Gå til innhold

kan noen hjelpe.. trøske og farris..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvor det ble av det innlegget jeg posta i går. Men prøver her..

mitt lille gull på tre uker fikk trøske når hun var 9 dager gammel og vi begynte på mycostatin. Hun har egentlig to dager igjen på mixturen men hun hyler som en gal og får skikkelig vondt i magen av det. 

Det ser ut som hun er kvitt trøsken helt. HS sa til meg at det var greit å slutte på den en uke etter hun er kvitt det så derfor bestemte jeg meg i går for å ikke bruke mycostatin mer.

Hun bobler noe sinnsykt i magen og hyler som bare det. Vill henne ikke så vondt med tanke på at trøske ikke er plagsomt for spebarn og det går over av deg selv etterhvert.. 

men tenkte å ha en farris flaske stående i tilfelle det kommer litt trøske i gommene osv.. 

skal bare pensle med q tips.

men da lurer jeg på!! 

Er det noen av dere som er erfarene?

Hjalp det med farris? Tok det lang tid?

hvor gammel var din baby når han/hun fikk det?

Koker alt av smokker og jeg har ikke fått trøske på brystene men smører litt med canesten av og til.

blir utrolig glad for svar!! 

Svar Rapporter Rediger

Svar

Hurtigsvar

Denne siden er en del av Klikk.no

Full versjon Nors

Anonymous poster hash: 43698...a67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kopierte fra småtroll hvis noen lurte på det...

føler det kommer fortere svar her :)

HI

Skrevet

Både farris og sitron hjelper. Smøres på med q tips. Ville ikke gitt medisin til et så lite barn.

Anonymous poster hash: 4b618...f4a

Skrevet

Farris hjelper overhodet ikke. Bare et kjerringråd som helsesøster av en eller annen merkelig grunn synes det er ok å gi mødre. Mitt råd er at du tar ferdig kuren.

Skrevet

Vet.. men jeg visste jo ikke bedre.. var jo legen som skrev det ut.. er egentlig litt forbanna på den legen..

Men jeg fikk brystbetennelse og måtte på antibiotika så det hadde vell bare blitt verre for hun med den trøska hvis ikke..

Så tenker jeg farris til baby.. litt drøyt det og?

Men hun kommer jo ikke til å svelge det.. og hun merker mindre til farrisen enn den dumme mycostatin..

bah...

Skrevet

Kuren er ferdig i følge HS men legen sa to uker. Velger å høre på helsesøster..

vell.. er jo verd et forsøk med farris.. ser det er flere som skriver at det hjelper med en gang med det..

Skrevet

Hvordan gir du miksturen. Har et kolikkbarn som nettopp har fått trøske, og NEKTER å gi noe som gir ytterligere vondt i magen. Fikk resept i dag på miksturen....

Anonymous poster hash: 9b5b0...cb3
Skrevet

Dypper 2 q tips og smører på innsiden av kinnene. Umulig å få det på tunga..

det blir aldri en mml som står skrevet på. Det blir for mye rett å slett.

fikk beskjed om å sprøyte inn med sånn sprøye ting å prøvde en gang men det ble for mye. Hun gulpet alt opp å brakk seg. Helt forferdelig..:(

Huff så kjedelig for deg da.. det blir nok mer gråting nå i løpet av noen dager. HUFF

Skrevet

Kokt vann og sitronsaft. Bruker q tips og smører i munnen. Etter to uker forsvant Trøsken. Gjorde dette tre ganger om dagen.

Anonymous poster hash: 9c3c3...987

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...