Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #1 Skrevet 30. september 2014 Hun skulle så gjerne ønske det, men hun er ikke blant de pene, populære jentene på skolen. Hun har jo venner, men det er ingen som foretrekker henne framfor andre. Hun er på en måte på utsiden hele tiden, uten å være direkte utstøtt. Blir så lei meg av å se henne så lei seg. Det er vel ikke stort å gjøre, men jeg tar i mot forslag med takk, både til hva jeg kan si til henne og hva jeg kan gjøre for å bedre situasjonen. Hun går forresten i sjette klasse. Anonymous poster hash: 1f2ef...267
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #2 Skrevet 30. september 2014 Invitere med hjem (ikke de "kuleste"), filmkvelder, overnattinger... Det er grusomt! Hadde det slik med eldstejenta i 1-2-3 klasse. Det har ordnet seg nå. Totalt ødeleggende for selvbildet hennes en stund. Snakk masse med jenta de! Meld henne på nye aktiviteter, på den måten fikk min datter seg en ny besteveninne + mange nye bekjente + mange nye dansemoves Anonymous poster hash: a8281...98c
Nyttårs barn Skrevet 30. september 2014 #3 Skrevet 30. september 2014 Uff da. Men vet du det vil aldri være slik at alle er blant de aller mest populære. Forsøk å få datteren din til å være fornøyd med det hun har, det hun er god til, de kvalitetene hun selv har. Og ikke minst de vennene hun jo tross alt har. Tror dette vil kunne endre seg noe med overgang til ungdomsskole og videregående, da blir det litt nye konstellasjoner. Vet ikke om hun har noen fritidsinteresser, men tror også at dette kan være en fin arena og føle mestring, samt å få et miljø utenom skolen. Klem til deg!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #4 Skrevet 30. september 2014 Tenker tilbake til min tid på skolen, der jeg heller ikke var en av de populære. Heller var jeg ikke en av de upopulære, og jeg og mine venner, ja vi var litt midt i mellom de ytterpunktene. Vi gikk egentlig overens med de fleste uansett "rang". Jeg brydde meg aldri om det. Var fornøyd med slik som det var. Men hun ene venninna mi var ekstremt opptatt av å bli/være en av de populære. Hun "jobbet" enormt hard for dette, og gjorde hva enn det måtte være for disse populære jentene, hun sprang etter dem som en forvillet valp, og det var helt tragisk å se på. Og det var enormt slitsomt å være venn med henne pga. dette. Hun ble jo ikke videre innlemmet i de populæres gjeng, hun var på akkuratt samme "nivå" som meg og de andre som ikke brydde oss, men som var i god tone med dem alikevel. Mitt råd til din datter er å slappe av! Det å være populær er ikke alt. Livet vil ikke alltid være som på skolen. Hun har venner. Begynn å sett pris på det, istedet for å ønske å være noe hun ikke er, og mest sannsynlig ikke kan forandre. Dessuten har vi som ikke var så flotte og populære gjort det mye bedre i livet enn dem som var det. Man kan ikke gli gjennom livet på barnlig skjønnhet alene for alltid Anonymous poster hash: 9b07b...8af
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #5 Skrevet 30. september 2014 Takk for svar, alle tre. Mye av det dere nevner jobber vi med allerede, både ift aktiviteter, bygge opp selvfølelse og innprente at popularitet egentlig ikke er så viktig. Da er det en liten lettelse å få bekreftet at vi er på rett spor. Jeg har vondt av henne uansett, for i siste instans ønsker hun fælt å være en annen. Hun vil jo nødvendigvis måtte gjennom en periode der det er vanskelig å finne seg selv, men jeg synes hun til tider blir så utrøstelig og jeg frykter at jeg ikke har den samme påvirkningskraften som før. Det hjelper så lite når jeg sier hun er flott og snill osv.. Det er jo ikke moren sin hun ønsker å høre det fra.. Jaja, alle dager er ikke like, men i dag har vært vanskelig for henne og jeg er ekstra sår på hennes vegne. Anonymous poster hash: 1f2ef...267
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå