Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #1 Skrevet 30. september 2014 Veide babyen på baderomsvekta i dag og hvis de tallene stemmer har han lagt på seg kun 120 g i uka siden siste veiing:( jeg fullammer og trodde jeg hadde nok melk, men i det siste vil han henge på puppen hele tiden og spiser hver time på natta:/ han er for liten til å sarte med fast føde enda, og jeg ønsker ikke å begynne med mme helt enda. Det samme skjedde med storebror(bare tidligere) og da mistet jeg melken totalt i løpet av få uker... hva er dine beste tips til å få økt melkeproduksjon? Foruten å legge han til ofte da, det gjør jeg allerede:( Anonymous poster hash: 4ae5d...5ca
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #2 Skrevet 30. september 2014 Etter all sannsynlighet har du ikke en nøyaktig nok badevekt til å veie babyen din. Dersom du er bekymret, mål med kjøkkenvekta eller gå på helsestasjonen for veiing. Måling med vekt som går opp til 100+kg er unøyaktig på gram og ti-gram, kanskje også på hektoet. (Så nøyaktige og store vekter er mye dyrere enn en baderomsvekt). Anonymous poster hash: eb45d...987
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #3 Skrevet 30. september 2014 Kjøkkenvekta går bare opp til 3 kg, så den går ikke.. tar meg en tur på helsestasjonen i morgen. håper virkelig du har rett. Anonymous poster hash: 4ae5d...5ca
❤lille stjerne❤ Skrevet 30. september 2014 #4 Skrevet 30. september 2014 Du bør få veid han på en helt nøyaktig vekt først g fremst. For å øke melkeproduksjonen trenger du intelligent til å legge han til ofte å få i deg nok mat og drikke og få nok hvile. Ammete kan også hjelpe, jeg har innimellom følelse av å ha lite melk selv, men tar jeg det med ro en dag og ligger mye ned og koser med babyen og ammer og spiser godt så tar det seg fort opp igjen.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #5 Skrevet 30. september 2014 Du bør få veid han ordentlig. Og har du ikke nok melk så gi MME for en periode til du har fått opp melka. Ungen skal jo ikke sulte..? Anonymous poster hash: 976c2...bf7
*Miss Marple* Skrevet 30. september 2014 #6 Skrevet 30. september 2014 Ammete gjorde underverker for meg. I en liten periode syns jeg ikke det var nok å legge til ofte, så da ga jeg mme i tillegg om kvelden, men det gikk bare en kort stund før jeg fikk opp melkeproduksjonen og etter det fullammet jeg til hun var godt og vel 6 mnd. Støtter forslaget om å veie på helsestasjonen, prøv å senke skuldrene, så går det seg nok til. Og hvis ikke så er mme et fullgodt alternativ. Det viktigeste er en mett og fornøyd baby og en uthvilt og fornøyd mamma
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #7 Skrevet 30. september 2014 Ammete - havregrøt - nok hvile... sov når babyen sover Anonymous poster hash: df7a3...210
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå