Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #1 Skrevet 30. september 2014 Vi bor på landet, ca 35 min unna jobb. Å kjøre.. Jenta min på 5 år elsker å gå i barnehage her, og vi er veldig fornøyd. Hun skal starte på skole her til neste år. Nå er minste bare 6 mnd, men skal starte i barnehage neste høst. Hva ville dere valgt; å ha en bhg i nærheten av jobb, eller å ha henne i barnehage her hjemme? Det blir lengre dager da, isåfall Jeg tenker det er nærmere å hente henne om hun plutselig skulle bli syk eller lignende i nærheten av jobb, men så var det dette med venner på fritiden da, hun blir jo ikke kjent med unger i nabolaget om hun går på skole der vi jobber! Bodd her et år, og vi trives ganske bra. Anonymous poster hash: ea40f...aed
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #2 Skrevet 30. september 2014 Vi bor på landet, ca 35 min unna jobb. Å kjøre.. Jenta min på 5 år elsker å gå i barnehage her, og vi er veldig fornøyd. Hun skal starte på skole her til neste år. Nå er minste bare 6 mnd, men skal starte i barnehage neste høst. Hva ville dere valgt; å ha en bhg i nærheten av jobb, eller å ha henne i barnehage her hjemme? Det blir lengre dager da, isåfall Jeg tenker det er nærmere å hente henne om hun plutselig skulle bli syk eller lignende i nærheten av jobb, men så var det dette med venner på fritiden da, hun blir jo ikke kjent med unger i nabolaget om hun går på skole der vi jobber! Bodd her et år, og vi trives ganske bra. Anonymous poster hash: ea40f...aed I barnehage*, unnskyld Anonymous poster hash: ea40f...aed
☆☆☆ Skrevet 30. september 2014 #3 Skrevet 30. september 2014 Spørs vel kva ein finn mest fornuftig av meir tid i bhg og meir tid i bil. Eg synes barnehage slår bil, samt at det har stor verdi å vere i samme bhg som barna i nærmiljøet. Men det er skilnad på om forskjellen er 7 eller 8 timar og 9 eller 10 timar. I siste fall hadde eg vurdert bhg i nærleiken av jobb kanskje.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #4 Skrevet 30. september 2014 Spørs vel kva ein finn mest fornuftig av meir tid i bhg og meir tid i bil. Eg synes barnehage slår bil, samt at det har stor verdi å vere i samme bhg som barna i nærmiljøet. Men det er skilnad på om forskjellen er 7 eller 8 timar og 9 eller 10 timar. I siste fall hadde eg vurdert bhg i nærleiken av jobb kanskje. Blir kanskje 9 timer om hun skal gå her, og det synes jeg er hårreisende for en etåring. Men jeg skal starte studier til neste år, så tenkte kanskje en student barnehage i nærheten av min studieplass. Så kan jeg ha henne hjemme enkelte dager også! Anonymous poster hash: ea40f...aed
MamaLadyBug Skrevet 30. september 2014 #5 Skrevet 30. september 2014 Jeg valgte bhg etter hva som var mest praktisk for meg ift jobb og buss da jeg ikke hadde lappen. Valgte en på veien til jobb, langs bussruta, og i umiddelbar nærhet til besteforeldre. Jeg angrer som en hund. Ungene klarer seg bra de altså men jeg ser absolutt fordelene ved at barna går i bhg på hjemstedet og sammen med dem de kommer til å starte skolen sammen med.
☆☆☆ Skrevet 30. september 2014 #6 Skrevet 30. september 2014 Spørs vel kva ein finn mest fornuftig av meir tid i bhg og meir tid i bil. Eg synes barnehage slår bil, samt at det har stor verdi å vere i samme bhg som barna i nærmiljøet. Men det er skilnad på om forskjellen er 7 eller 8 timar og 9 eller 10 timar. I siste fall hadde eg vurdert bhg i nærleiken av jobb kanskje. Blir kanskje 9 timer om hun skal gå her, og det synes jeg er hårreisende for en etåring. Men jeg skal starte studier til neste år, så tenkte kanskje en student barnehage i nærheten av min studieplass. Så kan jeg ha henne hjemme enkelte dager også! Anonymous poster hash: ea40f...aed 9 timar i bhg eller 8 timar i bhg + 1 time i bil. Det går nok mykje ut på det samme sånn tidsmessig. Eg har full forståing for at du synes det er lenge i bhg. Kan eine levere og andre hente, slik at ein kan gjere dagen kortare? Uansett, mi erfaring er at bhg først blir slitsomt ved slutt på dagsøvn. Om ungen søv f eks 2 timar vil dagen opplevast kortare. Og då vil 9 timar oftast vere greit. Og om du byrjar å studere neste år kan du korte ned på dagane når ungen sluttar å sove i bhg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå