Gå til innhold

Hvis du fant penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du fant 2000 i en krok på lageret på jobben din, og du var helt alene uten noen rundt deg, hva ville du gjort med pengene?

Ville du levert dem til sjefen, latt dem ligge, eller puttet dem i lomma?

Anonymous poster hash: d33b5...670

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville selvfølgelig levert de til sjefen og sagt hvor jeg fant dem

dem. Og spurt om noen savnet dem uten å si summen

Anonymous poster hash: 830a5...d68

Skrevet

Levert dem uten tvil. Det er jeg ganske sikker på at de som jobber for meg nå også ville gjort.

Anonymous poster hash: bd406...029
Skrevet

Jeg ville tatt dem opp, lagt dem i lomma og tenkt litt på hva jeg ville gjort.
Min gamle sjef ville jeg gått rett til med pengene, men han jeg har nå har stjelt fra jobben tidligere uten at jeg klarte å bevise det (ble ord mot ord, men jeg klaget det inn) så han stoler jeg IKKE på.
Hadde jeg hørt noen kollegaer pratet om at de hadde mistet det, hadde jeg latet som jeg fant dem litt senere og gitt det til rett person!

Anonymous poster hash: f5b39...2cc
Skrevet

Levert dem, selvsagt! Hvorfor lurer du egentlig??

Anonymous poster hash: 641e6...82a
Skrevet

Ville det vært forskjell på svaret ditt om du jobbet innenfor et statlig firma (f.eks sykehus) eller en liten/mellomstor privat bedrift?

Hi

Anonymous poster hash: d33b5...670

Skrevet

Nei. Tenk på den som har mistet pengene. Hvor glad ville du blitt om du mistet/forla 2000 kroner og noen leverte dem tilbake? Og hvis det ikke er private penger vil noen holdes ansvarlig for minuset og kan risikere å få en (muligens) uberettiget mistanke mot seg.

Anonymous poster hash: 641e6...82a
Skrevet

Spørs hvor jeg jobbet! Jeg jobber i utelivsbransjen og hadde jeg funnet penger på do f.eks kan det være hvem som helst sine. Hadde tatt de i lomma og puttet de i tipsen når kvelden var over eller tatt dem selv, om ingen hadde spurt etter dem selvfølgelig! Da kan man også si at man akkurat fant dem om noen spør, ærlig sak så null problem.

Anonymous poster hash: 4859e...a16

Skrevet

Levert dem. Hadde vært alt for redd for "big brother" til å ta dem selv :P

Anonymous poster hash: c66b8...fd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...