Gå til innhold

Noen Med Bugaboo erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på om jeg bør velge Cameleon eller Buffalo?

Har noen av dere erfaringer med disse modellene som kan få meg til å klare å velge...?

Man vet jo liksom ikke hvordan vognen er etter en liten runde i butikken...

Hilsen småforvirret førstegangs Bugaboo kjøper😮

Anonymous poster hash: 2e130...862

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bugaboo cameleon, er veldig fornøyd med den. Den er super både i by og på turtrilling. Litt tung på grusveier og i skogen, men da går det stort sett i bæresjal hos oss likevel. Hadde med vognen på cruise og trillet på de fleste typer underlag fra brostein til sand. Ingen problemer med å komme fram i trange båtkorridorer heller. 

Anbefaler å investere i vinterhjul foran, ellers blir det trasig i slapseperioden. Digger størrelsen, at den er så nett og kommer fram over alt i butikker og ellers uten å skumpe borti noe og bruke mange vendinger for å runde hjørner ol, den kan snu på en femøring og er så lett å styre at du kan gjøre det med en hånd. Samtidig er den solid og stødig, og babyen har god plass. Det eneste jeg ikke applauderer er at det er trangt under bagen; hvis man skal ha plass til poser ol. Men det er ikke avgjørende for meg. 

Buffalo kjenner jeg ikke, så den kan jeg ikke uttale meg om. 

Anonymous poster hash: c1551...453
Skrevet

Jeg hadde cameleon og hatet den. Den er skranglete, håpløs i snø, lite lun, ikke vindtett, og sittedelen er svært kort. Svært lite plass under. Den passer rett og slett ikke for norske forhold. Jeg bor i Oslo sentrum så det er ikke sånn at jeg drar den rundt i skogen heller. Naboens barn på 18 mnd er allerede for lang for vogna så de selger den nå. Buffalo kjenner jeg ikke til.

Skrevet

Har brukt Cameleon i Stavanger og Bergen sentrum og var kjempe fornøyd. Med vinterhjul kommer man dit man skal i slapsen, ellers var vognen stor nok for gutten og nett nok til å passe i tranger dører, trengte lite plass på avsatsen og passet i den bitte lille bilen vår.

Gutten var bra lang, men trivdes bedre i den enn i Babyjogger City Mini som vi kjøpte når han var 2 år. Så vi brukte den så å si hele tiden, helt til han sluttet med vogn.

Den ser like fin ut flere år senere.

Anonymous poster hash: a42b3...78f

Skrevet

Har cameleon og har vært kjempe fornøyd. Lett og fin størrelse på den. Eneste er at det er lite plass under vognen med bagdelen på. Brukt den på stranden, i byen og langt nord der jeg bor. Når det er mye slaps tar jeg bare å kjører med de store hjulene forann men er sikkert lurt å ha vinter hjul

Skrevet

Vi har bugaboo cameleon, er veldig fornøyd med den. Den er super både i by og på turtrilling. Litt tung på grusveier og i skogen, men da går det stort sett i bæresjal hos oss likevel. Hadde med vognen på cruise og trillet på de fleste typer underlag fra brostein til sand. Ingen problemer med å komme fram i trange båtkorridorer heller. 

Anbefaler å investere i vinterhjul foran, ellers blir det trasig i slapseperioden. Digger størrelsen, at den er så nett og kommer fram over alt i butikker og ellers uten å skumpe borti noe og bruke mange vendinger for å runde hjørner ol, den kan snu på en femøring og er så lett å styre at du kan gjøre det med en hånd. Samtidig er den solid og stødig, og babyen har god plass. Det eneste jeg ikke applauderer er at det er trangt under bagen; hvis man skal ha plass til poser ol. Men det er ikke avgjørende for meg. 

Buffalo kjenner jeg ikke, så den kan jeg ikke uttale meg om. 

Anonymous poster hash: c1551...453

Som om jeg skulle skrevet det selv ;-) Veldig fornøyd med Bugaboo Cameleon som vi hadde til yngste. Hun brukte den hele vognperioden. Jeg har faktisk ikke noe negativt å si om den vogna:-)

Skrevet

Jeg liker Cameleon best. Av den grunn at jeg syns den er lettere og enklere å håndtere enn buffalo. Brukte vinterhjul når det var snø.

Elsker den vogna :)

Skrevet

Har cameleon og er veldig fornøyd. men ville nok kjøpt buffalo om jeg skule kjøpe nå. den fantes ikke da jeg kjøpte vogn.

den har bedre plass under, er høyere og har innebygd solskjerm.

om du velger cameleon må du kjøpe vinterhjul.

tror du blur fornøyd uansett:-)

Anonymous poster hash: 057e1...31f

Skrevet

Hei, jobber med salg av disse vognene. De aller, aller fleste har Bugaboo Buffalo - og er svært fornøyd med den. Ikke noe galt med Cameleon, men mange skifter til vinterhjul fremme da de små hjulene ikke egner seg for vinter. Anbefaler deg Buffalo, les gjerne denne testen for å danne deg et bedre bilde av hva du er ute etter.

http://www.klikk.no/foreldre/article890279.ece

Anonymous poster hash: 6700f...782
Skrevet

Vi har buffalo og er kjempefornøyd med den. Lett å løfte, lett å slå sammen for frakt i bil eller for oppbevaring i en liten gang leilighet, lett å manøvrere, stor plass i bagen til babyen, man får kjøpt egen sommerkalesje med innebygd myggnetting som vi har vært veldig fornøyd med nå i sommer.

Har ikke prøvd Cameleon da, så aner ikke hvordan den er i forhold.

Anonymous poster hash: 21b8d...954

Skrevet

Som selger (i butikk) av bugaboo, som eier av bugaboo cameleon og donkey sier jeg buffalo fremfor cameleon...

Ja, du får kjøpt vinterhjul til cameleon, men de har ikke full svingbar radius og er mye dårligere enn cameleon sine vinterhjul. 

Snø og cameleon med de små hjulene er håpløst, selv om jeg hadde den innstilling at jeg ikke skulle ha vinterhjul. Du kan snu håndtaket og trille de store hjulene først, men det er ikke alltid like ideelt. 

Anonymous poster hash: d6433...ffb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...