Gå til innhold

Mammografi koster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget en kule for en stund siden og var hos fastlegen for det, hun sier at det nok er en fettklump. Og sa hun skulle henvise meg til mammografi.

Fikk brev om at jeg har fått time og at det vil koste meg 1900kr. Wow?! Og frikort gjelder visstnok ikke.

Det er mye penger.

Anonymous poster hash: d61fb...2ae

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnieropptatt
Skrevet (endret)

Hæ, det var da voldsomt! Jeg var på brystdiagnostisk senter på Drammen sykehus, betalte egenandel på 2-300 kr. Da var det mammografi og ultralyd inkludert.

I tillegg var ble det ført på egenandelskortet.

Er det privat du har blitt henvist til da?

Endret av Minnieropptatt
Skrevet

Jeg betalte kun en egenandel på 315 kr tror jeg det var ... Hørtes rart ut- er det privat?

Anonymous poster hash: 9764c...edc

Skrevet

Dette må jo være privat! Jeg er inne til kontroll hvert år å ventetiden på det sykehuset jeg tar mammografi er 21 dager fra de mottar henvisning til time. Dette gjelder både mine årlige kontroller og hvis jeg kjenner en kul. Jeg betaler 315 for mammografien i egenandel og 315 i egenandel hvis jeg må videre til ultralyd, biopsi og fysisk undersøkelse.

Anonymous poster hash: 76571...3ed

Skrevet

Enig. Må være privat. Be om henvisning til.sykehus. 315 kr.

Skrevet

Har fått time på Curato i Oslo og det koster 1900kr for mammografi og ultralydundersøkelse, står det.

Da må det være privat, dere har nok rett men hvorfor i huleste henviste meg legen dit?

Har det noe med alder å gjøre kanskje? Er 33 år.

Hilsen Hi

Skrevet

Har fått time på Curato i Oslo og det koster 1900kr for mammografi og ultralydundersøkelse, står det.

Da må det være privat, dere har nok rett men hvorfor i huleste henviste meg legen dit?

Hilsen Hi

Merkelig, jeg var 27 første gang jeg tok mamo... Kanskje det har noe med ventetiden i det offentlige å gjøre??

Anonymous poster hash: 76571...3ed

Skrevet

Hilsen Hi

Det er normalt at fastlegene sender henvisning til curato og andre private røntgen avdelinger. Det har mye med pågangen og ventetiden på sykehusene. Som oftest kommer du raskere til privat. Er bare til å ringe curato og be de sende henvisningen videre til sykehuset.

Anonymous poster hash: 82834...8de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...