Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #1 Skrevet 30. september 2014 Jeg har spinklet å sparet i flere år til å få egenkapital til noe eget. Bor på 40 kvadrat med 3 små så sier seg selv at det trengs. Blir mye mye dyrere å leie enn å ha lån her vi bor så jobber med saken. Har forsaket mye for å få dette til. Mannen har slitt veldig i arbeidet pga psykiske problemer som er under utredning og nå er han igjen uten jobb. Han har ikke spart seg opp til dagpenger, da han har brukt den kvoten opp og ikke fått jobb lenge nok til å få spart nok. Siden jeg har penger på konto og vi er gift får vi ikke sosialstønad før de er brukt opp. Alt jeg har sparet og spinklet for at vi en gang skulle få noe eget er forgjeves. :-( Jeg kommer aldri til å få noe eget, det er straffen for å holde et ekteskap og en familie og prøve det jeg kan for å hjelpe mannen min. Anonymous poster hash: 1d7f7...573
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #2 Skrevet 30. september 2014 Han må jo søke om AAP da! Anonymous poster hash: 6e3d5...b34
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #3 Skrevet 30. september 2014 Er dere gift? Uansett, ville "gått" fra hverandre til det løste seg. Du har spart, ergo dine penger. Anonymous poster hash: 5d587...34a
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #4 Skrevet 30. september 2014 Han har hatt det også tidligere. Anonymous poster hash: 1d7f7...573
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #5 Skrevet 30. september 2014 Ja vi er gift, men han kommer til å gå dundas om jeg skiller meg, og hele familien blir lidende. Jeg har ikke samvittighet til å sende ham på gata. Hvordan skal han ha råd til å få seg noe sted å bo? Anonymous poster hash: 1d7f7...573
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #6 Skrevet 30. september 2014 Det er da ingen straff! Eller mener du at sosialkontorene rundt om i landet skal fø på folk som sitter på store bankkontoer fordi de vil bruke dem til annet enn å leve for. Ja, det er surt, og jeg forstår virkelig frustrasjonen din. Men nå er det en gang slik det er, og da må dere forholde dere til det. Vil du være sammen med mannen din så er dere et team, det er ikke deg på ene siden og han på den andre siden. Tenk om det var motsatt, at det var du som var i hans situasjon... Hvis mannen din er under utredning så har han mest trolig rett til aap. Da får dere det lettere. Bruk av dine penger til å leve for inntil han får innvilget aap, da får han etterbetalt, og da kan dere avtale at det skal gå inn i sparekontoen deres. Er mannen under utredning så er det jo også håp for at han skal få det bedre, og kommer han ut i jobb igjen så kan dere spare opp igjen mer penger. Anonymous poster hash: 9d76a...e37
Gjest Skrevet 30. september 2014 #7 Skrevet 30. september 2014 Separer dere!! Enkelt og greit. Men gjør det lovlydig ved at han flytter ut av hjemmet og har en annen adresse.☺
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #8 Skrevet 30. september 2014 Uten deg får han sosialstønad skjønner du vel, det er ingen som blir plassert på gata i Norge. Det går ut over både deg og ungene å bo med en så syk mann. Anonymous poster hash: 6e3d5...b34
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #9 Skrevet 30. september 2014 Ja jeg er klar over at mine penger må brukes, men jeg er lei meg for det. At mannen sliter er jo forferdelig for ham, og har ikke hjerte til å legge enda en sten til byrden. Han må jo i det heletatt få seg et sted å bo, og det er rimelig vanskelig her, da "ingen" vil leie til noen som ikke har jobb. Beklager at jeg er litt negativ nå, verden bare raste nedover meg em gang til. Vi får det nok til men håpet og drømmen om at vi skulle få noe eget ja kanskje om et par år ble liksom knust og da gikk piffen litt ut av meg. Jeg vil ikke svikte mannen min, han et så snill og god, med masse dårlig selvbilde og problemer som ingen har sett før langt i voksen alder. Jeg var ung, naiv og full av pådrift da jeg møtte ham, og det tok tid før jeg skjønte at det var mye som skurret. Det nlur vel bedre. Utredningen har tatt sååå lang tid. 2 år har gått, og han har vært innom et par psykriatere som feildiagnostiserte ham (de har sparken nå, da de gav ham en diagnose og medisiner på dette i løpet av to samtsler) Denne gangen har de brukt mye tid. Mye venting pga ventelister o.l. Det ordner seg nok, må bare få summet meg litt :-) Anonymous poster hash: 1d7f7...573
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #10 Skrevet 30. september 2014 Jeg tror ikke folk mener at du skal kaste ut mannen. Jeg tror de mener at dere kan inngå et samarbeid om å separere dere, og at han kan flytte inn et annet sted så lenge. Hos foreldre, kanskje noen venner eller noe sånt. For da får han nemlig sosialstønad ettersom dere ikke lenger har delt økonomi, og dere slipper kanskje å ta av sparepengene. Anonymous poster hash: ee0da...3e4
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #11 Skrevet 30. september 2014 Hvorfor får han ikke AAP? Anonymous poster hash: cb4dc...b04
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #12 Skrevet 30. september 2014 Jeg tror ikke folk mener at du skal kaste ut mannen. Jeg tror de mener at dere kan inngå et samarbeid om å separere dere, og at han kan flytte inn et annet sted så lenge. Hos foreldre, kanskje noen venner eller noe sånt. For da får han nemlig sosialstønad ettersom dere ikke lenger har delt økonomi, og dere slipper kanskje å ta av sparepengene. Anonymous poster hash: ee0da...3e4 Det er ikke lurt å satse på proformaseperasjoner. Anonymous poster hash: cb4dc...b04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå