Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #1 Skrevet 30. september 2014 Er de monsterne litt som mus; de sniker seg innomhus så fort døren står litt åpen? Særlig når kulda kommer, og sokkene trengs? Her forsvinner sokker. Jeg kjøper 15 par sokker, de er borte etter noen mnd. Jeg finner dem ikke! Barnehagen har nok sokkespisende monstre også, og det gjør jo ikke saken bedre. Vesla liker visst å mate monsteret og, for så fort sokka er på, og hun kjeder seg litt, tas de av og puttes et eller annet sted, en eller annen fôringsplass... Idag kjøpte jeg 2 strømpebukser og TYVE par sokker. Får se hvor lenge de får leve... Anonymous poster hash: b0c68...9f7
ms.Pond Skrevet 30. september 2014 #2 Skrevet 30. september 2014 Sokkesnoken er voldsomt aktiv om dagen. På vaskerommet står det en sånn 60-liters kasse fra europris som er full av single sokker. Synes jeg handler sokker i ett sett, men like fullt er de borte etter en vask eller to. Så jeg mistenker at sokkesnoken har ynglet vilt i sommer og har en haug sultne unger som trenger - spesielt - barnesokker å fø seg på.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #3 Skrevet 30. september 2014 http://m.youtube.com/watch?v=zyhaNMccFHI Anonymous poster hash: fde7b...e96
Tordensky Skrevet 30. september 2014 #4 Skrevet 30. september 2014 Til oss voksne kjøpes det bare like svarte sokker (ankelsokker til mor og vanlige til får). Da er det ett fett hvilke som opprinnelig hørte sammen, for alle danner par uansett. Problem sløves, ingen single sokker (aldri mer enn en hvertfall). MEN til småen...hjelpe meg... Barnehagen spiser hvertfall sokker til lunsj. Hver dag. Småen tar dem av hele tiden da, så det er jo ikke rart de forsvinner. Hjemme også. Han har vel ti enslige i esken akkurat nå.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #5 Skrevet 30. september 2014 Bare et tips som kan hjelpe på i heimen. Putt alle sokkene ned i et vaskenett (et sånn man bruker til BH'er) etter at man har tatt de av. Så hiver man hele nettet i vaskemaskinen. Nå vaska er ferdig, hiv hele nettet i tørketrommelen (hvis du tromler da). Voila, alle sokkene er inntakt Har du mange sokker som skal på vask, bruk flere nett. Men dette hjelper så klart ikke på små barn som til stadighet forer sokkemonsteret :-P Anonymous poster hash: bd9d6...b55
ms.Pond Skrevet 30. september 2014 #6 Skrevet 30. september 2014 Bare et tips som kan hjelpe på i heimen. Putt alle sokkene ned i et vaskenett (et sånn man bruker til BH'er) etter at man har tatt de av. Så hiver man hele nettet i vaskemaskinen. Nå vaska er ferdig, hiv hele nettet i tørketrommelen (hvis du tromler da). Voila, alle sokkene er inntakt Har du mange sokker som skal på vask, bruk flere nett. Men dette hjelper så klart ikke på små barn som til stadighet forer sokkemonsteret :-P Anonymous poster hash: bd9d6...b55 Det var jammen smart. Jeg hiver de i vaskeposer før jeg har de i maskina, men da har jo skaden gjerne allerede skjedd, og det mangler både en og sju sokker. Skal henge opp en vaskepose på badet, så putter vi sokker oppi der med en gang de tas av om kvelden. Kjempetips!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #7 Skrevet 30. september 2014 Har sikkert kjøpt minst 50 par til småen,likevel finner jeg bare igjen to par Anonymous poster hash: 5b227...425
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #8 Skrevet 30. september 2014 Er de monsterne litt som mus; de sniker seg innomhus så fort døren står litt åpen? Særlig når kulda kommer, og sokkene trengs? Her forsvinner sokker. Jeg kjøper 15 par sokker, de er borte etter noen mnd. Jeg finner dem ikke! Barnehagen har nok sokkespisende monstre også, og det gjør jo ikke saken bedre. Vesla liker visst å mate monsteret og, for så fort sokka er på, og hun kjeder seg litt, tas de av og puttes et eller annet sted, en eller annen fôringsplass... Idag kjøpte jeg 2 strømpebukser og TYVE par sokker. Får se hvor lenge de får leve... Anonymous poster hash: b0c68...9f7 Vi har en liten kurv til enslige sokker. Med gjevne mellomrom titter vi oppi der og da er det gjerne noen par oppi der som har kommet med i forskjellig vask Anonymous poster hash: 7ab4f...70c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå