Gå til innhold

Hvordan oppnå bleieslutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 2 år og 2 mnd, for noen uker siden lå han på stellebordet og sa plutselig: "tisse på do". Så spurte jeg om han ville det, ja, det ville han. Fant fram doringen og krakken og han syns det var kjempe stas å tisse på do, hylgråt da jeg omsider tok han av do. Tisset på do noen kvelder etter det.

Så gikk det en uke, så sa han "bæsje på do". Og det gjorde han! Har gjort det hver kveld siden da.

Han er mitt første barn så jeg vet ikke hvordan jeg skal gå videre for å få han til å slutte med bleie. Hvor lenge skal vi bare holde på med dette på kvelden? Han går i bhg så tviler på at de vil begynne dotrening med han hvis ikke han er helt klar for å slutte. Hvordan gikk dere fram for å oppnå bleieslutt?

Anonymous poster hash: a4679...591

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn med å spørre på morgenen om han vil tisse på do, og så tar du det litt og litt. Evnt. bare plukk vekk bleia og si at han er superflink, så nå kan han tisse på do så mye han bare vil, hurra! 

Anonymous poster hash: bd781...17f
Skrevet

Gutten min sluttet med bleie da han var 2,5. Jeg tok av bleien og fulgte ham ofte på do. Hokus pokus. Noen uhell ble det såklart, men han var helt tørr innen kort tid. Tror mange venter for lenge med å ta av bleien... Bare la ham sitte på do så mye han vil, så blir han vant til det. Bruk heller litt tid nå, så slipper du fireårig bleieunge, det er bare ekkelt!

Anonymous poster hash: 783e8...bd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...