Gå til innhold

Noen som har kjennskap til hunderasen whippet her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dele erfaringer?

Anonymous poster hash: b7337...32f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Desverre er dette den verste rasen jeg har vært borti.

Naboen hadde tre stykker og de var oppfarende, nervøse, bråkete, de beit flere naboer og de jagde folk om de klarte komme seg løs. I tillegg frøs de noe voldsomt på vinteren. Så det jo selv de skalv selv med masse klær på. Eller så skalv de pga nerver.

Dette er min eneste erfaring med rasen. Finnes sikkert fine hunder også.

Anonymous poster hash: 5aa76...375

Skrevet

Dårlig erfaring med dem. Passer ikke som familiehunder og blir lett nervøse/stresset. Krever mye trim og blir lett hypre. 

Anonymous poster hash: c8d9c...15e
Skrevet

Uff:/

Mannen min mener på de er fine utstillingshunder og familiehunder, men ser ut til at vi bør revurdere det:/

Anonymous poster hash: b7337...32f

Skrevet

Nine besteforeldre hadde to stykker. Flotte familiehunder! Men de er løpehunder og trenger å få løpe og være mye i aktivitet. Kan tenke meg de blir nervøse og rastløse om de ikke får utløp for all energien.

Med tanke på at det er båndtvang store deler av året mange steder bør dere ha et stort inngjerdet område der de kan løpe, eller vurdere en annen rase.

Skrevet

Nine besteforeldre hadde to stykker. Flotte familiehunder! Men de er løpehunder og trenger å få løpe og være mye i aktivitet. Kan tenke meg de blir nervøse og rastløse om de ikke får utløp for all energien.

Med tanke på at det er båndtvang store deler av året mange steder bør dere ha et stort inngjerdet område der de kan løpe, eller vurdere en annen rase.

Nei, de kan bruke langline..

Anonymous poster hash: 55817...f3b

Skrevet

Har forresten utelukkende hørt positivt om whippet :)

Skrevet

Jo det er klart, jeg har bare aldri fått teken på den, syns alltid det er så mye busker og trær i veien..

Skrevet

Jo det er klart, jeg har bare aldri fått teken på den, syns alltid det er så mye busker og trær i veien..
Det finnes langliner laget av gummi, de setter seg ikke fast i noe, uansett så er heller jorder stedet å løpe på fremfor skog md masse busker og kratt ;)

Skrevet

Wippet er en veldig sosial hunderase. Er den for mye alene hjemme trives den ikke!

Noen jeg kjenner har en wippet som har spist opp dører og vinduskarmer. Så anbefaler å lære den til å være i bur når du ikke er hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...