Gå til innhold

Hjelp til noe økonomisk ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er ikke bra å ikke ha buffer. Men med 3000 å leve på så er det ikke noe å sette av på en buffer. Men fra og med neste måned slipper jeg heldigvis dette :)

Men denne måneden skal datteren min feire bursdag .

Og jeg har ca 700 å bruke på dette.

Ide til hva jeg kan kjøpe osv?

Av mat , kake osv?

Orker ikke engang å tenke på hvordan jeg skal skrape sammen til gave :/

Anonymous poster hash: a76a2...e88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange kommer?

Bake pizza selv er billig...samme med innbakte pølser. Kjøp kylling pølser. De koster nesten ikke noe. Kjøp brus på Rema..halvannen liter til 10,-

Med litt smågodt fra europris og popkorn fra billig merke bør det bli maks to hundre. Da har du fem hundre til gave :-)

Ordner seg det :-)

Anonymous poster hash: cedff...d56

Skrevet

Gelé og vaniljesaus er populært og billig. Lag gjerne i porsjonsglas.

Skrevet

Nille har mye billig til bursdag. bak kake selv. Har du ikke basis varer stående? Man trenger ikke mye til en enkel sjokoladekake og glasur, det er ofte slikt man har hele tiden. Pynt med melis og rester etter lørdagsgodter.

Muffins røre er også lett å skrape sammen til. Server saft til drikke.

Dropp godteposer, sats på fruktfat eventuelt spyd. Xtra pølser og brød/lompe til mat.

Hvor gammel er barnet? Gave kan du jo gi henne neste måned hvis hun er stor nok til å forstå at det må vente litt. Det har skjedd her en gang. Vår datter ble 10 år og vi fikk en uventet stor utgift. Forklarte at hun måtte vente til neste lønning til å få den skikkelige gaven. Hun fikk en oppmerksomhet på dagen sin fra oss :)

Anonymous poster hash: 54ad1...24d
Skrevet

Og kjøper du smågodt på europris på lørdagen er der halv pris i forhold til feks Rema eller andre butikker. Jeg hadde med 20 gutter for å grille ute i bursdagen her og med pølser og brus og litt snop + en hjemmelaget kake ble det rundt et par hundre.

Skrevet

Hvor mange kommer?

Bake pizza selv er billig...samme med innbakte pølser. Kjøp kylling pølser. De koster nesten ikke noe. Kjøp brus på Rema..halvannen liter til 10,-

Med litt smågodt fra europris og popkorn fra billig merke bør det bli maks to hundre. Da har du fem hundre til gave :-)

Ordner seg det :-)

Tusen takk for at du tok deg tid :)

Kommer ca 18.

Merker at jeg fikk litt nytt mot nå. At dette kommer til å ordne seg :)

Skrevet

Hvor gamle er barna da?

Vi hadde bursdag sist helg for 8- åringen. Kjørte utebursdag for hele klassen i en gapahuk i nærheten her.

Vi grillet pølser (pølse, lompe, ketchup, sennep)

Serverte langpanne sjokoladekake (1pakke Toro)

Saft og billigbrus til drikke.

Laget natursti, organiserte i lag og hadde laget poster på forhånd. Premien var litt godteri som beste lag måtte dele med alle:)

Tror jeg toppen brukte et par hundre kroner.

Anonymous poster hash: 696ae...bbe

Skrevet

Hvor gammel er barnet?

Er det familiebursdag eller unger fra klassen som kommer?

Ved familiebursdag spør du om mor/svigermor/søster kan ta med ei kake!

Ofte setter de pris på å bli spurt, særlig om du sier til svigermor: "den eplekaka di er fantastisk god, har du mulighet til å bake den til selskapet?"

Gele og vaniljesaus.

Kjøp popcorn og smågodt på Nille/europris. Pynt bordet med en rense aluminiumsfolie som du bretter litt opp på kantene slik den ligger langs hele midten av bordet (smal). Oppi det legger du godteriet! Bordet er pyntet og man trenger ikke godteposer!

Pizzasnurrer eller pizza er god selskapsmat og enkelt å fryse/bruke restene senere.

Anonymous poster hash: 15287...d01

Skrevet

Tusen takk for mange gode / fine ideer!

Barnet er 7. Og vi kjører på med barnebursdag først deretter voksenbursdag.

Barn spiser jo ofte lite i bursdager , og isteden for å måtte kjøpe inn mat to ganger tok jeg det samme dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...