Gå til innhold

Slutt på bomull, eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kun 2 tynne ullplagg. 1 heldrakt og ett sett med trøye/longs. Ellers har jeg tykke ulldresser (hjemmestrikket). Har derimot masse bomullstøy i passe str i skuffen til vesla. Men er det dumt å bruke bomull nå? Trenger vel ikke gå over til ull riktig enda? (Er 5-17 grader om dagen, kaldest om morgenen og fin temp. utover dagen). Da jeg hadde genser utenpå bomullsbodyen i går i bhg, hadde de tatt av genseren da jeg kom og hentet...

Anonymous poster hash: fd289...9cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi akkurat satt i gang med å bruke bomull. Her blir det ikke ull før det holder seg på minusgrader utover dagen.

Anonymous poster hash: 68db3...214
Skrevet

Minsta brukar bomull mot huda grunna eksem. Det kjem ho nok til å måtte gjere vinteren gjennom. Eg likar det ikkje, men trøstar meg med at det ikkje er mange år sida det var heilt normalt. Heldigvis ser ho til å tolerere ullsokkar.

Eldste brukar framleis bomull på dei ikkje alt for sure dagane, men kunne godt gått over på ull på fulltid no. Begge deler går greit synes eg.

Skrevet

Her har vi akkurat satt i gang med å bruke bomull. Her blir det ikke ull før det holder seg på minusgrader utover dagen.

Akkurat satt igang med bomull? Hva bruker du når du ikke bruker bomull eller ull?

Gjest Julia1984
Skrevet

Har ikke begynt med ullundertøy. I går var det 18 grader og sol....

Bruker ullundertøy (longs og trøye) når det er maks 5 grader midt på dagen

Skrevet

Jeg begynner ikke med ull før det blir minusgrader. Unntak ullgenser til å ha under høstdress.

Skrevet

Akkurat satt igang med bomull? Hva bruker du når du ikke bruker bomull eller ull?

Har ikke brukt noe under til nå. Første dag med minusgrader på morningen i dag. I barnehagen har de satt på fleecesett under parkdressen frem til nå og det har holdt. Har vært opptil 20 varmegrader i solen utover dagen her.

Skrevet

Tynne ullklær kan brukes svært store deler av året her i Norge. Ull regulerer temperaturen på en svært god måte.

Anonymous poster hash: 36698...e30

Skrevet

Tynn ull under dongeribukse er og blir varmt for de små i mange plussgrader, feks her hvor det var 15 pluss i går.

Anonymous poster hash: f408e...ee8

Skrevet

Tynne ullklær kan brukes svært store deler av året her i Norge. Ull regulerer temperaturen på en svært god måte.

Anonymous poster hash: 36698...e30

Hvis du putter et bomullsplagg utenpå ullongs, eks dongeribukse, mister ulla egenskapene sine. Prøv selv med ullongs eller trøye under klær og jigg rundt en hel dag slik barna gjør i mange plussgrader

Skrevet

Har ikke brukt noe under til nå. Første dag med minusgrader på morningen i dag. I barnehagen har de satt på fleecesett under parkdressen frem til nå og det har holdt. Har vært opptil 20 varmegrader i solen utover dagen her.

Å sånn ja. Beklager, noen ganger er jeg litt tett. Jeg pleier ikke bruke strømpebukse på barna når de er små, for når de er ute har de dress over og inne holder det med et lag. Jeg har også over gjennomsnitt svette barn.

Skrevet

Å sånn ja. Beklager, noen ganger er jeg litt tett. Jeg pleier ikke bruke strømpebukse på barna når de er små, for når de er ute har de dress over og inne holder det med et lag. Jeg har også over gjennomsnitt svette barn.

Hva med bare bruke strømpebukse? Mye mer behagelig med strømpebukse under en dress enn bukser....

Skrevet

Tights\strømpebukse og fleecbukse er fint under dress når det er et par grader ute.

Anonymous poster hash: 84a3f...825

Skrevet

Hva med bare bruke strømpebukse? Mye mer behagelig med strømpebukse under en dress enn bukser....

Jeg pleier å bruke sånne bomullslongs fra pop, så det blir jo nesten som strømpebukse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...