.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...