Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #26 Skrevet 2. oktober 2014 Helsesekretærer er utdannet de også, bare sånn at det er sagt. Vi går ikke på kurs, men skole og får autorisasjon. Anonymous poster hash: 90c6f...7d0
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #27 Skrevet 2. oktober 2014 Har tatt noen blodprøver på sykehus også, og kan ikke si at jeg har merket noe forskjell på hvordan prøvene har blitt tatt. Så jeg har god tro på at de som tar prøver både på legesenter og sykehus har god kontroll på hva de gjør. Man kan nok være uheldig begge plasser. Jeg har nok ikke presset godt nok etter stikket siden jeg var litt uheldig denne gangen. Syntes dama som tok prøven var både flink og hyggelig:-) Hi Anonymous poster hash: 11a66...82a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #28 Skrevet 2. oktober 2014 Beklager anonym over her. Jeg så at jeg hadde formulert meg dårlig. Mente ikke at helsesekretærer ikke har utdannelse. Jeg har all tillit til at dere har en god utdannelse og at dere kan jobben deres. Hi Anonymous poster hash: 11a66...82a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #29 Skrevet 2. oktober 2014 Da jeg gikk på tannlegehøyskolen måtte vi øve oss på å ta blodprøver på hverandre. Ble en del prøver i begge armer da vi skulle se på endringer i forbindelse med kost, trening etc. Skulle i bryllup etter en slik runde, og så ut som en sprøytenarkoman. Det går over, HI, men ser ikke så bra ut mens det står på. Anonymous poster hash: a4e80...d2f
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #30 Skrevet 2. oktober 2014 Der kom blåmerket. Fortsatt gjør det veldig vondt. Hva er det som gjør at man får blåmerke? Blødning under huden? Legger ved bilde. Den lille rundingen viser stikket, den store viser blåmerket. Hi Anonymous poster hash: 11a66...82a Anonymous poster hash: 11a66...82a Årsaken til at det gjør vondt er fordi det blir et press i området og muskulaturen der blodet nå har samlet seg. Når du prøver å tøye og bevege armen så blir presset fra muskulaturen større og derfor gjør det vondt. Men det er likevel bevegelse som får det til å gå raskere bort, så ikke slutt å bruke armen din. Siden det nå er over et døgn siden så kan du begynne å massere lett på blåmerket du ser. Masser litt i alle rettninger over blåmerket, og avslutt alltid med flere drag i retning oppover armen din. Da vil du skape mer sirukulasjon der og det går raskere for kroppen å kvitte seg med det blodet som lager blåmerket. Når du masserer på det så kan det hende at det vil begynne å se langt verre ut og at blåmerket er blitt større, men det er bare fordi du med massasjen sprer blodet i vevet (som jo skal bort) litt utover. Så om du masserer der og det ser langt verre ut, så ikke la deg skremme - totalt sett blir du raskere kvitt blåmerket, og du blir raskere kvitt smerten pga presset. Nr 7 Anonymous poster hash: 1c49c...c71
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #31 Skrevet 2. oktober 2014 En ting til... jeg var hos lege i dag, og selv om jeg ikke tok blodprøver i dag så måtte jeg rose helsesekretæren hans. Jeg har tatt masse og ofte prøver på sykehus siste halvåret, og vært innom en god del bioingeniører i den forbindelse. Min leges helsesekretær er imidlertid dyktigere enn alle (bortsett fra ei) bioingeniørene på sykehuset! Og det syntes jeg hun fortjente å høre! Anonymous poster hash: 1c49c...c71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå