HvittHus Skrevet 1. oktober 2014 #1 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg skal bli bestemor og sitter og kikker litt på gode hjelpemidler som vi ikke hadde første gangen jeg ble mor. Tenkte vi besteforeldrene kunne kjøpe inn et bæretøy eller en bæresele til de vordende foreldre. Hva hadde/har du best nytte av? Ergobaby? Elastisk sjal? Meitai?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #2 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg hadde mei tai, Manduca og ringslynge. Jeg var glad i alle selene. Mancuca eller Ergo passer nok best til folk flest, siden de ligner mest på vanlige seler. Ringslynge er genialt for folk som parkerer bilen i nede, og går opp alle trappene med babyen på armen, hvis foreldrene bor i blokk uten heis. Anonymous poster hash: cc215...1a5
PrinsesseHengepupp Skrevet 1. oktober 2014 #3 Skrevet 1. oktober 2014 Elastisk sjal til nyfødt nurk, ergo(eller lignende) uten innlegg til litt senere, erfaringsmessig blir nyfødtinnlegget til den typen seler sjelden brukt, dermed funker ergo'en (o.l.) best fra sånn 4-5 mnd-alder. Frem til da er elastisk sjal greit.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #4 Skrevet 1. oktober 2014 Av de sommer på markedet nå er Ergobaby 360 den absolutt beste. Ergobaby har veldig god ergonomi for både foreldrene og baby, og det er den eneste bæreselen på markedet der barnet kan sitte framovervendt uten å ha en skadelig stilling for hoftene, fordi barnet er fortsatt i "froskestilling". Den kom i år, så sikkert ikke så mange her som har erfaring med den Den koster rundt 1200kr, og spedbarnsinnlegg må kjøpes i tillegg om den skal brukes fra nyfødt, men den er absolutt verdt det Men det finnes mange andre som er ok også, bare ikke kjøp Babybjørn, den er ikke bra for barnets hofter :-/ Anonymous poster hash: d4c12...203
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #5 Skrevet 1. oktober 2014 Caboo er et elastisk sjal som er "sydd sammen" slik at det er enkelt å ta på og plassere ungen i, og man slipper å stå der hjelpeløs med fem meter sjal og en skrikende unge mens stressnivået når nye høyder. Anbefales på det sterkeste - er så enkelt i bruk både for ungen, foreldre og besteforeldre Passer fra nyfødt og opp til rundt 9 kg. Etter det er ergo supert, ble selv aldri venn med nyfødtinnlegget, føltes som ungen skulle falle ut når som helst, men uten er den topp for liten og stor. Anonymous poster hash: b1f9b...986
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #6 Skrevet 1. oktober 2014 Har kjøpt caboo til babyen som snart kommer ut. Det er et slags elastisk sjal uten så mye knyting. Men har ikke prøvd det enda :-) Sist brukte jeg elastisk sjal i begynnelsen og manduca etter hvert. Syntes det var litt styr å knyte sjalet, men veldig behagelig når det først var på, derfor kjøpt caboo nå. Veldig fornøyd med manducaen. Den ble brukt fra ca 4 mnd alder til mini var 3,5 år. Anonymous poster hash: 06f63...1ee
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #7 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg har Manduca, og elsker den. Barnet liker den også, og sitter i den selv nå som hun er 3 år. Anonymous poster hash: 891f5...410
ms.Pond Skrevet 1. oktober 2014 #8 Skrevet 1. oktober 2014 Sitter og ser på caboo dx, den ser lovende ut! Hadde knytesjal sist, men det ble så innmari tett og varmt, og så var det et herk og stå på en slapsete parkeringsplass og knyte, med ender som datt ned i sørpa.
augustmini Skrevet 1. oktober 2014 #9 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg har ergobaby med spedbarnsinnlegg og bruker den masse. Synes den føles veldig trygg og jeg får ikke vondt i ryggen. Den er også "idiotsikker" da jeg er redd for å knyte feil. Har dog ikke prøvd noen andre.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #10 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg hadde elastisk sjal til nyfødte. Med en gang de ble 3-4 måneder kom de over i manducaen, som både jeg og samboer elsker å bruke. Anonymous poster hash: 062b2...70d
yogajente Skrevet 1. oktober 2014 #11 Skrevet 1. oktober 2014 Elastisk sjal til nyfødt nurk, ergo(eller lignende) uten innlegg til litt senere, erfaringsmessig blir nyfødtinnlegget til den typen seler sjelden brukt, dermed funker ergo'en (o.l.) best fra sånn 4-5 mnd-alder. Frem til da er elastisk sjal greit. Stemmer ikke her, brukte selen mest med innlegg når junior var så liten. Brukte det faktisk mer enn vogna også :-) Til HI: det er litt smak og behag. Ergoselen er genial fortsatt, junior er 14 mnd. Men ser at ved evt neste barn vil jeg ha et elastisk sjal til den helt første tiden da junior var for liten for selen de første ukene følte jeg. Fordelen med selen er jo at pappaen også har brukt den, veldig kjapt og enkelt å stille inn reimene. Et sjal hadde han nok ikke giddet.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #12 Skrevet 1. oktober 2014 Elastisk sjal (Babylonia tricot slen, Caboo osv.) er anbefalt (av fysioterapeuter) for den første tiden (fremfor nyfødtinnlegg i f.eks. Ergobaby). Ergobaby original, Ergobaby Performance, Ergobaby 360 og Manduca er kjempebra ergonomiske bæreseler. Anonymous poster hash: ba669...555
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå