Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #1 Skrevet 1. oktober 2014 noen her som har tatt en slik test? Kan du fortelle litt om prosessen? Inn til samtale først? så blodprøve samme dag? eller..? Anonymous poster hash: bd164...5e7
MarshOfDecay Skrevet 1. oktober 2014 #2 Skrevet 1. oktober 2014 Alt skjer samme dag. Litt prat, innlevering av skjema der du på forhånd har utfylt informasjon om hele slekten din mtp kreft. Gjennomgang av skjemaet og så er det blodprøver. Tok ca 30 min. Skal ta 4-6 mnd å få svar.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #3 Skrevet 1. oktober 2014 Alle kan vell ikke ta? De som har denne gen feilen har større sjangse for eggstokk kreft også Anonymous poster hash: 127f5...4bc
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #4 Skrevet 1. oktober 2014 jeg og søsteren min skal dit sammen med mammaen vår.. noen som vet om de kommer til å teste oss alle, eller kun mammaen vår i første omgang?? HI Anonymous poster hash: bd164...5e7
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #5 Skrevet 1. oktober 2014 Det kommer jo an på hvorfor dere skal testes? dersom det er tale om arvelig brystkrefttype i nær familie skal dere vel alle testes? Anonymous poster hash: 9f6c5...170
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #6 Skrevet 1. oktober 2014 ja, det er selvfølgelig om vi har genet for brystkreft (BRCA1 og BRCA 2) vi skal testes for.. (hvorfor ellers hadde jeg spurt her inne om gentest brystkreft...) men hvis de tester mamma, og hun ikke har genet, så er det vel ingen vits å teste oss barna? Eller er mine genetikk kunnskaper helt på villspor? De ville vi skulle komme samtidig alle sammen.. og derfor spør jeg om noen vet om det er sannsynlig at vi tar testen nå alle sammen, eller om de kun tester mamma nå. (kan selvfølgelig ringe dem, men har ringt maaange ganger om forskjellige ting de siste dagene, så jeg tenkte å prøve å finne ut av det på annet vis først..) HI Anonymous poster hash: bd164...5e7
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #7 Skrevet 1. oktober 2014 Hvis enten din mor eller far har denne gen-feilen så er det 50% sjanse for at du har arvet denne feilen Jeg vet ikke om alle blir testet Men de gen folkene har tid til å snakke med dere om dette Enten tar dere prøve der samtidig eller kommer igjen senere Husk at dette genet gjelder BÅDE brystkreft OG eggstokk kreft Anonymous poster hash: 127f5...4bc
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #8 Skrevet 1. oktober 2014 ingen vet om moren min har genet - men hun har hatt brystkreft derfor vil vi nå testes.. Anonymous poster hash: bd164...5e7
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #9 Skrevet 1. oktober 2014 Hvis jeg var deg, så ville jeg ha testet meg i samme rennet. (men dere får masse informasjon når dere kommer til timen) Anonymous poster hash: 127f5...4bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå