Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #1 Skrevet 30. september 2014 Er gravid i uke 9 og er fullstendig tappet for energi. Bare det å reise seg for å gå på do virker uoverkommelig. For ikke snakke om å skulle ta seg av klesvasken. Vil bare ligge og sove og kan ikke huske det har vært SÅ ille med de tre første. Er det noe i det hele tatt en kan gjøre for å få opp energien, eller må jeg bare vente og håpe det går over i 2. Trimester? Anonymous poster hash: 9253a...994
MammantilNurket Skrevet 30. september 2014 #2 Skrevet 30. september 2014 Gratulerer så mye med graviditeten Hvil deg så ofte og så mye du kan, be arb.giver om å tilrettelegge (f.eks.feltseng på kontoret?) eller snakk med fastlege om (gradert) sykemelding. Deleger oppgaver i huset, sett mann og barn i arbeid, inviter dine foreldre/svigerforeldre på "dugnad". Skaff ev.vaskehjelp for en periode. Send barna i barnehagen eller på aktivitetsskolen i ferier, og send dem på overnattingsbesøk til familie og venner i helgene. Om det ikke lar seg gjøre tar du en natt eller to alene på hotell. Pass på at du får i deg nok jern (rødbetsaft er gull!) og at du spiser relativt sunt, vær utendørs i dagslys, vær forsiktig med koffein og sukker. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #3 Skrevet 30. september 2014 Dette kjenner jeg igjen! Jeg klarte ikke å reise meg før uke 12. Sov 18 timer av døgnet og døste de resterende timene 😜 Anonymous poster hash: bc762...c0f
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #4 Skrevet 30. september 2014 Er i uke 30 og er enda like sliten, så... Anonymous poster hash: 0c07c...0de
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #5 Skrevet 30. september 2014 Det er lurt at du går til legen og tar masse blodprøver, få dem til å sjekke om du har nok B vitamin i kroppen. Jeg var veldig trøtt og slapp og ville bare sove, helt til de fant ut at kroppen min ikke tok opp B vitamin. Jeg fikk reseptbelagt B vitamin og nå har jeg det som plummen i egget masse energi Anonymous poster hash: d32af...8b1
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #6 Skrevet 30. september 2014 Takk for mange gode tips. Dessverre lar det seg ikke gjøre å hvile på jobben, sende unger avgårde i ferier... (det er jo ingen ferie Før jul hvor jeg har fri forøvrig). Eldstemann kan nok bidra litt, men de minste er det lute "hjelp" i. Skal til legen på torsdag. Kommer nok til å få tatt endel prøver da. Ved forrige graviditet var ferritin på 6 da vi tok prøvene, så kan jo være lave jernlagre som gjør meg så utmattet. Nå venter kveldsstell for ungene så er vel bare å bite sammen tennene. .. Anonymous poster hash: 9253a...994
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå