Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #1 Skrevet 30. september 2014 Har gradert uttak av foreldrepenger og fikk for mye penger! Har egentlig 30% foreldrepenger og jobber 70%. Men må ha fått motsatt! Noen andre som har opplevd lignende? Skal ringe de i morgen å høre. Vil bare føre de pengene som jeg fikk for mye tilbake igjen. Så det ikke blir noe krøll:/ Anonymous poster hash: d9ded...eed
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #2 Skrevet 30. september 2014 Er bedre å ordne det nå enn å måtte etterbetale senere Anonymous poster hash: d2999...f09
Elza Skrevet 30. september 2014 #3 Skrevet 30. september 2014 (endret) Ring de og ordne opp! Jeg fikk for mye. Var kun 5000 over 2 mnd. så merka ikke noe til det. Fikk beskjed av saksbehandleren min at jeg hadde svindla dem og risikerte fengsel. Jeg gråt og gråt. Ble jo livredd for jeg hadde jo ikke prøvd å svindle noen! Sendte de et langt brev, med alle lønnslipper osv. Endte med at de bare trakk det fra neste utbetaling. Visste ikke summen når saksbehandleren sa det, hun fikk det til å høres ut som om det var mange mange tusen. Det satte virkelig en støkk i meg. Jeg passer ikke til å være kriminell fant jeg ut den dagen Endret 30. september 2014 av Elza
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #4 Skrevet 30. september 2014 Ja det tenker jeg også. Har bare vært styr med graderte uttaket denne gangen. Forrige måned fikk jeg for lite igjen. HI Anonymous poster hash: d9ded...eed
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #5 Skrevet 30. september 2014 Samme skjedde her da gubben hadde 40% permisjon og 60% jobb. Fikk utbetalt 60% av nav.. Endte meg at vi måtte søke på nytt og de trekte av neste utbetaling. Var bedre det enn at de måtte sende gjeldsbrev til oss. Anonymous poster hash: 5f30f...005
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #6 Skrevet 30. september 2014 jeg fikk også for mye av de i januar. sa ifra med en gang og de skulle se på det. i august kom tilbakebetalingskravet. Og de trakk fra halve summen(så jeg fikk faktisk beholde halvparten av det de utbetalte for mye), fordi jeg hadde gitt beskjed. Så gi beskjed, og sørg for at de skriver det ned. Kjempeviktig! Anonymous poster hash: 759c7...d38
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #7 Skrevet 30. september 2014 Jeg var sykmeldt i svangerskapet og fikk utbetalinger fra både nav og arb.giver i månedsvis.. arb.giver mente nav betalte ut feil, og nav mente arb.giver vetalte ut feil... og jeg fikk da ikke lov til å betale tilbake noe sted.. jeg skjønte jo at feilen kom til å bli oppdaget etterhvert så jeg brukte naturlugvis ikke pengene.. snakket med nav mange ganger.. plutselug ble jeg oppringt av en sur kjerring og truet med strafferente hvis jeg ikke betalte tilbake (tror det var blitt ca 70 000) umiddelbart.. akkurat som om jeg hadde gjort noe galt! kjip måte å bli behandlet på selv om det var uproblematisk å betale det inn... Anonymous poster hash: cd236...0d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå