Gå til innhold

Tips til sunn mat på nattevakt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Til nå har jeg pleid å bare drikke en liten flaske cola, men har sluttet med brus nå pga vil ned 10kg. Og bare en brus på 9 timer blir litt dumt.

 

Må være noe som er kjapt å spise. Og sunt.

 

Anonymous poster hash: eb1c6...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- matmuffins, feks med grønnsaker

- omelett

- salat med kylling

 

 



Anonymous poster hash: b74ab...ca9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis før du går på vakt og før du legger deg. Og et par knekkebrød hvis du blir veldig sulten på natta. Men ellers bør du unngå å spise på natta! Forbrenning og stoffskiftet går i dvale,særlig fra 03 og utover,og du legger på deg om du spiser mye på natt.

 

Anonymous poster hash: cd3ca...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber mye natt, og det er travelt som oftest så er avhengig av mat. Går som oftest i knekkebrød evt salat tidelig på natta. Klarer ikke å gå 9 timer uten å spise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis før du går på vakt og før du legger deg. Og et par knekkebrød hvis du blir veldig sulten på natta. Men ellers bør du unngå å spise på natta! Forbrenning og stoffskiftet går i dvale,særlig fra 03 og utover,og du legger på deg om du spiser mye på natt.

 

Anonymous poster hash: cd3ca...054

 

 

Så du foreslår at man går gjennom 9 timers arbeidsdag sulten? Man blir sikkert både effektiv og lykkelig av det gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser fem måltider fordelt på hele døgnet.
Jobber selv bare natt.
Er på slanken så målet er å ta av 1 kg i uken, og det får jeg kun til ved å spise 3 måltider iløpet av natten, og da selvfølgelig to måltider hjemme.

Jeg har 10 timersskift, det går ikke å spise før og etter jobb, det ville vært totalt ansvarsløst da jeg er så sulten at det blir vanskelig å konsentrere meg om ansvaret jeg har.

Når jeg jobber natt blir matdagen min snudd slik at dag blir natt og omvendt.

Spiser 2 mellommåltider og 3 hovedmåltider i løpet av dagen.

På natt spiser jeg kl 22-23, 1-2, og siste måltid kl 5-7.

Holder forbrenningen i gang, SELV om det er natt.

Har prøvd å la være å spise på natt, eller spise før og etter jobb, men har da enten stått stille på vekten, eller gått opp.

Spise mye cottage cheese med syktetøy og banan, sjyr yoghurt, hjemmelagde knekkebrød, avokado med salt og pepper (metter mye), nutrilettbar.

Kan kun spise ting sm metter, eller blir jeg sulten igjen fort, og dte går ikke.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Spis før du går på vakt og før du legger deg. Og et par knekkebrød hvis du blir veldig sulten på natta. Men ellers bør du unngå å spise på natta! Forbrenning og stoffskiftet går i dvale,særlig fra 03 og utover,og du legger på deg om du spiser mye på natt.

 

Anonymous poster hash: cd3ca...054

 

 

Så du foreslår at man går gjennom 9 timers arbeidsdag sulten? Man blir sikkert både effektiv og lykkelig av det gitt...

 

Nei det vil jeg ihvertfall overhodet ikke anbefale. Ikke bra for verken vekt, forbrenning eller arbeidsoppgaver :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet natt i flere år og aldri spist på natt. Spiser 6 måltider på dagtid, drikker kun litt vann på jobb. Kroppen går i dvale selv om man er våken, så å spise på natt er ikke bra for mye.

 

Anonymous poster hash: c5b63...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet natt i flere år og aldri spist på natt. Spiser 6 måltider på dagtid, drikker kun litt vann på jobb. Kroppen går i dvale selv om man er våken, så å spise på natt er ikke bra for mye.

 

Anonymous poster hash: c5b63...668

Veldig uenig der. Det funker ikke for meg. Tror med spising på natt og kveld er litt utdatert.

Forsking her og forskning der... Har lest forskning jeg på at kaloriinntak kan fordeles på hele døgnet. Du legger kun på deg av det du spiser ekstra hvis du spiser kveld eller natt.

Hvis du fordeler måltidene utover døgnet så har det av erfaring ingenting å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke vekta eller kaloriintaket jeg tenker på. Forholder meg til det jeg er komfortabel med ifht forskningsresultater og nattjobbing.

 

Anonymous poster hash: c5b63...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer å gå 9 timer uten mat på natt, men ansvaret mitt som spl trenger litt næring for å holdes tipp topp hele natta gitt. Takk for tips, prøve å lage noe før jobb. Salat har jeg erfart at frister sjelden på natt.

 

HI

 

Anonymous poster hash: eb1c6...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste mye salat når jeg jobbet natt. Syns det fungerte bra. Ikke så tungt fordøyelig som mye annen mat. Spiste også frukt som feks bananer og epler/pærer. Drakk vann ved siden av. Syns det fungerte for meg, slik at jeg ikke fikk de store blodsukkerstigningene/fallene. Da unngikk jeg å bli så innmari trøtt ;)

 

Anonymous poster hash: 93552...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet natt i flere år og aldri spist på natt. Spiser 6 måltider på dagtid, drikker kun litt vann på jobb. Kroppen går i dvale selv om man er våken, så å spise på natt er ikke bra for mye.

 

Anonymous poster hash: c5b63...668

Hvordan klarer du å spise 6 måltider til på dagen når du jobber natt? Våkner du 4 ganger for å spise. Jeg sover til 16-17 om jeg jobber natt, da må jeg jo spise 5 måltider på 4 timer da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr ikke noe når du spiser. Det som teller er inntaket i løpet av døgnet. Mye myter folk hevder er sannheter på denne siden.

 

Anonymous poster hash: a5e1b...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på det du spør om :

 

1 : kjøpe en pakke knekkebrød, mager ost på tube også har du med en boks med oppskjærte grønnsaker som tomat, agurk og paprika. I tillegg har du med frukt og nøtter, evt youghurt, skyr e.l

 

2 : Grove tortillawraps (disse varmes 1 minutt i micro) - full med skinke, ost og salat. (evt litt dressing)

Ha i de rester etter middag. laks, karbonadedeig, kylling. ha på litt salat og salsasaus.

 

Ta også med frukt og nøtter evt youghurt, skyr e.l 

 

3 : Ha 4 blader hjertesalat fylt med majones, egg, skinke, avocado og paprikastrimler



Anonymous poster hash: a6913...5c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...