Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #1 Skrevet 30. september 2014 Er så imponert over åtteåringen min! Hun snakker engelsk helt flytende. Har vært god i engelsk lenge, men i det siste er uttale, snakking og forståelse blitt nesten flytende. Dette er nesten bare ved hjelp av selvlæring. Hun vil lære, og ser masse videoer på youtube Anonymous poster hash: 98a8f...3f1
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #2 Skrevet 30. september 2014 Snakker Engelsk flytende, men min har Engelsk pappa så hun er tospråkelig Anonymous poster hash: a6339...408
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #3 Skrevet 30. september 2014 Min snakker engelsk flytende, men er tospråklig med engelsk far. Anonymous poster hash: 7b38d...5e3
Boulengerina Skrevet 30. september 2014 #4 Skrevet 30. september 2014 Så flink han er:) min 8åring forstår mye og kan si mye, men er langt unna å kunne snakke flytende:)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #5 Skrevet 30. september 2014 Mine kan bare si enkle settninger og ord. De skjønner omtrent det som står i engelskboka, men ikke noe særlig mer. De er 7 og 9. Anonymous poster hash: 2b25a...df4
Gjest Skrevet 30. september 2014 #6 Skrevet 30. september 2014 Alle fire kan engelsk, selv den på 2 år. Snakker nesten bedre engelsk enn norsk til tider Mens de tre andre snakker flytende. Takk O lov at de lærer engelsk fra de er 6 år på skolen
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #7 Skrevet 30. september 2014 Åtteåringen er god. Han ser også en del på YouTube. Leser masse bøker og tegneserier på engelsk, og har en herlig Oxford-engelsk uttale Tiåringen har godt ordforråd, men ikke i nærheten av uttalen til lillebroren. Tror det går litt på at lillebror er mer skuespiller av seg, og våger å legge mer i det. Har vært en del i London, og åtteåringen går alltid masse ros for engelsken sin. Synes det er supert at de starter engelskundervisning allerede i førstetrinn. Vi startet ikke før fjerde. Anonymous poster hash: 5268d...724
kråkemamma Skrevet 30. september 2014 #8 Skrevet 30. september 2014 Teller til ti, til tyve med hjelp. Kan de fleste farger Noe frukt og grønnsaker Noen forskjellige ord til. Lært av ipadspill og dora. Er 4 år.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #9 Skrevet 30. september 2014 Min 13 åring prater flytende. Men har så streng lærer på skolen. Så eneste som får god karakter er hun som har bodd mesteparten av livet i England, og dermed har helt korrekt britisk uttale. Min 7 åring prater ikke flytende, men kan en del ord. Kan skrive en del og. Anonymous poster hash: 43cc1...c16
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #10 Skrevet 30. september 2014 Kan telle til 14, samt noen høflighetsfraser. Kjekt å se at Dora er godt for noe. Hehe. De Lærer tall i bhg, og det synt jeg er veldig fiNT. (Hun er 3,5 hvis det har noe å si). Anonymous poster hash: e6f3a...763
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #11 Skrevet 30. september 2014 Min datter på 3 kan en hel haug med ord, og forstår alt som blir sagt på engelsk. Hun svarer nesten alltid på norsk. Hun er to-språklig, men ønsker at hun skal bruke engelsken mer slik at hun kan kommunisere bedre med min manns familie. Vi snakker nesten bare engelsk hjemme. Dere med to-språklige barn, hvor lang tid tok det før det andre språket "løsnet"? Anonymous poster hash: 1371d...244
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #12 Skrevet 30. september 2014 Det ser ut til at DiB-barna er vesentlig flinkere i engelsk enn normalen er på skolen her i det minste Anonymous poster hash: 2b25a...df4
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #13 Skrevet 30. september 2014 Det ser ut til at DiB-barna er vesentlig flinkere i engelsk enn normalen er på skolen her i det minste Anonymous poster hash: 2b25a...df4 Kaaaaaanskje det kommer av at det er de med flinke barn som svarer? Det er liksom ikke samme schwungen over å si at tiåringen kan telle til hundre og eller følger pensum. Anonymous poster hash: 6d120...f4c
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #14 Skrevet 30. september 2014 Min datter på 3 kan en hel haug med ord, og forstår alt som blir sagt på engelsk. Hun svarer nesten alltid på norsk. Hun er to-språklig, men ønsker at hun skal bruke engelsken mer slik at hun kan kommunisere bedre med min manns familie. Vi snakker nesten bare engelsk hjemme. Dere med to-språklige barn, hvor lang tid tok det før det andre språket "løsnet"? Anonymous poster hash: 1371d...244 Vi flyttet ikke sammen med min mann før barnet var 3, tok ca 6 mnd før han pratet flytende og svarte på engelsk. Nå er han 6, og bytter uten å tenke seg om. Hjelper sikkert at vi bor i England og kun snakker norsk hjemme. Anonymous poster hash: 7b38d...5e3
Optatium Skrevet 30. september 2014 #15 Skrevet 30. september 2014 Til du over her som sier læreren er streng: gå til udir.no og les kompetansemålene for ungdomsskolen. Det er helt sprøtt hva staten tenker at de skal kunne! Uttale og flyt er en ting, ordforråd en annen, og sist er det også reelle faltakunnskaper om engelsktalende land som skal telle. Så det er mye som skal med i en vurdering, ikke bare flyten når eleven snakker.
❤lille stjerne❤ Skrevet 30. september 2014 #16 Skrevet 30. september 2014 Wow, det er jo utrolig bra! Barn lærer vel engelsk mye tidligere nå, både på skolen og via tv og data. Jenta mi har akkurat fylt 7 år og jeg er imponert over henne også, selvm det er langtfra flytende. Men hun snakker og forstår nok til å kommunisere med folk på ferie og jeg syntes det var artig å se henne på stranda i utlandet kommunisere med en jente på engelsk/kroppsspråk. Merker at hun er mer og mer interessert og ofte spør hva ord betyr på engelsk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå