Gå til innhold

Er så inderlig lei kvisehelvete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter ppilleslutt :(

Det er snart 1 år siden pillen ble kastet og fortsatt ser ikke huden ut, hverken i ansiktet eller på ryggen! Hvor lenge går man slik da? Aldri mer ppiller på meg igjen, det er sikkert og visst!

Anonymous poster hash: acea7...144

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Isotretinoin hjalp meg. Det er blitt mer "godtatt" å bruke også nå.

Anonymous poster hash: 4dc24...830

Skrevet

Isotretinoin hjalp meg. Det er blitt mer "godtatt" å bruke også nå. Anonymous poster hash: 4dc24...830

selv som prøver/gravid?

Skrevet

Har du prøvd sink-tabletter? Hjelper på meg.

Anonymous poster hash: d9ead...330
Skrevet

Så lenge man er prøver/gravid så er det nok vanskelig å få bukt med kvisene dersom de er vedvarende. Jeg gikk på to kurer med tetracykliner (bredspekret antibiotika) for å bli kvitt kvisene. Kuren hjalp bare i 8-9 mnd, hver høst kom kvisene tilbake. Det som til slutt tok knekken på dem var 8 mnd kur med Roaccutan. Det er overhodet ikke kompatibelt med graviditet eller amming (eller alkohol da det brytes ned i leveren), men vel veerdt det når livet passer seg sånn. Bare prøv å ikke klemme/plukke på kvisene, så unngår du arr i størst mulig grad. Jeg fikk nesten ingen arr fordi jeg aldri rørte dem.

Anonymous poster hash: 4e1f2...b24
Skrevet

Har du prøvd sink-tabletter? Hjelper på meg. Anonymous poster hash: d9ead...330

nei det har jeg faktisk ikke, men trodde dette kom av alle hormonene fra pillen?! Det må jo slippe taket etterhvert eller er jeg "ødelagt" for livet nå? Hadde ikke uren hud før jeg startet på pillen, så hvorfor skal det ikke gi seg etter så mange mnd uten pillen! Lekkert å være 30+ og se ut som en fjortis i trynet :(

Skrevet

Jeg tar også sink. Det er det eneste jeg har god erfaring med. Bortsett fra selvfølgelig god hudpleie da.

Skrevet

Jeg tar også sink. Det er det eneste jeg har god erfaring med. Bortsett fra selvfølgelig god hudpleie da.

vel, god hudpleie har jeg, dyrt er det også,men til lite eller moderat hjelp :( tror jeg skal prøve ut sink! Takk for svar alle sammen :)

Skrevet

Jeg var plaget med kviser, men etter en stund på lavkarbo forsvant alt, og jeg har aldri hatt så fin hud. 

Nå er jeg gravid, og har begynt å spise sukker igjen, og nå er kvisene på vei tilbake. Har vært spesielt plaget på ryggen og i nakken, samt på hake og hals, og det er utrolig plagsomt :/ Blir lavkarbo igjen en stund etter jeg er ferdig med dette!

Anonymous poster hash: edbee...f0d
Skrevet

Kviser pipler fram her hvis jeg får i meg for mye tilsatt sukker. Til og med juice fra konsentrat gir meg kviser (ikke fersk juice). Egentlig et det ikke mye sukker som skal spises før de kommer. Honning i te går greit. Så sunn mat er nok greia -altså frukt, grønnsaker grove kornvarer. Drikke: vann, melk, fersk juice, te og kaffe (uten sukker). Det hjelper sikkert å ta vitaminer/mineraler. Lykke til!

Anonymous poster hash: 804d6...1c2

Skrevet

Isotretinoin hjalp meg. Det er blitt mer "godtatt" å bruke også nå. Anonymous poster hash: 4dc24...830

selv som prøver/gravid?

Nei, ikke da.

Jeg fullførte en kur etter at jeg hadde fått to barn. Huden min ble verre etter svangerskapene.

Anonymous poster hash: 4dc24...830

Skrevet

Jeg gikk for tetraciclyne, for jeg ville ikke begynne med p-pillen igjen for å ta Roaccutane. Det hjalp sånn noenlunde. Brukte også kun mineral foundation og var veldig nøye med valg av hudprodukter.

Det som hjalp mest var egentlig å få barn. Hadde masse kviser under graviditeten, men etter at jeg ble ferdig med amming har huden vært finfin selv om jeg ikke bruker hormonbasert prevensjon.

Jeg er nok unntaket som får enda mer kviser av lavkarbo.

Anonymous poster hash: 62b03...99d

Skrevet

Prøv basiron!! det forandret livet mitt etter ppilleslutt ihvertfall :)

Anonymous poster hash: 0efee...c84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...